Mitä tarkoittaa sanonta, että rakastaa ehdoitta?
Äkkiseltään ymmärrän kyllä mitä sillä yritetään sanoa. Mutta kun alan miettimään omaa elämääni eli vanhempiani, sisaruksiani, omia lapsiani jne, en enää aivan ymmärräkään mitä tuo sanonta tarkoittaa. Kun ei yhdestäkään noista ihmissuhteistani tule mieleen mitään ehtoja rakastamiselle. Mustä esimerkiksi tiedän rakastiko vanhempani minua ehdoitta? Entä minä omia lapsiani? Entä lapseni minua? Mustä tuollaisen asian tunnistaa?
Kommentit (43)
Lapsen rakastaminen ehdoitta tarkoittaa minusta sitä, että vaikka muu maailma hylkää lapsen, niin vanhempi rakastaa kuitenkin. Vaikka lapsi olisi tehnyt mitä vain, tappanut esim.
Omat vanhempani sanoivat aina, että kotiin voi tulla. Oli mikä vain.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne ehdot rakkaudelle on? Perse leviää yli 10kg niin rakkaus loppuu?
En tiedä, riippuu varmaan tyypistä.. mutta jotain kuristavan velvoittavaa siinä sanonnassa on jos sen parisuhteessa kuulee. "rakastan sua ehdoitta" -eli jos pahoinpitelen, petän, rakastat yhä? Jos minä en rakastakaan ja lähden, jossain silti, sinä pieni vaan jatkat yksin eteenpäin rakkautta sydän täynnä?
Voi kun ihmiset todella sisäistäisi sen, ettei parisuhteessa kukaan terve oikeasti halua olla toisen osapuolen "kaikki". Sellainen on kuin näkymätön kaulapanta ja hihna.
Mitä ne ehdot rakkaudelle on? Perse leviää yli 10kg niin rakkaus loppuu?