Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon numero vastaatko?

Vierailija
09.01.2023 |

Jos sinulle tulee soitto ja numero on tuntematon niin vastaatko?

Tuntematon numero vastaatko?

Vaihtoehdot

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
42/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa on soittaa kun en vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei tiedä, jos joku lapsista soittaa tuntemattoman kännykästä, jos on sattunut jotain.

Vierailija
44/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä avaaja mahtanee tarkoittaa termillään "Tuntematon numero"? On näet kaksi vaihtoehtoa; joko puhelimen näyttöön tulee ilmoitus "tuntematon numero", tai sitten numerosarja, jota vastaanottaja ei ole tallentanut puhelinluetteloonsa, eikä puhelin näin ollen voi kertoa, kuka soittaa. Synkän menneisyyteni vuoksi joudun vastaamaan näihin ensin mainittuihin soittoihin ja toiseksi mainittuihin en vastaa. Onneksi puhelimessa on viestivastaaja, mutta tuskin koskaan tälläinen viraasta numerosta soittaja ymmärtää jättää viestiä mahdollisesta asiastaan.

Vierailija
45/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Olen saanut mm. soiton tuntemattomalta naiselta, joka oli nähnyt lapseni kaatuvan pyörällä ja satuttavan itsensä sekä sairaalasta ilmoituksen, että isäni on joutunut osastolle infektion hoitoon. Puhelinmyyjille osaan sanoa: "Kiitos, mutta ei kiitos!", jonka jälkeen suljen puhelimen.

Vierailija
46/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken vastasin.

Pankista soitettiin kun tililläni havaittiin epänormaalia toimintaa. Olivat sulkeneet tilini eilen mutta sain sen auki vastaamalla turvakysymuksiin. Onneksi vastasin!

Vierailija
47/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan silloin jos on ulkomaan suuntanumero .

Vierailija
48/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te "vastaan aina" -tyypit koko ajan tavoitettavissa? Päivystättekö siis aina puhelinta ja vastaatte heti, kun se soi?

Minä en ainakaan ole aina puhelimen ääressä ja on ihan normaalia, että en pidä puhelinta mukanani ollenkaan vaikka silloin, kun olen lumia kolaamassa tai tekemässä muita omia juttujani. Ei minua tarvitse saada aina kiinni ka minä en ole mikään puhelimen orja, joka ei pysty elämään ja olemaan ilman puhelinta.

En ole aina tavoitettavissa. Oma vastaukseni koski niitä tilateita, jolloin kuulen puhelimen ja pystyn tekemään päätöksen vastaamisesta / vastaamattomuudesta. Vaikkapa hiihtolenkillä puhelin saattaa olla mukana, mutta en vastaa siihen (en välttämättä edes kuule). Tai esim. öisin puhelimeni on älä häiritse -tilassa, jolloin puhelin ei edes hälytä, ellei soittaja ole tyttäreni. Mutta jos olen normaalisti kotona enkä ole vaikka vessassa tai tyyliin kädet taikinassa, niin vastaan kyllä.

Vierailija
49/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja sen jälkeen menen katsomaan kuka soitti:

https://www.kukasoitti.com/

Vierailija
50/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on puhelinfobia. Lähettäköön viestiä.

Vierailija
51/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, katson ensin soittajan ja sitten vastaan.

Vierailija
52/79 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just äsken vastasin.

Pankista soitettiin kun tililläni havaittiin epänormaalia toimintaa. Olivat sulkeneet tilini eilen mutta sain sen auki vastaamalla turvakysymuksiin. Onneksi vastasin!

Niin varmasti.

Vierailija
53/79 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?70% ei vastaa jos on tuntematon numero.

Vierailija
54/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
55/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
56/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pelkureita. Lankapuhelimeen ette olisi voinut vastata ikinä. En ymmärrä mitä soittajan tarkistaminen hyödyttää ennen, kuin uskaltaa vastata? Siinähän se selviää, kun vastaa. Asia voi olla tärkeä tai sitten ei ole. Sekin selviää.

Vaimo soitti kerran vieraasta numerosta apua saadakseen. Auton ovet eivät auenneet ja oma puhelin oli autossa sisällä. Ja kerran joku sivullinen oli löytänyt omaisuuttani kaupan parkkikselta ja soitti minulle. Oli numerotiedustelusta hakenut numeroa nimen perusteella. Kannatti vastata.

Vierailija
57/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No deal.

Vierailija
58/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te "vastaan aina" -tyypit koko ajan tavoitettavissa? Päivystättekö siis aina puhelinta ja vastaatte heti, kun se soi?

Minä en ainakaan ole aina puhelimen ääressä ja on ihan normaalia, että en pidä puhelinta mukanani ollenkaan vaikka silloin, kun olen lumia kolaamassa tai tekemässä muita omia juttujani. Ei minua tarvitse saada aina kiinni ka minä en ole mikään puhelimen orja, joka ei pysty elämään ja olemaan ilman puhelinta.

Kysymys kuului, vastaatko aina tuntemattomiin numeroihin, eikä niin, että oletko aina tavoitettavissa. En tiedä lähipiirissäni ketään, joka olisi aina puhelimen ääressä, enkä ole itsekään esimerkiksi töissä ollessani.

Mutta kyllä, vastaan aina, huolimatta siitä, että fonecta ilmoittaa puhelimen soidessa, onko häirikkösoittaja. Usein on, ja asennoidun heti noita-akkamoodiin kuulustelemaan, miksi heidän firmansa jatkaa soittelua, mistä numero on saatu, ja sen, että en koskaan ikinä milloinkaan tilaa mitään puhelimitse. Aika vaisua porukkaa on toisessa päässä sen jälkeen, eikä tarvi kieltäytyä, kuin yhden kerran. Kukaan ei ole jäänyt jankuttamaan myyntipuhettaan sen jälkeen 😂

Vierailija
59/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika turhauttavaa soittaa asiakkaalle, että hänen reklamoimansa tuote on korjattu ja haettavissa, kun ei uskalleta vastata, vaikka asiakas olisi itse toivonut soittoa. Kokeilemme pari kertaa päivässä tavoittaa, ja on käynyt niin, että sitten on tultu melkein silmille, kun laite viipyy huollettavana. Onneksi on puheluhistoria näytettävissä.

Vierailija
60/79 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina, koska minulla on työsuhdepuhelin ja soittaja voi olla joku uusi yhteistyökumppani tai firman työntekijä, jonka numeroa ei kännykässä vielä ole tallennettuna. 

Puhelinmyyjille lyön heti kylmästi luurin korvaan. Ei sellaisen ihmisen tunteita (sikäli kun näillä olmeilla tunteita on) tarvitse kunnioittaa, jonka tavoitteena on viedä rahojasi kauppaamalla jotain tarpeeton roskaa ja joiden uhreista suurin osa on dementoituneita vanhuksia. Luurin korvaan lyöminen on muuten parempi vaihtoehto myös myyjän kannalta: kun en kuitenkaan osta mitään, tyypin ei tarvitse käyttää aikaansa myyntilevyn pyörittämiseen ja voi siirtyä listalla eteenpäin seuraavan kimppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän