Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimistoon pyydettiin lääkärintodistusta masennuksesta

Vierailija
09.01.2023 |

Saakohan lääkäriltä piakkoin jos noin sanoo? Muuten kuulemma katkeaa työmarkkinatuki.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia kun piti aloittaa työt, mutta sairastuin masennukseen

t . AP

Mun piti kans ilmottautua työkkäriin, että sais jostaki rahaa, masentaa ja ahdistaa, tää koko työkkärin touhu, ku pitäis neljää työpaikkaa hakee

Vierailija
22/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väität olevasi masentunut, mutta et todista tätä lääkärintodistuksella, niin sinulla ei ole mitään tekosyytä sille, miksi sinua ei kohdeltaisi kuin tervettä. Eli haet 4 työpaikkaa kuukaudessa, osallistut työnhakuvalmennukseen tms. ja käyt rekrytapahtumissa. Et voi vedota siihen, että et jaksa, koska sinulla ei ole siitä mitään todistusta.

No siksi juuri kysyin, miten helposti kunnalliselta saa lääkäritodistuksen jos ei ole töissä+?

Kyllä sen saa, mutta hoitotakuu on 3kk eli voit joutua odottelemaan aikaasi terkkariin sen 3kk. Ei ole velvollisuutta antaa aikaisemmin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varata ajan omalle terveysasemalle saadaksesi hoitokontaktin aluille, mutta en tiedä kuinka kauas aikasi menee. Ellei sulla siis vielä ole hoitokontaktia, jos on, niin puhu siellä asiasta.

Vierailija
24/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota yhteyttä terveyskeskukseen ja pyydä todistus. Kerro samalla lääkärille, että haluat, että se on mahdollisimman paljon yksityisyyttäsi suojeleva: te-keskukselle ei kannata kertoa mitään ylimääräistä, kaikkea käytetään sinua vastaan.

Vierailija
25/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan höpöjuttuja. Miten masennus muka vaikuttaa työnhakuusi? Kelaan voit lähettää, jos vaikka haet sairauspäivärahaa tms.

Just näin. Työkkäri ei tee lausunnolla MITÄÄN.

Jos taas haet etuutta esim. Kelasta niin sinne ne lausunnot pitää lähettä. 

Kyllä TE-toimisto ainakin multa pyysi lääkärinlausunnon kaikista vaivoistani, ihan sentakia että eivät laita ihan mitä sattuu töitä hakemaan. Kaikkeen työhön en pysty. Onneksi oon itse hankkinut itselleni osittaisen työn, luulisi (siis luulisi) ettei ne työkkäristä heti kohta mulle ehdota jotain pösilöä hommaa.

Vierailija
26/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ihan lääkärin kirjoittama lausunto autismikirjosta. Kuntakokeilussa uskottiin kyllä ilman diagnoosiakin ilmeisesti tuon autismikirjon perusteella ahdistukseeni kun siitä kerroin. Haluaisin kyllä diagnoosin tuosta ahdistuksestaan, mutta sitä ei niin vaan saada. Olen jopa katsonut yksityisiä psykiatreja, mutta hinnat ovat niin hirvittäviä, että ei köyhällä työttömällä ole tuollaiseen varaa. Joka tapauksessa ongelmani on katsottu niin suuriksi, että yhtään työpaikkaa ei ole velvoitettu hakemaan ja tämän kuntakokeilun työntekijä päätti ihan itse ennen kun olin itse ehtinyt sanomaan asiaan mitään. Eläkkeelle en kuitenkaan ole pääsemässä, vaikka itse sitä toivonkin.

Vierailija
27/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ihan lääkärin kirjoittama lausunto autismikirjosta. Kuntakokeilussa uskottiin kyllä ilman diagnoosiakin ilmeisesti tuon autismikirjon perusteella ahdistukseeni kun siitä kerroin. Haluaisin kyllä diagnoosin tuosta ahdistuksestaan, mutta sitä ei niin vaan saada. Olen jopa katsonut yksityisiä psykiatreja, mutta hinnat ovat niin hirvittäviä, että ei köyhällä työttömällä ole tuollaiseen varaa. Joka tapauksessa ongelmani on katsottu niin suuriksi, että yhtään työpaikkaa ei ole velvoitettu hakemaan ja tämän kuntakokeilun työntekijä päätti ihan itse ennen kun olin itse ehtinyt sanomaan asiaan mitään. Eläkkeelle en kuitenkaan ole pääsemässä, vaikka itse sitä toivonkin.

Tavallaan outoa ajatella, että kuntakokeiluissa on työttömyysetuudesta tehty kansalaispalkka. Kunnat laittavat valtion maksamaan vielä pari vuotta ja 2025 alusta alkaen koko homma romahtaa, kunnilla ei enää olekaan varaa siihen, että osa porukasta elää harrastellen.

Vierailija
28/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se perkele niin vaikeaa tehdä neljää avointa työhakemusta jonnekkin per tukikuukausi ja niistä niin huonoja että ei tule duunia niillä ainakaan?

Saatanan vässykät kun pitää ruokakin lusikoida suuhun että  pärjäävät.

Vierailija
29/29 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan outoa ajatella, että kuntakokeiluissa on työttömyysetuudesta tehty kansalaispalkka. Kunnat laittavat valtion maksamaan vielä pari vuotta ja 2025 alusta alkaen koko homma romahtaa, kunnilla ei enää olekaan varaa siihen, että osa porukasta elää harrastellen.

Niin, noh ahdistukselleni voitaisiin kyllä tehdä jotain jos haluttaisiin, mutta eipä haluta edes diagnoosia antaa. Autismikirjoa ei voida parantaa, mutta varmasti jotain apua voisi saada. En koe olevani itse syyllinen siihen, että apua en ole saanut. Näiden lisäksi kärsin lisäksi suolistovaivoista. Pahinta tässä kuitenkin on se, että osa ihmisistä, joiden kanssa olen joutunut asioimaan ei ole ottanut ahdistustani ja suolistovaivojani tosissaan. Onneksi sentään kuntakokeilun työntekijä ja sosiaalityöntekijä edes jotenkin ymmärsivät, mutta pahin tässä oli yksi terveydenhoitaja, jolla pakotettiin käymään. Tämän terveydenhoitajan mielestä kenelläkään ei voi olla diagnoosina ahdistusta tai suolistovaivoja/ syömishäiriöitä, vaan ne ovat itse keksittyjä vaivoja. Ehkä pääsen sitten viimeistään vuonna 2025 vihdoin eläkkeelle. Koskaan en kuitenkaan tule työllistymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi