Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko älytöntä ostaa vauvalle kaikki uutena?

Vierailija
15.11.2006 |

Kyselen täällä hieman mielipiteitänne " vauvavarustelusta" eli siitä miten paljon vauvalle mielestänne on järkevyyden rajoissa ostaa?

Meille on tulossa ensimmäinen vauva ja olen aika lailla höyrähtämässä vauvatarvikkeisiin.... Kaikki on ajateltu ostaa uusina. Toisaalta en halua mennä aivan älyttömyyksiin. Miten paljon olette satsanneet vauvajuttuihin?

Vaunuissa kai tekniset ominaisuudet on tärkeimmät ja olen päättänyt, että edellisten vuosienkin mallit käyvät, jos muuten vaan ovat sopivat vaunut. Vuoteeksi haluan ehdottomasti Stokken Sleepin. Vaatteissa linjani on se, että kivan näköistä ja samalla käytännöllistä eli yhdistelen varmasti surutta H&M:ää ja muita halpismerkkejä sekä merkkivaatteita. Pääasia, että vauvalla on hyvä olla ja että vaatteet näyttävät hyviltä. Vaatteet niin kuin muutkin tarvikkeet haluan kuitenkin kaikki uusina.

Itse olen sortunut ostamaan jo lastenkirjojakin muutaman kappaleen (esim. Mauri Kunnaksen), vaikkei niitä voi vielä pariin vuoteen käyttääkään. Vaatteita muutamia, enemmän alennusmyynneistä 3D-ultran jälkeen, jossa sukupuoli paljastuu.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on hölmöä tuhlata tuolla lailla rahaa. Itse olen ostanut aivan uuden veroisia tarvikkeita murto-osalla siitä hinnasta mitä uudet maksaisivat. Minusta se on sama kuin ostaisi tuotteet paikkakunnan kalleimmasta kaupasta vaikka naapurissa olisi sama tuote alennuksessa.

Ostamani pinnasänky oli ollut alle 3kk käytössä, kun vauva oli siirtynyt perhepetiin nukkumaan, sänky oli kuin uusi ja sain vielä kaupan päälle patjan, laitapehmusteet maksoin 40% uuden, pelkän sängyn, hinnasta.

Mutta onneksi on aina niitä, jotka haluavat ostaa uutena, niin me rahoistaan tarkemmat voidaan ostaa sitten heiltä.

Vierailija
22/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin esikoiselle kaikki uutena: hoitopöytä, yhdistelmävaunut, perusrattaat, sitteri, turvakaukalo, turvaistuin, korokeistuin, kylpyamme ja vaatteet. Tosin siitä aikaa 14 vuotta. Nyt on tullut 5 sisarusta lisää ja kaikki on palvelleet hyvin. No tosin ollaan vuosien aikana osteltu 3 uutta turvaistuinta lisää ja gracon matkarattaat ja uusia vaatteita + kenkiä sisaruksille.

Mutta jokainen tekee kuten ite haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma vanha pinnasänkyni. Rattaita käytin aniharvoin, mutta sain mummon serkulta upeat rattaat, jotka oli itse ostanut lapsenlapsilleen parvekerattaiksi, niistä saisi varmaan huutiksen retrohulluilta ratkiriemukkaan summan, jos möisin. Kantoliinan sain kaverilta.

Vauvanvaatteiden käyttöikä on niin uskomattoman lyhyt, että säilytystilaa todella tarvitaan, jos haluaa kotona säästää tuleville sisaruksille kaiken.

Vierailija
24/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut lähipiirissä perheitä joilta olisi kierrätykseen voinut tavaroita hommata ja sen mitä käytettyjen myymälöitä katselin, niin tavarat oli aika kolhuilla ja hintaa silti riitti.

No, nyt on kaksi lasta, eli jatkokäyttöä on ollut (tosin lyhyen ikäeron vuoksi ollaan joitain tavaroita jouduttu ostamaan toisetkin kappaleet). Ja toivon mukaan tulee vielä 1-2 lapsen verran. Niin ja Stokken Sleepystä, en ole kyllä kokenut sitä sen hankalammaksi kuin tavallista brion pinnistä. Erona lähinnä se että on vahvempaa tekoa. Niin ja saa muokattua lapsen kasvaessa. Kallis kyllä on, sen myönnän.

Vierailija
25/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme ostaneet kaiken uutena, koska meillä on siihen varaa ja me haluamme ostaa uutena, se on meidän valinta.

Ei täältä rahaa mukaan saa kun kuolee, ennemmin pidän elintasomme hyvänä ja nautin elämästä, olkoon sitten se sitten vaikka uusia tavaroita ja matkoja, minä en rahaa pihistä kun ei ole tarvis.

Toki eläisin toisin jos olisin köyhä.

Vierailija
26/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" älytöntä ostaa uutena"

Vierailija
27/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne turhempaankin laittaa.