Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa? Tori.fi

Vierailija
10.01.2023 |

Ensin kysellään onko tuote vapaa, sovitaan, että voi tulla hakemaan perjantaina, ei sovikaan kuulemma, uusi hakupäivä maanantai, ei sit kuitenkaan, no tiistaina sitten sovittu taas, sen jälkeen tyypistä ei enää kuulu mitään eikä vastaa viesteihin.
Jatkossa en enää varaa kenelläkään mitään, vaan se joka tulee ensimmäisenä hakemaan saa sen.
Ja alussa mainittu ei ollut ainoa, muitakin ollut.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain postitus - se helpottaa aika lailla.

Juupajuu....minä myin kesällä piha-aitaa. Alappa sitä nyt postittelemaan. Jotain rotia näihin kommentteihin. Ei kaikki myy lastenrättejä tai hilpetööriä.

No haloo, tuotekohtaisesti tietenkin postitetaan tai sovitaan nouto. Jokainen taatusti tajuaa ettei mitään aitaa saa pakettina.

Vierailija
22/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä on se huono puoli että nää hullut kysyy tilinumeron eikä sitten koskaan laita maksua, siinähän sitten odottelet

Suurin osa kyllä maksaa heti mitä ostaa mutta aina joskus tulee kohdalle joku avuton. Yhdelle laitoin tilinumeron ja katosi linjoilta. Kyselin parin päivän päästä että haluaako ostaa. Ei lukenut viestiä joten laitoin toisen viestin "kaupat peruttu sinun kanssa kun et vastaa viesteihin". Meni jotain viikko ja ihmettelin kun verkkopankissa näkyi maksu vieraalta ihmiseltä. Maksoi sitten kuitenkin vaikkei vastannut viesteihin. Onneksi mulla se vaate vielä oli joten lähetin, mutta en ilmoitellut mitään. Sain kiitosviestin mutta en mitään kommenttia ilmoitukseeni että kaupat peruttu. Välillä kiehuu raivosta näiden yksinkertaisten kanssa jotka kuvittelee olevansa maailman napa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans joku laittoi torissa viestin jossa luki vain "av tähän". Ensin mietin että mikä hiton av, sitten tajusin että tarkoittaa alustavaa varausta. Siis mitä helkuttia, ei edes varaus vaan alustava varaus. Kuulostaapa myyjälle hyvältä. En vastannut mitään, myin tuotteen toiselle, joka ei pelleillyt, vaan maksoi heti mobilypaylla ja postitin samana iltana tuotteen. Tää av-huutelija laittoi perään vihaisen viestin että kuinka olin kehdannut myydä tuotteen, vaikka hällä oli av.

Kaikkea sitä on...

Vierailija
24/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä on se huono puoli että nää hullut kysyy tilinumeron eikä sitten koskaan laita maksua, siinähän sitten odottelet

Suurin osa kyllä maksaa heti mitä ostaa mutta aina joskus tulee kohdalle joku avuton. Yhdelle laitoin tilinumeron ja katosi linjoilta. Kyselin parin päivän päästä että haluaako ostaa. Ei lukenut viestiä joten laitoin toisen viestin "kaupat peruttu sinun kanssa kun et vastaa viesteihin". Meni jotain viikko ja ihmettelin kun verkkopankissa näkyi maksu vieraalta ihmiseltä. Maksoi sitten kuitenkin vaikkei vastannut viesteihin. Onneksi mulla se vaate vielä oli joten lähetin, mutta en ilmoitellut mitään. Sain kiitosviestin mutta en mitään kommenttia ilmoitukseeni että kaupat peruttu. Välillä kiehuu raivosta näiden yksinkertaisten kanssa jotka kuvittelee olevansa maailman napa.

Juukin näin ja sitten jos olisitkin saanut myydyksi toisaalle, kiva rumba alkaa kyselemään tilinumeroiden perään. Ja kohta on joku rikosilmoitus tehty. Jee.

Vierailija
25/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kans joku laittoi torissa viestin jossa luki vain "av tähän". Ensin mietin että mikä hiton av, sitten tajusin että tarkoittaa alustavaa varausta. Siis mitä helkuttia, ei edes varaus vaan alustava varaus. Kuulostaapa myyjälle hyvältä. En vastannut mitään, myin tuotteen toiselle, joka ei pelleillyt, vaan maksoi heti mobilypaylla ja postitin samana iltana tuotteen. Tää av-huutelija laittoi perään vihaisen viestin että kuinka olin kehdannut myydä tuotteen, vaikka hällä oli av.

Kaikkea sitä on...

