Ajatteletko koskaan, että vastoinkäymiset on rangaistus?
Minä ajattelen niin melkein aina, kun jotain ikävää tapahtuu.. Epäonnistuminen johtuu siitä, että olen jotenkin paha ihminen ja minua rangaistaan.
Kommentit (27)
En ajattele. Pahoja asioita tapahtuu hyvillekin ihmisille.
Siihen kyllä uskon, että osa vastoinkäymisistä on oman sisäisen elämämme tulosta. Esim. Minä olin naimisissa narsistisen ihmisen kanssa. Moni sanoo jälkeenpäin katuvansa tällaista, mutta tiedän, etten voi katua. Koska otin tuon ihmisen siksi, että itse olin silloin tietynlainen. Jos olisin hänen kohdallaan väistänyt luodin, niin mitä todennäköisemmin olisin vain mennyt naimisiin toisen samantyyppisen ihmisen kanssa.
Suurelta osin elämä on inside out. Mutta ei silloin, kun on kyse kuolemisesta, emmekä voi muuttaa ajattelullamme toista ihmistä.
Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?" Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki. Nyt, kun vielä on päivä, meidän on tehtävä niitä tekoja, joita lähettäjäni meiltä odottaa. Tulee yö, eikä silloin kukaan kykene tekemään työtä. Niin kauan kuin olen maailmassa, minä olen maailman valo." Joh. 9:2-5
Vierailija kirjoitti:
En paitsi jos tiedän varmasti, että on järjestetty vastoinkäyminen, silloin on aihetta olettaa, että joku vissiin haluaa rangaista, näpäyttää tai opettaa. Vai miksi muuten niitä järjestettäisiin
Ihan iloksi, sadistisen testauksen takia ja hyvällä vaan?
Ainakin opetus tarkoituksessa tiedän vastoinkäymisiä järjestetyn. Siinä mielessä aika ilkeitä, että osa täyttää törkeän rikoksen merkit. Noh, onhan sekin tapa opettaa kunnolliseksi ihmiseksi, rikoksilla.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, mä ajattelen sen ihan päinvastoin, että se on tilaisuus kehittyä ja oppia.
Hyväksyisitkö tahallisesti aiheutetut vastoinkäymiset joissa on rikottu yleistä moraalia, kuten myös lakia, ja pahasti, jotta joku henkilö voisi kehittyä ja oppia, kuten haluat hänen oppivan ja kehittyvän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, mä ajattelen sen ihan päinvastoin, että se on tilaisuus kehittyä ja oppia.
Hyväksyisitkö tahallisesti aiheutetut vastoinkäymiset joissa on rikottu yleistä moraalia, kuten myös lakia, ja pahasti, jotta joku henkilö voisi kehittyä ja oppia, kuten haluat hänen oppivan ja kehittyvän?
Ei kai sitä niin herkkänahkainen tarvitse olla. Kun fiksummat ja valtaa omaavat sua opettaa, onko sillä niin väliä, mitä tehdään, tai miten se tehdään.
Joo, ilmanmuutahan minä moiseen uskon.
Kun kusin kengilleni, niin minua rangaistiin liian kapeasta kyykystä
Inhoan uhriutumista, mutta kun koko elämä menee kehdosta alkaen vaikeimman kautta, en enää tiedä miten näkisin vastoinkäymiset.
Siinä vaiheessa kun vaikeasti autistinen lapseni joutui pyörätuoliin, yksi läheisistäni purskahti itkuun ja sanoi, ettei tiedä miten jaksan edes olla elossa enää.