Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupat aloitti taas laskiaispullien ja Ruuneberin torttujen myynnin heti loppiaiselta, milloin pistävät mämmit esille?

Vierailija
11.01.2023 |

Nää pidennetyt ja venytetyt sesongit on jotain aivan hirvittävää.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkut myyntiin juhannuksena?

Vierailija
22/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon maamme leivos- ja herkutteluperinteen vaatimattomuudesta ja lajikkeiden vähyydestä. Käykääpä joskus tsekkaamassa vaikka ranskalaisen tai italialaisen leipomon myyntitiski.

Juuri näin. Ei edes joku Kluuvikadun Fazerin leivostiski ole mistään kotoisin. Muutama hassu leivos.

Se taas johtunee sitä että menekkiä ei ole tarpeeksi.. Jossain Pariisissa sitä ostovoimaa riittää ihan eri tavalla.

Runebergintorttu on kyllä mielipiteitä jakava leivonnainen. Itse en käytä, joskus jonkun tarjoamana kohteliaisuudesta syön, mutta pahojahan ne ovat, liian täyttäviä ollakseen herkullisia minun makuuni.

Kuitenkin kurjaa, kun kauppiaat vesittävät nämä muutamat juhlat. Muistan kuinka lapsena laskiaispulla syötiin vain laskiaisena ja tippaleipä vappuna. Nämä herkut tekivät päivistä erityisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ilmestyi Ystävänpäivä-kortit ja hömpötykset meidän kauppaan. Siihen viimeisten joulusuklaitten viereen. Kaikki juhlat vesitetään kauppojen ahneuden takia. Menee varmaan pari viikkoa, niin on pääsiäissuklaat ja tiput myynnissä.

Vierailija
24/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin Runebergin tortut on aivan ylihinnoiteltuja. Ihmettelen kuka niitä ostaa? Parempia saa halvemmalla.

Vierailija
25/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mämmit on jo

Nyt sitä saa, nyt sitä saa kattilat täynnä mämmiä!

Vierailija
26/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmiä myydään nykyisin ympäri vuoden.

Vierailija
27/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon maamme leivos- ja herkutteluperinteen vaatimattomuudesta ja lajikkeiden vähyydestä. Käykääpä joskus tsekkaamassa vaikka ranskalaisen tai italialaisen leipomon myyntitiski.

ai onko heilläkin sesonki tuotteet puolivuotta etuajassa?

Vierailija
28/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ostaa lapsillekin pääsiäismunia viikkokausia ennen pääsiäistä, oppivat jo pienenä miten elämä pyörii kauppojen mukaan, itse juhlapäivässä ei sitten enää olekaan mitään erityistä.

Vierailija
29/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli mainos jaffat tulloo jaffat tulloo ja helemat paukkuu. Appelsiinit ei todellakaan ollu ympärivuoden esillä kaupoissa. Nyt on saatava koko ajan kaikkea ja PALJON. Mullehetikaikkinyt.

Ja mihin pyhä päivään nämä liittyy?

Vierailija
30/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuheilaa jo odottelen.

Vierailija
31/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ilmestyi Ystävänpäivä-kortit ja hömpötykset meidän kauppaan. Siihen viimeisten joulusuklaitten viereen. Kaikki juhlat vesitetään kauppojen ahneuden takia. Menee varmaan pari viikkoa, niin on pääsiäissuklaat ja tiput myynnissä.

Halloween tuotteet voisi laittaa viereen.

Vierailija
32/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tässäkin nyt on? Eihän niitä ole pakko ostaa, jos pääkoppa ei kestä Runebergin tortun syömistä muuten kuin kalenterin määrittelemänä päivänä. Itse teen esim. laskiaispullia usein kesälläkin. Ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
33/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pian olisi aika laittaa suklaayllätysmunat ja muut pääsiäismakeiset myyntiin?

Vierailija
34/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai onko heilläkin sesonki tuotteet puolivuotta etuajassa?

Mistä lähtien 6.1. ja 5.2. välissä on ollut puolivuotta. Ja nimenomaan puolivuotta, ei puoli vuotta. 

Vierailija
35/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, myisivät noitakin ympäri vuoden. 

Ei kiitos. Mulla on jo tarpeeksi vaikeuksia painonhallinnan kanssa. Rune on vastustamaton.

Vierailija
36/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pian olisi aika laittaa suklaayllätysmunat ja muut pääsiäismakeiset myyntiin?

Ainakin Pandan tehtaanmyymälässä on suklaamunia myynnissä 365 päivää vuodessa. Eivät ole mikään sesonkituote siellä. Ja tietyt raekarkit, joita pääsiäisen aikaa laitetaan tipukuvioiseen pussiin ovat esim. irtolaarissa myynnissä aina. 

Vierailija
37/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ostaa lapsillekin pääsiäismunia viikkokausia ennen pääsiäistä, oppivat jo pienenä miten elämä pyörii kauppojen mukaan, itse juhlapäivässä ei sitten enää olekaan mitään erityistä.

No mitä erityistä siinä pääsiäisessä on?

t. ihminen, joka ei osta suklaamunia 

Vierailija
38/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ei edes joku Kluuvikadun Fazerin leivostiski ole mistään kotoisin. Muutama hassu leivos.

Se taas johtunee sitä että menekkiä ei ole tarpeeksi.. Jossain Pariisissa sitä ostovoimaa riittää ihan eri tavalla.

Runebergintorttu on kyllä mielipiteitä jakava leivonnainen. Itse en käytä, joskus jonkun tarjoamana kohteliaisuudesta syön, mutta pahojahan ne ovat, liian täyttäviä ollakseen herkullisia minun makuuni.

Kuitenkin kurjaa, kun kauppiaat vesittävät nämä muutamat juhlat. Muistan kuinka lapsena laskiaispulla syötiin vain laskiaisena ja tippaleipä vappuna. Nämä herkut tekivät päivistä erityisen.

Voi varjele, että on iso ongelma teillä, onnelliset, jos ei ole tuon kurjempaa. Menkää vääränä ajankohtana näitten ohi, ostatte sitten oikealla erityisellä kalenterihetkenä.

Vierailija
39/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerien maailma romahtaa, jos Runebergin tortun syö esim. 4.2. 

Vierailija
40/54 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä erityistä siinä pääsiäisessä on?

t. ihminen, joka ei osta suklaamunia 

Kaksi ylimääräistä vapaapäivä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi