Hei te syrjäseudulla/maaseudulla asuvat! Uskallatteko päästää alle kouluikäiset lapset yksin pihalle leikkimään?
Kommentit (25)
Aikoinaan liikuttiin pieninä lapsina ympäri metsiä, jokia ja erämaita ihan vapaasti. Pari kertaa hengenlähtö oli aika lähellä, mutta oppia tuli niin että soi. Tavattiin karhuemokin poikasineen. Antoi kävellä ohitseen kotiin ihan rauhassa vaikka poikaset jäivät sen ja meidän väliin. Joskus kierrettiin 10 kilometrin ylimääräinen mopolenkki kun tiellä olikin vastassa karhu.
Hiihtoreissuillakin latujen yli meni silloin tällöin tassujen koon perusteella aika isoja eläimiä.
En suosittelisi tuomaan Suomeen amerikkalaista ylisuojelevaa helikopterivanhemmuutta.
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Miksi ei ?
Aina lapset maalla on olleet pihalla ilman vanhempia
Ei meillä ainakaan minulla ollut aikaa niitten perässä juosta
Ja aina niitä naarataan lähimmästä lammesta ja joesta... eiköhön se nyt ole ihan siitä kiinni millainen se piha on, voiko siihen päästää ale 7v yksinään touhuamaan?
Aloittaja ei joesta mitään puhunut
Ja allekirjoittaneen kodin lähellä oli myös joki, jossa lapset kävivät keskenään uimassa. Itse kävin lapsena kavereiden kanssa 1 km päässä rannalla uimassa
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Miksi ei ?
Aina lapset maalla on olleet pihalla ilman vanhempia
Ei meillä ainakaan minulla ollut aikaa niitten perässä juosta
Ja aina niitä naarataan lähimmästä lammesta ja joesta... eiköhön se nyt ole ihan siitä kiinni millainen se piha on, voiko siihen päästää ale 7v yksinään touhuamaan?
Aina ?
Enemmän juoppoja kylläkin
Miksen päästäisi?
Lähimpään naapuriin yli kilometri ja talo päättyvän kylätien viimeinen, eli ei liikennettä.
Miksi aloituksen alle kouluikäiset lapset kulkevat koulumatkaa?