Joo nää vihaiset ostajat on kans yks... Myyjällä on torin säännöissäkin kirjattu oikeus myydä sille kelle haluaa.

Vierailija
26/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni taas ärsyttää myyjät jotka eivät suostu postittamaan tuotetta, ja näitä löytyy Torin alustalta paljon.

Siinä on se riski ettei ostaja maksakaan ja toki vaiva jos posti tms ei ole lähettyvillä.

Itse jos olen myyjänä niin vaadin maksun etukäteen postikuluineen ja ostajana olen myös maksanut etukäteen ja aina on kaupat onnistuneet.

Monia kiinnostavia tuotteita on mennyt sivu suun sen takia, että myyjä ei ole suostunut postittamaan, enkä lähde kymmenien - satojen kilometrien päästä hakemaankaan, bensaa palaa enemmän kuin postikulut olisivat.

Vierailija
27/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei. Onko tämä vielä myynnissä?". "On myynnissä". Sitten ei kuulu enää mitään. Kenellä on aikaa tähän leikkiin?. Sitten nämä loputtomat kyselijät..mittaatko sen tämän ja tuon? Minä mittaan ja ostaja ei vastaa enää, eikä edes välttämättä lue vastausta. Joo-o. Olen kyllä tehnyt onnistuneita kauppoja myös paljon, mutta nämä pelleilijät pitäisi saada kitkettyä pois.

Vierailija
28/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei. Onko tämä vielä myynnissä?". "On myynnissä". Sitten ei kuulu enää mitään. Kenellä on aikaa tähän leikkiin?. Sitten nämä loputtomat kyselijät..mittaatko sen tämän ja tuon? Minä mittaan ja ostaja ei vastaa enää, eikä edes välttämättä lue vastausta. Joo-o. Olen kyllä tehnyt onnistuneita kauppoja myös paljon, mutta nämä pelleilijät pitäisi saada kitkettyä pois.

Jep, mulla lukee vielä ilmoituksessa että ilmoitus näkyvillä niin kauan kuin tuote saatavilla, silti jotkut pösilöt kyselee, että onko myynnissä. Huvittavin oli tyyppi, joka kysyi "onko vielä myynnissä" kun ilmoitus oli ollut kymmenen minuuttia näkyvillä. Kai toi sitten jollekin elämää vailla oleville trolleille on jotain hupia, on kyllä surullista jos ei elämässään parempaa tekemistä keksi kuin spämmätä tori.fi:ssä.

Vierailija
29/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä on...

Joo ei toimi aaveet torissa 😄

Vierailija
30/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi-myyminen vaatii kyllä aikamoista kestävyyttä välillä. Toisaalta jos kestää kaiken maailman oudot kyselijät ja spämmivät, niin siellä voi tehdä myös hyviä ja sujuviakin kauppoja.

Vierailija
31/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika usein on niin, että onkin jo varattu mutta myyjä ei ole päivittänyt ilmoitusta. Itse laitan noita kyselyitä jos etsin jotain tiettyä, viimeksi esim. pesukoneesta. Kaupat sovin myyjän kanssa, joka vastasi nopeasti ja jonka kanssa saatiin heti aikataulu sovittua. Osa vastasi usean päivän viiveellä. On niitä myyjiäkin kuule kaikenlaisia...

Vierailija
32/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikki ostajienkaan piikkiin mene. Torissa on vähän huonoa se, että ilmeisesti poistetut ilmoitukset eivät oikeasti poistu heti. Tosi monesti tulee vastaus, että myyty jo. Siksi etsiessäni jotain saatan samaan aikaan kysyä useammalta, että onko vielä myynnissä. Vastaan kyllä sitten, että löysin jo, jos sattuu niin käymään. Viime aikoina olen etsinyt lapselle luistimia ja kysynyt varmaan 15:ltä ihmiseltä, kaikki myytyjä jo.

Vierailija
33/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on myynnissä on ihan turha aloitus. Tarjotkaa suoraan ostaa tuote, osa ei viitsi edes vastata näihin onko myynnissä kyselyihin, kun kyselijät katoavat kuin pieru Saharaan.

Parhaita ovat nämä "haluaisin ostaa tuotteen, laitatko tilitiedot". Säästyy molempien aikaa ja vaivaa.

Vierailija
34/40 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikki ostajienkaan piikkiin mene. Torissa on vähän huonoa se, että ilmeisesti poistetut ilmoitukset eivät oikeasti poistu heti. Tosi monesti tulee vastaus, että myyty jo. Siksi etsiessäni jotain saatan samaan aikaan kysyä useammalta, että onko vielä myynnissä. Vastaan kyllä sitten, että löysin jo, jos sattuu niin käymään. Viime aikoina olen etsinyt lapselle luistimia ja kysynyt varmaan 15:ltä ihmiseltä, kaikki myytyjä jo.

Kyllä ne yleensä poistuu, kaikki ei vain aina muista poistaa niitä.

Vierailija
35/40 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää niin ostajana kuin myyjänä kaikenlainen viive. Eli todellakin, jos olen myymässä jotain haluan saada sen nopeasti pois nurkista ja jos olen ostamassa jotain, niin tarvitsen tuotteen heti. On todella epäkunnioittavaa toista ihmistä kohtaan laittaa myyntiin/ostaa jotakin, jos itsellä ei ole aikaa tehdä kauppoja loppuun heti.

Okei varmasti on muutakin elämää, mutta sitten laittaa suoraan ilmoitukseen esim olen töissä arkipäivät, joten vastaan viesteihin vasta klo 17 jälkeen. Näin ostaja tietää, ettei turhaan menetä hermojaan, kun itse laittanut ostavansa tuotteen ja kysyy tilinumeroa/mobile payta ja myyjä vastaa vasta 17.01. Ja toinen ärsyttävä myyjätyyppi ovat ihmiset, jotka menevät kauppaan ja postiin vain kerran viikossa. Tämäkin kannattaa mainita jo ilmoituksessa. Tietääpä sitten kysyä noudon mahdollisuutta, jos järkevän etäisyyden päässä.

Vierailija
36/40 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun te olette niitä kamppeita ostamassa niin ymmärtäkää jo alkuun se, että postimaksut ei ole se 3-4 euroa kuten joskus 10 vuotta sitten. Helpottaa jo paljon myyjän työmäärää älytä tämä.

Vierailija
37/40 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä ettei nykyään palstalla pysty viesteistä sulkemaan helposti kohdetta kun sen on myynyt kuten ennen vaan se pitää poimia myyntilistalta ja jos on 100 kohdetta myynnissä niin osa myyjistä ei viitsi etsiä ja poistaa sitä sieltä vaan odottaa, että poistuu itsestään sen parin kuukauden päästä kuten kaikki ne joita ei uusita.

38/40 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä itsekin olen saanut sen verran hullujen kanssa käydä kirjeenvaihtoa ja muutama tavannutkin, että  kiitos riittää. Aivan absolut no no no on se virhe, että lahjoittaa jotakin. Ilmainen tavaraa se vasta vetääkin latva-B-kansaa puoleensa.

Nykyään laitan roskiin, UFFin laatikkoon tai lahjoituspaikkoihin (esim. ukrainalaisille keräävät täällä ja sitten on semmoinen josta voi ilmaiseksi hakea).

Ostaa voin, lähinnä postitse toimitettavaa.

39/40 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä on...

No niin, nyt alkaa oikein muistista nousta! Tämä ei kyllä ole tori, vaan Facebookin paikallinen roskalavaryhmä.

Kesällä 2020, eli sitä korona-aikaa, poistin lapsen tavaraa sillä periaatteella, että kestokassillinen kerrallaan ja ns. kontaktiton nouto meiltä. Kuvasin ja laitoin paikalliseen Face-ryhmään.

No sinne sitten sattui tämmönen, jolle jokainen merkki vissiin maksaa erikseen. Sain siis melkeinpä jokaiseen kohteeseen kommentteja tyyliin: ommm? / vksn / op hajustein? (näille sain kysyessäni suomennokset Onko myynnissä muualla? / Varattu kunnes saan noudon (eli ilmeisesti kunnes joku lähtee hänelle kuskiksi) / Onko pesty hajustetulla pesuaineella.

Eli aina ensin joku kirjainsekamelska ja sitten erikseen kysymällä sama suomeksi. Lisäksi aggressiivisesti kommentoi muille tiedustelijoille.

No, hän sitten salli armonsa laskeutua meille, kun se kuski järjestyi. "Kontaktiton" nouto ei sit mennyt ihan putkeen, vaan hänen piti päästä vessaan ja kierteli talossa ja kahvihammastakin kolotti. Olin varma, että pyrkii varastamaan jotakin, mutta en vissiin vienyt mitään.

Loppukaneettina hän postasi paikkakunnan puskaradioon (Facessa), että olen kummallinen kun sovitut hinnat eivät pidä. Ja KAIKKI tavara oli mulla siis ilmaiseksi jaossa ja ilmaiseksi sai.

Siihen kohtaan lopetin ne Face-jakelutkin.

Vierailija
40/40 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kauppaa kahdella tavalla:

- Ensimmäinen noutaja saa tuotteen

- Kun maksu näkyy tilillä postitan tuotteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi