Miksi ruokareseptejä enään julkaistaan?
Kaikki on keksitty jo. Ei kukaan tarvitse enää tuhannetta kertaa samaa "maailman parasta" nakkikeiton tai uunilohen ohjetta. Ne reseptit on luettu jo tuhanteen kertaan.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsen, en siksi että en tietäisi miten nakkikeittoa tehdään vaan siksi että voin saada siitä inspiraation että tuotahan en olekaan tosi pitkään aikaan tehnyt. Vinkkinä sinulle, että jos juttu ei kiinnosta sinua niin sitä ei ole mikään pakko lukea.
Siis keittoon laitetaan kaikkea mitä on jääkappiin hommattu. Perunaa, porkkanaa, varsiselleriä, purjoa jne. Ei siihen mitään reseptejä tarvitse.
Keittoon voi laittaa mitä tahtoo ja valmiilla resepteillä voi keksiä uusia asioita mitä siihen laittaa.
Mitä keksimistä siinä on? Siihen keittoon vai laittaa kaikkea mahdollista ihan ilman mitään turhanpäiväisiä reseptejäkin.
Vaikka minä ja äitini teemme lihapullat samalla reseptillä, niin niistä tulee erimakuisia. Miten erilaisia niistä tulisikaan pienellä erolla reseptissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsen, en siksi että en tietäisi miten nakkikeittoa tehdään vaan siksi että voin saada siitä inspiraation että tuotahan en olekaan tosi pitkään aikaan tehnyt. Vinkkinä sinulle, että jos juttu ei kiinnosta sinua niin sitä ei ole mikään pakko lukea.
Siis keittoon laitetaan kaikkea mitä on jääkappiin hommattu. Perunaa, porkkanaa, varsiselleriä, purjoa jne. Ei siihen mitään reseptejä tarvitse.
Välillä näin, joskus taas tarvitsee ideoita siihen millä sen tyhjän jääkaappinsa seuraavana päivänä taas täyttäisi. Muuten jämähtää helposti tekemään aina samoja ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittoon voi laittaa mitä tahtoo ja valmiilla resepteillä voi keksiä uusia asioita mitä siihen laittaa.
Mitä keksimistä siinä on? Siihen keittoon vai laittaa kaikkea mahdollista ihan ilman mitään turhanpäiväisiä reseptejäkin.
Tunnen erään tumpelon kokin, joka tuolla "neuvolla" laittaisi soppaan kuivia kaurahiutaleita, rusinoita ja meetwurstia. Kyllähän siitä varmasti valmista ruokaa tulisi, mutta hiton pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään tumpelon kokin, joka tuolla "neuvolla" laittaisi soppaan kuivia kaurahiutaleita, rusinoita ja meetwurstia. Kyllähän siitä varmasti valmista ruokaa tulisi, mutta hiton pahaa.
No joo. Mutta tuon tason ihmiset syökin vain eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö ihmiset kermaa tosiaankin siinä määrin mitä reseptit antavat ymmärtää?
En, tosin teen harvoin ruokaa johon laitan kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja paljon parempia keittoja tai muitakin ruokia olen saanut aikaiseksi kun olen katsonut respoja enkä vain säveltänyt itse. Voi tietty olla että en vain ole hyvä ruuanlaittaja, mutta kiitos minunlaisilleni hyväksi todetuista resepteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo. Mutta tuon tason ihmiset syökin vain eineksiä.
Ei ikinä. Tekee ruoat itse, mutta tarvitsee tarkat reseptit. Ei osaa soveltaa eli jos jotain puuttuu, niin jättää sen vaan pois. Syö nakkikeittoa, makaronilaatikkoa, broilerkiusausta yms. perusruokaa. Pullaa osaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä, sekasyöjä, olen yrittänyt etsiä helppoja kasvis/vegaani-reseptejä. Kovin yksipuolisilta tuntuvat. Joko tehdään niin, että keitetään, murskataan, öljyä ja mausteita päälle ja uuniin. Tai sitten pannulle öljyä, sipulia, mausteita, tomaattimurskaa ja se joku vaihtuva ainesosa. Todella tylsää.
Katso master chef australiaa, ne takee vaikka mitä esim. kukkakaalista
Vierailija kirjoitti:
Niin ja aina resepteissä 2-4 purkkia kermaa kuten tänään juustoisessa kanakeitossa.
Käytättekö ihmiset kermaa tosiaankin siinä määrin mitä reseptit antavat ymmärtää?
Itse en käytä kermaa juuri missään ja ihan hyvää ruokaa on kokattu suurperheellekin yli 30 vuotta.
Samaa rasvaa juustoissa, jäätelössä ja leivonnaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, sekasyöjä, olen yrittänyt etsiä helppoja kasvis/vegaani-reseptejä. Kovin yksipuolisilta tuntuvat. Joko tehdään niin, että keitetään, murskataan, öljyä ja mausteita päälle ja uuniin. Tai sitten pannulle öljyä, sipulia, mausteita, tomaattimurskaa ja se joku vaihtuva ainesosa. Todella tylsää.
En ymmärrä mitä tarkoitat. Käytännössä minkä tahansa liharuoan voi tehdä ilman lihaa, useimmiten se liha on vain yksi monista ainesosista.
Ja miksi sen pitäisi olla erityisen helppo? Syöminen on ihmisen tärkein asia, siitä on tarkoitus nauttia. Ei mikään pikaruoka ole tarkoituksenmukaista.
No jotkut haluavat helppoa ruokaa, etkä sinä ole mikään määräämään että mikä on "tarkoituksenmukaista". Tarkoituksenmukaista ihmiskunnan kannalta ei myöskään ole tehdä monimutkaista ruokaa, ei ole kauaakaan kun ruoka oli ennemminkin pelkkää polttoainetta.
Polttoainetta joo juurikin suomalaisessa kulttuurissa, jossa ruoalla ei ole ollut mitään merkitystä, muuta kuin että jostakin harmaasta mössöstä saa kaloreita.
Kyllä se kuule muualla maailmassa on ollut jo vuosisatoja tapana nautiskella hyvästä ruoasta. Se että sellainen ei ole kuulunut juuri suomalaiseen kulttuuriin, ei tarkoita etteikö muualla olisi kuulunut.
Onko nyt ymmärrettävä tämä niin, että mielestäsi suomalainen ruoka on aina harmaata mössöä? No olet kyllä aika surkea kokki, jos et osaa tehdä kuin harmaata mössöä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä. Kasviksistahan saa aikaan vaikka mitä. Sienirisotto, spanakopita, tomaatticlafoutis, tarte tatin, paahdetut porkkanat, sadonkorjuuquiche, dahl, kasvistajine, shakshouka, chili sin carne, ratatouille, paahdettu kurpitsa, täytetyt kesäkurpitsat/portobellot/perunat, gazpacho, gado gado, kasviscurryt, wokit jne jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoitat. Käytännössä minkä tahansa liharuoan voi tehdä ilman lihaa, useimmiten se liha on vain yksi monista ainesosista.
Ja miksi sen pitäisi olla erityisen helppo? Syöminen on ihmisen tärkein asia, siitä on tarkoitus nauttia. Ei mikään pikaruoka ole tarkoituksenmukaista.
No jotkut haluavat helppoa ruokaa, etkä sinä ole mikään määräämään että mikä on "tarkoituksenmukaista". Tarkoituksenmukaista ihmiskunnan kannalta ei myöskään ole tehdä monimutkaista ruokaa, ei ole kauaakaan kun ruoka oli ennemminkin pelkkää polttoainetta.
Polttoainetta joo juurikin suomalaisessa kulttuurissa, jossa ruoalla ei ole ollut mitään merkitystä, muuta kuin että jostakin harmaasta mössöstä saa kaloreita.
Kyllä se kuule muualla maailmassa on ollut jo vuosisatoja tapana nautiskella hyvästä ruoasta. Se että sellainen ei ole kuulunut juuri suomalaiseen kulttuuriin, ei tarkoita etteikö muualla olisi kuulunut.
Onko nyt ymmärrettävä tämä niin, että mielestäsi suomalainen ruoka on aina harmaata mössöä? No olet kyllä aika surkea kokki, jos et osaa tehdä kuin harmaata mössöä.
Et osaa lukea? No ei se mitään.
Muut toki huomasivat että puhuin menneistä ajoista. Mutta ei tuo harmaa mössö toki kaukana ole tavallisen suomalaisen ruokaosaamisesta. Suomessa vain yksinkertaisesti on yksi maailman surkeimmista ruokakulttuureista. Turha sitä on kieltää.
Tykkään aika simppelistä ruoasta; se grillipihvi ja salaatti. Broilerpasta. Lihapullat.
On tullu kokeiltua härkikset ja tofut. Tulin siihen tulokseen, että lihansyönti jatkukoon.