Saimaannorppa löytynyt kuolleena kuhaverkosta
Kommentit (104)
Olivatko omenan miehet liikkeellä.
Älkää ostako muikkuja tai mekö syömään Savonlinnan tori ravintolaan muikkuja tai muuta kalaa kalastavat itse verkoilla kalansa. Nytkin on poika jäällä verkkoja laittanut koko viikon
Se on totta kun ei ole kysyntää loppuu tarjonta
Hakekaa kyseinen kalastaja ja käärikää verkkoon, hieman painoja ja molskis, sano Eemeli.
On Ovaskala torilla kalaravintola pyytävät itse verkolla
Joo ja taitavat myydä etelä Suomeenkin Älkää ostakoi niitä. Kesällä ooppera vieraat ostavat ja turistit
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä hminen joka ei edelleenkään ole sopeutunut luonnon kanssa elämiseen. Norppa on ollut Saimaalla pitemmän aikaa kuin ihminen. Muita vihollisia sillä ei ole kuin nämä kaksijalkaiset idiootit jotka ilkeävät nyyhkiä telkkarissa kalastusoukeuksien rajoittamista. Ei täällä Suomessa osata elää ilman tappohaluja maailmanlaajuisesti erittäin harvinaisen eläimen kanssa. Olen varma että jos Ruotsissa olisi vastaava eläin niin siitä olisi tehty tuottoisa bisnes niin luonnonsuojelua, matkailua ja paikallista väestöä hyödyttävänä ja eläin olisi kansallisaatre. Mutta täällä nämä saatanan tanet ja pirkot vaan viskoo verkot järveen ja parhaassa tapauksessa unohtaa ne järveen.
On hyödynnetty ja hyödynnetään. Saimaannorpparetkiä järjestetään useammallakin paikkakunnalla. Rantasalmi, Savonlinna jne.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä Saimaalla ylipäätään pitää kalastaa? En ole eläessäni syönyt Saimaasta ongittua kalaa. Kuka niitä kaloja syö ylipäätään?
Paikalliset ja mökkiläiset. Kaupallista kalastusta siellä ei käsittääkseni ole.
On.
Saimaannorppa-LIFE-hankkeessa kehitettiin saimaannorpan kannalta turvallisia kalastusvälineitä ammattikalastajille.
Täällä taas joku maaninen trollaaja heittelee 14v tasoisia kommentteja. Olis edes kunnon provoja mutta kun ei äly riitä.
Mökin omistajana en kalasta saa norppa olla rauhassa ainoa vitsaus on ammatti kalastajat tappaa kuin rutto norpat
Sen sitä saa kun sotkeutuu toisten asioihin. Verkko oli kuhille, ei norpille.
Järvi on norpille ja vaikkapa kuville ei kalastajille kun asuvat maalla
Verkko kalastus kielto koko Saimaalle
Järjetetäänkö tällä norpalle valtiolliset hautajaiset?
T. Kalastaja
Surullista! Juuri katsoin Yle Areenasta dokumentin Norppamiehen testamentti. Oli sydäntäsärkevä näky kun siinä dokumentissa mies kantoi vedestä verkkoihin kuolleen norpan.
Tässä linkki dokumenttiin jos aihe kiinnostaa: https://areena.yle.fi/1-50553974
Niin oli todella harmi että ihminen tuhoaa kaiken
Olen mökinomistaja Saimaalta. Ja kalastan. Käytän norppasuojattuja katiskoja ja mato-onkea, ja saan niillä itselleni riittävän määrän ahvenia. Kyllä mökkiläinen siis voi kalastaa Saimaallakin, kunhan on oikeanlaiset vehkeet. Verkkokalastuksen lopetin jo vuosia sitten juuri norpan vuoksi.
On ne varsinkin se pitkä herra O