Näettekö vielä vuosien jälkeen unia, että hengailette nuoruuden ystävienne kanssa ja teillä on hauskaa?
Näen todella usein unta nuoruuden ystävistä, jotka olivat silloin parhaimpia ystäviäni. Viime yönä olimme taas kylillä, seikkailimme ja joimmekin. Autoin heitä myös eräällä maatilalla ja meillä oli se sama yhteishenki kuin aikanaan. Oli myös joitain pelottavia asioita mutta olimme kuitenkin yhdessä niitä haasteita ratkaisemassa.
Noissa unissa olemme saaneet asiamme sovittua emmekä ole enää toisillemme katkeria tai vihaisia. Toisin kun nykyelämässä aikuistuttua tuli kaikenlaista välillemme ja lopulta suhteet hajosivat ihan syystä.
Kommentit (13)
Välillä näen serkustani unia, jonka kanssa olimme läheisiä lapsena ja teininä. Unessa olemme kaksistaan ja vitsailemme ja nauramme niinkuin ennen vanhaan. Tiet veivät kuitenkin erilleen. Hänellä mies ja lapset, joiden ympärillä koko elämä pyörii, itse olen lapseton sinkku.
Viikonloppuna kuitenkin onneksi tapasin kaksi nuoruuden ystävääni ja meillä oli niin hauskaa ja hetken aikaa kaikki oli niinkuin ennenkin.
4 jatkaa. Minulla on myös yksi "ystävä", jonka kanssa välit ovat viilenneet, koska hän on niin kateellinen ja katkera nykyään. Kuitenkin toisinaan haikailen niiden hyvien aikojen perään ja jos näen hänestä unta, niin unet on sellaisia, jossa sovin hänen kanssaan tapaamisen ja kun kohtaan hänet, tämä ystäväni lähteekin juoksemaan minua karkuun ilkikurisesti, enkä saa häntä kiinni. Tosielämässä hän ei kyllä todellakaan juoksisi minua kovempaa mutta nämä unet varmaan kertoo meidän ystävyyden tilasta jotain.
En. Minulla oli paljon hauskaa 16-25v kavereiden kanssa, mutta nykyään 30v en viihdy juurikaan niiden samojen ihmisten kanssa, vaan tutustuin 25+ iässä uusiin, enemmän oman tyyppisiin ihmisiin. Tuossa teininä/parikymppisenä tuli hengattua enemmän sellaisten kanssa, jotka ei ole niin saman tyyppisiä kuin minä. Ei se silloin niin paljoa häirinnyt, vaikka koinkin kyllä jonkinlaista yksinäisyyttä sen vuoksi, ettei ollut samankaltaista seuraa.
Kyllä näen, erityisesti ala- ja yläasteen lapsuuden kavereista, joiden kanssa välit katkenneet, ei kylläkään riitojen takia. Kaipa heitä edelleen kaipaa elämäänsä, vaikka tuskinpa meillä olisi enää juurikaan yhteistä, kun kymmeniä vuosia kulunut viime yhteydenotosta.
Yritän välttää niitä. Koska muutama on alkoholiin menevä tai viiniin. Ja en halua seikkailla heidän kanssa muutenkaan, pääsen itsekin ihan hyviin maisemiin. Heillä on omat kaverit nykyään muualla.
Näen joskus unia mutta niissä ei yleensä ole hauskaa. Lapsuuden ja nuoruuden kavereista suurin osa kiusasi. Heidän käytös vähän puistattaa minua nykyisin, kaikenlaisia luonnehäiriöisiä sitä sattuikin samalle luokalle.
Joskus näen unia joissa olen lapsuudessa/nuoruudessa, kuolleet perheenjäsenet ovat vielä elossa ja kaikki ovat nuorempia. Itsekin olen nuorempi. Olen niissä unissa oikeastaan tyytyväisempi kuin hereillä. Sisältö sinänsä on neutraalia eikä niissä tapahdu mitään kovin kummoista. Joskus harvoin näen unia myös tietyistä vanhoista ystävistä, mutta ne unet ovat olleet ikävähköjä. Tajusin myöhemmin etteivät kyseessä olleet oikeat ystävät ja heidän meininkinsä oli välillä hyvinkin manipuloivaa, ja ilkkuvaakin, eli se kai on sitten syynä että heidän universionsa on myös tympeä.
No minulla ei ollut ystäväporukkaa, mutta näen unia joissa olen nuori ja kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
No minulla ei ollut ystäväporukkaa, mutta näen unia joissa olen nuori ja kaikki on mahdollista.
Tuota tunnetta kaipaan. Tuntuu että puolet elämästä on mennyt hukkaan ja yhtäkkiä tajuaa olevansa keski-ikäinen ja että osa mahdollisuuksista on jo takana päin. Unissa mitään tällaista ei muista, ja pääsee hetkeksi pakoon arkea. Edes ne ikävät jutut nuoruudesta eivät ole läsnä.
Kyllä. Nippanappa täysikäisenä karvanoppakorollan repsikan penkillä kuumana kesäpäivänä biitsiä kohden tsubujen kanssa hengailemaan, poppi raikaa ja meno vaan niimmaan parasta ylipäätään mitä tuon ikäisen hepun kesäperjantain iltapäivään kuului. Tämä toistuu muutaman viikon välein.
Toinen joka toistui usein kuinka parin kaverin kanssa käytiin Haltilla vaelluksella ja takaisin ihmisten ilmoille tullessa poikettiin Kalottireitiltä yhdelle järvelle kalaan. Kyseinen järvi muodostui kalatusparatiisiksi uniini. Toistuminen loppui siihen kun vaellettiin perheen kanssa samalle järvelle ja todellisuudessa paikka oli kalastusparatiisi edelleen mutta jostain syystä lakkasi "vainoamasta" unissani
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nippanappa täysikäisenä karvanoppakorollan repsikan penkillä kuumana kesäpäivänä biitsiä kohden tsubujen kanssa hengailemaan, poppi raikaa ja meno vaan niimmaan parasta ylipäätään mitä tuon ikäisen hepun kesäperjantain iltapäivään kuului. Tämä toistuu muutaman viikon välein.
Toinen joka toistui usein kuinka parin kaverin kanssa käytiin Haltilla vaelluksella ja takaisin ihmisten ilmoille tullessa poikettiin Kalottireitiltä yhdelle järvelle kalaan. Kyseinen järvi muodostui kalatusparatiisiksi uniini. Toistuminen loppui siihen kun vaellettiin perheen kanssa samalle järvelle ja todellisuudessa paikka oli kalastusparatiisi edelleen mutta jostain syystä lakkasi "vainoamasta" unissani
Jännä. Itse olen välillä toivonut että uniin voisi tilata paikkoja missä voi käydä, mutta aivot vaan käsittelevät mystisistä syistään mitä milloinkin. Tosin jos voisi uneksia mistä tahansa, ei ehkä viihtyisi valvemaailmassa enää lainkaan
Silti, unissa pääsee menneisiin tai jollain lailla jännemmiksi tai paremmiksi muokkautuneisiin paikkoihin, ja sellaisiin joilla on jokin yhteys oikeaan maailmaan mutta ne tuntuvat vierailta ja jollain lailla mielenkiintoisemmilta. Usein pääsee seikkailuille joihin ei oikeassa elämässä ole mahdollisuutta, ei aikaa tai rahaa, ja näkemään kaikenlaista hienoa. Monasti on harmittanut kun unessa tajuaa ettei voi ottaa valokuvaa mukaansa.
Minäkin näen ensimmäisestä parisuhteesta unia. Ne tosin on KAMALIA :D Se tyyppi kyllä murskasi itsetunnon aika lujaa, petti, retuutti, haukkui ja nöyryytti todella pahasti. Se oli jotain painajaista ihan tosielämässäkin. Pahinta on kun näen unta, että olemme taas yhdessä ja sängyssä. Hyi, noiden unien jälkeen sitä on niin kiitollinen, ettei se ollutkaan totta ja puistattaa koko uni.
Olen ikäisesi suunilleen, hauska päästä joskus viettämään unissa aikaa näiden kavereiden kanssa ilman niitä ikäviä muistoja. Joskus kyllä on unia niistä ikävistäkin ja näen painajaisia varsinkin siitä ihmisestä, joka levitteli asioitani ja oli todella kaksinaamainen kieroilija kun sille päälle sattui.
Mieli kyllä käsittelee pitkän aikaa asioita ilmeisesti.
-ap