Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te pihisti elävät, kuinka pienellä rahasummalla tulette kuukaudessa toimeen?

Vierailija
09.01.2023 |

Ajattelin alkaa säästämään palkasta kaiken mitä pystyn.
Kuinka pienellä summalla tulette pihisti elämällä toimeen ja mihin se raha menee?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot netto n 3200

Vuokra 1300

Ruokaan n 700

Ostoksiin n 1000

Sinkkumies Hki

Miksi tämä ei saa alapeukkuja toisin kuin eka kommentti?

Vierailija
62/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ketju jossa vanhat tädit joiden harrastukset on kutominen ja kirjaston kirjat keittelee kaiket päivät puuliedellä juureksia ruoaksi ja HyViN tUleE tOimeEn satosella kuussa 😆

No mihin sitä rahaa sitten oikein pitää tuhlata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun aikaa pystyn elämään mielestäni hyvinkin pienellä summalla mutta pidemmän päälle tulee aina jotain ekstraa. Kesällä pakollisiin kuluihin menee 400-500 kuussa (sähkö, vesi, vakuutukset, ruoka, bensa, viihde, harrastukset), talvella 500-600.

Käteen tulee kuussa nelisen tonnia. Siihen nähden elän aika pihisti, kai.

Olin lomautettuna 11 kk.

Joka påivä tein fb ilmoituksia, toriin jne. Vähänkäytettyyb lähetin 2 krt kuorman, yht 11 laatikollista.

Joka ikisen hammastahnan avasin päästä, shampoopulloon lopuksi vettä, margariinirasian kaavin lähes puhki.

Kotoa lähti älyttömästi tarpeetonta.

Esim lakanat ovat lähes loppu. Omistan muutamat kengät, kaikki tulevat menemään tänä vuonna rikki.

Minulla on puhelimessa lista tavaroista, jotka pitää ostaa tänä vuonna.

Kyllä sitä vähällä rahalla elää, mutta jos ei mitään osta pariin vuoteen, huomaa kaikki kuluu.

Esim myin kirppiksellä pussillisen kuulakärkikyniä. Mulla on enää 3 kynää. Eihän kyniä tarvi paljoa, mutta on outo tilanne

Kyllä vuoden, 2 ehkä jopa 3 voi elää ilman ostamista, mutta sitten ostoslista on pitkä. Lomautettuna kävin ostokdilla mun vanhemmilla

Vierailija
64/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen vähän päälle 900e/kk. Vuokraan 300, lääkkeisiin 100-200, netti puhelin yms 100, sähkölaskut vaihtelee ja jos jotain jää niin ruokaan. En ole oikeutettu toimeentulotukeen, kela ei hyväksy edes sähkölaskuja menoiksi vaan ainoastaan vuokran.

Missäpäin Suomea ja millainen asunto jos vuokra on 300€/kk?

En tiedä hänen tilannettaan, mutta minulla on pienen maalaispitäjän keskustassa kunnan vuokra-asunto kaksio rivitalossa 250e/kk.

Vierailija
65/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen vähän päälle 900e/kk. Vuokraan 300, lääkkeisiin 100-200, netti puhelin yms 100, sähkölaskut vaihtelee ja jos jotain jää niin ruokaan. En ole oikeutettu toimeentulotukeen, kela ei hyväksy edes sähkölaskuja menoiksi vaan ainoastaan vuokran.

Missä maassa on noin halpa vuokra?

Olen eri, mutta Suomessa on edullisiakin vuokra-asuntoja. Itse asun remontoidussa rivarikaksiossa Etelä-Suomessa ja vuokra on 265e/kk, vesi 18e/kk ja sähkö on kiinteä 38e/kk.

Vierailija
66/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te alle 400 euron vuokralaiset asutte? Jaatteko kämpän/asumiskulut jonkun kanssa? Jos asutte "syrjemmällä", niin miten teillä ei tule kulkemisesta kuluja (auto tai julkinen liikenne)?

Onko noissa 200 euroa kuussa ruokaan kuluttavilla oikeasti kaikki kuukauden ruoka näillä hinnoilla hankittu tuolla summalla? Mitä syötte, koetteko syövänne ihan hyvin ja saavanne kaikki vitamiinit ym?

Kysyn hyvinkin tosissani enkä keljuillakseni. Itse oikeasti köyhä (ja sairas) ollut vuosia. Asun yksin keskikokoisessa kaupungissa (laitamilla aiemman maalaiskunnan puolella) ja vuokra 500 euroa. Tässä kauppa parin kilometrin päässä, joten pääsen sinne kävellen/pyörällä. S-Market ja hinnat nousseet aivan hurjasti, toinen kauppa K-Market, mikä vielä kalliimpi. Prismat ja Citymarketit 10 kilsan päässä eikä sinne mene suoraa bussi yhteyttä, vaan pitää vaihtaa bussia tai kävellä pari kilsaa suuntaansa. Tiedän, että kaupungista löytyy halvempiakin kämppiä, mutta jos muutan tästä halvempaan, niin joudun ottamaan kuukausikortin bussiin ja se säästö vuokrassa menee siihen. Muuttaminen maksaa myös, itsellä ei autoa eikä muuttoapua. Tässä rauhallinen naapurusto, jota myös arvostan. En halua rauhattomaan ympäristöön, jossa joutuu pelkäämään aina kun ulos lähtee. Lisäksi muiden sairauksien päälle useampi ruoka-allergia, joten esim suurin osa viljoista ei itselle käy. Ruoka-apua en ole hakenut, koska tuon moniallergian vuoksi iso osa "tavallisista" tuotteista ei käy. Hinnat nousseet vuodessa ihan kamalasti ja tuntuu, että ei tätä enää meinaa jaksaa. Ja juu, en tupakoi enkä käytä alkoholia ollenkaan, rahat menee asumiseen ja ruokaan ja pakollisiin laskuihin.

Vierailija
67/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea ja millainen asunto jos vuokra on 300€/kk?

Oon eri, mutta itselleni on paperissa merkattu vuokraksi 400e okt:sta 4ha metsätontilla. 3h matkaa Helsingistä ylöspäin. Vuokra saattaa joinain kuukausina olla jopa "ilmainen", jos autan vuokranantajaa esim metsätöillä tai oon remppakaverina (käytän esim pari viikonloppua traktorin korjaukseen tai autan jossain muussa hommassa) . Lisäksi saan polttopuut tehdä metsästä omin päin, joten ei mene edes lämmitykseen mitään muta kuin aikaa ja vaivaa. Naapurikaupungissa (25t asukasta) yksiöiden vuokrat ovat alkaen 300e, mutta mielelläni maksan tämän vuokran ja auttelen parhaani mukaan ja vähennän sillä vuokraa, vaikka työmatkaa kertyykin 15km suuntaansa.

Vierailija
68/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen jälkeen vuokraa maksan 300e. Asumistuki on aina mennyt suoraan vuokranantajalle.

Vierailija
69/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta Suomessa on edullisiakin vuokra-asuntoja. Itse asun remontoidussa rivarikaksiossa Etelä-Suomessa ja vuokra on 265e/kk, vesi 18e/kk ja sähkö on kiinteä 38e/kk.

Jollain suhteilla saanut tutulta kämpän ja neliöitä on kaksiossasi 30?

Vierailija
70/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

600 ruokaan

800 vuokraa

100 laskuihin 

-En ole töissä

Miksi tämä on saanut valtavasti alapeukkuja vaikka muissa kommenteissa kerrotaan vielä leveämpää elämää?

600e ruokaan kuukaudessa on järjettömyyttä.

Eikä ole! Kurkkaa hieman hintoja 600€ jaettuna 30 on vain 20€/pv sillä pärjää juuri ja juuri.

Olen minä hinnat nähnyt. Meillä syö 2 ihmistä 300e:lla/kk

Vierailija
71/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi pelkästään kertoo, että vähintään 50 neliöisiä kämppiä max. 400e/kk vuokralla on 99 kpl. Että kyllä noita halpoja kämppiä on, eikä ne suurin osa mitään murjuja peräkyliltä ole.

Vierailija
72/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tori.fistä ensimmäinen asunto mikä löytyi kun muutin takaisin Suomeen. Yksityinen vuokranantaja joka ei välittänyt luottotietojen puutteesta, kämpän koko on 48m2.

Vierailija
73/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tori.fistä ensimmäinen asunto mikä löytyi kun muutin takaisin Suomeen. Yksityinen vuokranantaja joka ei välittänyt luottotietojen puutteesta, kämpän koko on 48m2.

Aikamoinen lottovoitto sanoisin.

Vierailija
74/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain vain työmarkkina- ja asumistuen, netto alle tonnin, pystyin elämään sillä niukasti, vuokra oli jotain 650

Vierailija
75/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi pelkästään kertoo, että vähintään 50 neliöisiä kämppiä max. 400e/kk vuokralla on 99 kpl. Että kyllä noita halpoja kämppiä on, eikä ne suurin osa mitään murjuja peräkyliltä ole.

Osalla niistä on sisäänheitto hinta ilmoituksissa. Oikea vuokra on tuplat. Vain esimmäinen kuukausi on puoleen hintaan.

Vierailija
76/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote

Olen eri, mutta Suomessa on edullisiakin vuokra-asuntoja. Itse asun remontoidussa rivarikaksiossa Etelä-Suomessa ja vuokra on 265e/kk, vesi 18e/kk ja sähkö on kiinteä 38e/kk.[/quote]

Onko tuo vuokra-asunto julkisten yhteyksien päässä vai tarvitsetko auton? Onko sähkö edelleen sulla 38 e/kk? Onko asunto vuokrattu tutulta, tuohan on pelkkä vastikkeen hinta?

Vierailija
77/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla niistä on sisäänheitto hinta ilmoituksissa. Oikea vuokra on tuplat. Vain esimmäinen kuukausi on puoleen hintaan.

Meidän kaupungista saa yksiön alkaen 300€, kaksion 400€, kolmiot ja neliöt 600€ molemmin puolin ja omakotitalot alkaen 550e + kulut toki, mut ei niissä kyllä mitään sisäänheittohintoja ole. Asuminen kehä3 ulkopuolella ei ole niin kallista, mitä sisäpuolella, eikä siihen liity viilunki tai vuokrannousut 3kk asumisen jälkeen millään lailla, vaan on ihan sen alueen normaalia hintatasoa.

Vierailija
78/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungista saa yksiön alkaen 300€, kaksion 400€, kolmiot ja neliöt 600€ molemmin puolin ja omakotitalot alkaen 550e + kulut toki, mut ei niissä kyllä mitään sisäänheittohintoja ole. Asuminen kehä3 ulkopuolella ei ole niin kallista, mitä sisäpuolella, eikä siihen liity viilunki tai vuokrannousut 3kk asumisen jälkeen millään lailla, vaan on ihan sen alueen normaalia hintatasoa.

Omakotitaloissa vuokraan ei sisälly lämmityssähkö joten ne ei ole millään tavalla huokeita valintoja, sama on monessa rivarissa. Vuokra voi olla kyllä 300e, mutta päälle tulee sähkölämmityksen kulut jotka menee tällä hetkellä jopa sadoissa euroissa per asunto/kk

Vierailija
79/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen lottovoitto sanoisin.

Toki on minulla pieniä velvoitteitakin, ei tämä ihan ilmaiseksi tule kuitenkaan. Vuokranantajani omistaa tästä taloyhtiöstä useampia asuntoja ja on myös hallituksen pj. Hän asuu vähän kauempana, joten olen hänen silmät ja korvat taloyhtiön asioissa. Lisäksi hoidan saunavuorot ja pyykkituvan asiat, ja se taas takaa minulle ilmaisen pesutuvan käytön sekä maksuttoman saunavuoron. Pieni vaiva, vapaata ja edullista asumista maaseudun rauhassa, välttämättömien palveluiden äärellä.

Vierailija
80/117 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksio ei sano mitään tänä päivänä asunnon koosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi