Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten leimaaminen ja väärä tulkinta

Vierailija
10.01.2023 |

Miten usein toisista tehdään vääriä johtopäätöksiä erityisesti silloin jos ihminen on haavoittuvassa asemassa.

Se satuttaa ja loukkaa.

Terveisin herkkä ja avoin ihminen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuttaa tämä.

Vierailija
2/5 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ennakkotulkinnan, mutta en lyö sitä koskaan lukkoon. Henkilöllä itsellään on suuri mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaiseksi kuvani hänestä muodostuu. Ennakkotulkinnasta on sellainen hyöty, että voi koittaa asennoitua sopivalla tavalla jo alussa.

Yleensä salaan joitakin ominaisuuksiani alkuun aina. En esim. tahdo antaa itsestäni varakasta kuvaa. En rehentele edes nousukkaille. Annan köyhemmän rehennellä, jos tahtoo ja en kannusta häntä omalla esimerkilläni tuhlailuun.  Oma vikansa, jos rahat meni jo!

Vaatetuksessa piilotan merkit. Katson onko toisella siistit ja ehjät vaatteet. Onko tehnyt jotain itse? Arvostan, vaikka jo villasukkien parsimista. Onko hyvä värien ja muotojen taju? Mitä hän voisi harrastaa tai mistä hän voisi kiinnostua? Antaako ulkonäkö joitain viitteitä?  Mitä hän syö? Onko makumme yhtään sama?

Osa pukeutuu mielestäni tyylittömästi, mutta ei se tee heistä huonoja ihmisiä. He eivät vain ole kiinnostuneita samoista asioista kuin minä tai heillä ei ole varaa valita mieleisiään vaatteita. Voisivat kyllä pestä ja korjata vanhoja vaatteitaan, eikä ostaa uutta koko ajan. Arvostan kohtuullista siisteyttä.  Niin ja itse en omista ylimääräisiä vaatteita, mutta olen kiinnostunut siitä, että omistan niitä, mitä tarvitsen.

Jaksan ihmetellä, että miksi tuokin otti tatuoinnin, että pitikö vielä yli 40 v mennä massan mukana? Jos olisi korkeampi koulutus olisiko jättänyt väliin? Miksi käytti vähiä rahojaan tatuointiin? Miksi niin harva huolestuu tatuointien terveyshaitoista? Miksi ammattikorkeakoulun käynyt tahtoi kauempaa mustelmalta näyttävän jäljen iholleen tai irtoripset, kun voisi ostaa paremmin itselleen sopivat vaatteet, parantaa elintapojaan ja olla kauniimpi niin? Sanon yleensä, että ihan kiva sinulle, mutta itse tahdon olla ilman tatuointia tai irtoripsiä.

Ihmisten psyykkeestä taas. Kiva on seurata, tarkkailla, että mikä heihin vaikuttaa, millaisia he syvemmältä ovat. Aikaa se vie tuntea joku oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! 

Vierailija
4/5 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen ihmiselle susi."

Vierailija
5/5 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköasioissa pitää hyväksyä se, että osa on niistä kiinnostuneita ja osa ei. Itseäni kiinnostaa lähinnä kenkieni ja vaatteideni pitkäikäisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi