Mitä jos kiinni otetulla on joku sairaus ettei esimerkiksi kädet mene selän taa, väännetäänkö ne sitten väkisin???
Mitä jos on jotain sairauksia jotka estävät esim. käsien seläntaa laiton, otetaanko se huomioon??? Itselläni on nivelreuma ja minua ei ainakaan voisi paiskoa maahan ja väännellä käsiä ilman kovaa kipua ja vaurioita. En nyt uskokaan että minua olisi edes tarve ottaa kiinni mutta ajatus kauhistuttaa. Jos eivät kuuntele sanaa ja vääntävät väkisin!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä sairaana myöskään pysty haraamaan vastaan jos kerta niin sattuu ja miksi näin edes käyttäytyisit. En normaalit ihmiset joudu rautoihin.
Näköjään joutuu. Miksi eivät heti itse sittaneet poliisia, jos muka heidän mielestä niin vaarallinen että piti raudoittaja maahan tykehtumalla kuolemaan.
Ei kuollut edes tukehtumalla taas näitä itse keksittyjä valheita.
Tämä ketju on jälleen läpileikkaus suomalaisista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en jää vänkäämään kauppaliikkeisiin enkä kuppiloihin, kotiin ei ole kukaan tullut raudoittamaan kun riitelen vauvapalstalla.
jos moderaattorit saisi päättää, niin kyllä ne tulisi kotiinkin vaimentamaan "väärät" mielipiteet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on kyllä harmillisen rajoittavaa. sairaan ihmisen täytyy sitten ilmeisesti vaan tyytyä olemaan riehumatta kauppakeskuksissa ja olemaan haistattelematta ja vastustamatta vartijoita.
Suurin osa elämänkoulu kalluja. Niitä saakin koulia.
Puheesi perusteella, älä ihmettele, jos miehiä vähän simataan.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleehan siinä kun äijälauma puristaa ja estää hengityksen. Turha vikistä saa avarnin ja sekuritateksen pellet. Häkki heiluu ja vuosiksi.
Olet jäänyt uutisvirrassa jälkeen: Poliisi juuri on lehtien mukaan todennut, ettei kuolema johtunut tukehtumisesta. Mielestäni tukehtuminen on sama kuin hengityksen estyminen.
Ah mä nautin kun vaksispedet saa linnassa kovaa anukseensa.
Vartija kirjoitti:
Kyllä ne väännetään, jos ei muuten, niin voimalla.
Niinkö tosimiehen arvelet. Varmaan siellä muutaman tunnin kurssilla näin sanotaan. Sanotaan varmaan, että pidellä kuollutta niin pitkään kiinni ettei vahingossa herää.
Mitä jos joku ilmoittaa häiriöstä ihan vain veetuillakseen, vaikka mitään ei ole tapahtunut, tai otetaan kiinni väärä ihminen? On itse todistettu tapaus, että ilmoitettiin holtittomasti ajavasta ajoneuvosta, joka ohitti kovaa vauhtia. Jonkun ajan päästä nähtiin partio pysäyttämässä samanvärinen auto, mutta autossa ei ollut muuta yhteistä sen kanssa mikä ilmoitettiin kuin väri, vaikka ilmoitettiin merkki ja rekisterinumero. Sitten poliisi soitteli että mikäs se olikaan se rekisterinumero. Ei se ole tavatonta, että väärä henkilö otetaan kiinni,s sitä on tapahtunut, esim. tuntomerkit täsmää osittain.
Entäs jos kiinnitettävä on oikea painonnostaja joka voisi nostaa kättä vääntävän sikaniskan vaikka ilmaan?
Ennen vanhaan tiedän punttijätkiä joiden hupia oli paikallisia pokeja sparrata. Siis ennen tätä nykyaikaa että pientä naista painaa monta sikaniskaa maahan.
Minä en ymmärrä sitä, miten joku joutuu tilanteeseen missä vartijat käyvät käsiksi. Jos on itse kohtelias, sanoo vaikka että en saa käsiä taakse sairauden takia, ja ITSE ehdottaa vaikka että voin nojata kädet esillä seinää vasten tm. luulisi olevan ok.
Jos vastustelee/alkaa hysteerikseksi/huutaa, niin tottakai vartijoiden on oltava enemmän varuillaan!
Ja kyllä: väärä henkilö voi joutua kohteeksi, minunkin tuttuni "näytti joltain samalta" tyypiltä mitä poliisi ko. kaupungissa etsi, ja pariinkin otteeseen pysäyttivät, mutta kaikki meni sovussa kun oli asiallinen.
Jos olisi alkanut vettuilemaan ja koittanut karkuun jne. varmasti,olisivat olleet kovakouraisempia syytöntä kohtaan.
Amerikasta on video kun poliisi murtaa naisen käden pidätystilanteessa. Käsivarsi poikki.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä sitä, miten joku joutuu tilanteeseen missä vartijat käyvät käsiksi. Jos on itse kohtelias, sanoo vaikka että en saa käsiä taakse sairauden takia, ja ITSE ehdottaa vaikka että voin nojata kädet esillä seinää vasten tm. luulisi olevan ok.
Jos vastustelee/alkaa hysteerikseksi/huutaa, niin tottakai vartijoiden on oltava enemmän varuillaan!
Ja kyllä: väärä henkilö voi joutua kohteeksi, minunkin tuttuni "näytti joltain samalta" tyypiltä mitä poliisi ko. kaupungissa etsi, ja pariinkin otteeseen pysäyttivät, mutta kaikki meni sovussa kun oli asiallinen.
Jos olisi alkanut vettuilemaan ja koittanut karkuun jne. varmasti,olisivat olleet kovakouraisempia syytöntä kohtaan.
Mä olen useasti joutunut kohteeksi. Ihan tavallinen, työssäkäyvä kolmekymppinen nainen olen. Tehohoidon sairaanhoitaja ammatiltani.
Mulla vaan sattuu olemaan vähän väärän värinen iho niin olen usein joutunut pysäytetyksi ja/tai tutkituksi.
Vierailija kirjoitti:
no, jos itse aiheuttaa tilanteen, että joutuu kiinni otetuksi ja vielä sen jälkeenkin pullikoi vastaan, niin ei vartijoilla ole velvollisuutta ruveta kyselemään, että onko sulla jotain sellaista vyysistä vaivaa joka meidän pitää tässä sua hallitessa ottaa huomioon!
Jos ilman syytä paiskoo, se on eri asia, mutta jos on syy käyttää oikeutetusti voimaa, niin...
Mites saako poliisi käyttää sähkölamautinta jos aihetta on, vai pitääkö ensin kysyä, että mahtaako sulla olla jokin terveysseikka joka pitää nyt sähkölamauttimen käyttöä harkittaessa ottaa huomioon!
Jos kiinniotettavalla on tahdistin, hän erittäin todennäköisesti kuolee sähkölamauttimeen.
Näissä tilanteessa kannattaa tuoda ilmi jos on sairauksia.
Esim. Epilepsia ja diabetes henkilöiden kannattaa pitää vaikka rannekorua jossa sairauden nimi. Kohtauksen tullessa, ulkopuolisetkin tietää mistä mahdollisesti kyse.
Diabeteksessä alhainen verensokeri voi aiheuttaa että ihmisestä tulee yks kaks raivokas. Ei sitä voi kukaan tuntematon tietää, miksi käyttäytyy näin, jos ei itse osaa tuoda sitä ilmi vointinsa kanssa. Tässä tapauksessa ensiapu on syöttää sokeria, ihan mitä vaan missä on paljon sokeria.
Vierailija kirjoitti:
tämä on kyllä harmillisen rajoittavaa. sairaan ihmisen täytyy sitten ilmeisesti vaan tyytyä olemaan riehumatta kauppakeskuksissa ja olemaan haistattelematta ja vastustamatta vartijoita.
Tämä. Ei ne huvikseen naista ottaneet kiinni. Eikä ketään muutakaan. Ehkä joitain tummia miehiä saattaisivat ns. huvikseen piestä.
On se vekkuli tuo youtubenhaku. ei vahingossakaan löydä sitä videota jota tarkoitan . Siinä poliisi vääntää nuoren valkoisen naisen käsivarren poikki. Löytyy ainoastaan dementoitunut vanha nainen ja tumma nainen...
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos joku ilmoittaa häiriöstä ihan vain veetuillakseen, vaikka mitään ei ole tapahtunut, tai otetaan kiinni väärä ihminen? On itse todistettu tapaus, että ilmoitettiin holtittomasti ajavasta ajoneuvosta, joka ohitti kovaa vauhtia. Jonkun ajan päästä nähtiin partio pysäyttämässä samanvärinen auto, mutta autossa ei ollut muuta yhteistä sen kanssa mikä ilmoitettiin kuin väri, vaikka ilmoitettiin merkki ja rekisterinumero. Sitten poliisi soitteli että mikäs se olikaan se rekisterinumero. Ei se ole tavatonta, että väärä henkilö otetaan kiinni,s sitä on tapahtunut, esim. tuntomerkit täsmää osittain.
Ensin puhutetaan ja jos käyttäytyy rauhallisesti, vartijoiden ei tarvi edes koskea.
Tuo nainen oli ilmeisesti kehitysvammainen tms. Ainakin henkisesti.
Hyvä vaan, vaikka kauhea tapaus, tuoda esiin se, miten vaikka henkisesti kehitysvammaiset tai autistit on vaikkapa täysin vartijan mielivallan alla. Eikä edes pysty viestimään selkeästi, ja jos joutuu väärinkäytöksen uhriksi, ei osaa viedä asiaa eteenpäin.
Jos näin on, toivon että kaikki vartiointi firmat alkaa panostaa koulutukseen ja hankkii vaikka body cams.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, enpä usko että nuo virkaintoiset vartijat olivat neuvotelleet käsistä tai edes olisivat kuunnelleet mitään omia ehdotuksia, kun eivät kuunnelleet edes sitä, kun nainen huusi ettei saa henkeä.
Mitä jos lopetat sieltä suljetulta osastolta näiden aloitusten tekemisen?