Tuntematon numero vastaatko?
Jos sinulle tulee soitto ja numero on tuntematon niin vastaatko?
Kommentit (79)
En vastaa ellen ole odottamassa jotain puhelua. Ei minulle soiteta koskaan mistään sairaaloista tai lääkäreiltä ja jos soitetaan, niin tottakai silloin vastaan, mutta muuten en käytä aikaani puhelinmyyjien kanssa rupattelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi siihen ei vastata. Tiedä vaikka olisi kuinka tärkeää asiaa jollakin.
Kokemukseni mukaan kaikki tuntemattomat on olleet jotain turhia myyntipuheluja. Okei, ainahan on olemassa mahdollisuus, että olisi jotain muuta, mutta tärkeässä asiassa voi textata tai sitten soittaa useasti, että hermot menee ja vastaa siksi. Yksi selitys muuten vastaamattomuuteen on puhelinkammo, sellanen on mullakin.
Minäkään en vastaa, mutta syynä siihen ei todellakaan ole puhelinkammo, vaan se, että minulla on muutakin tekemistä. Voin kyllä jutella vaikka kenen kanssa ja ei ole mitään ongelmaa jutella vaikka mainoskynäkauppiaan tai Elisan myyjän kanssa vartin verran, mutta useimmiten en viitsi.
SIlloin kun teen töitä, niin pidän puhelimen äänettömällä tai niin, että vain tietyt merkitsemäni perheenjäsenten soitot tulevat läpi. En voi sietää turhia keskeytyksiä, sillä ne keskeytykset saavat ajatukset sekaisin ja työt eivät edisty. Puhelinmyynti ei ole siis minulle paras markkinointitapa.
T. Etätyöläinen
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te "vastaan aina" -tyypit koko ajan tavoitettavissa? Päivystättekö siis aina puhelinta ja vastaatte heti, kun se soi?
Minä en ainakaan ole aina puhelimen ääressä ja on ihan normaalia, että en pidä puhelinta mukanani ollenkaan vaikka silloin, kun olen lumia kolaamassa tai tekemässä muita omia juttujani. Ei minua tarvitse saada aina kiinni ka minä en ole mikään puhelimen orja, joka ei pysty elämään ja olemaan ilman puhelinta.
Hahaa, sama täällä. Tänäänkin huomasin, että olin käynyt asioilla ilman puhelintani. Se oli laturissa työpöydällä, kun tulin kotiin. Onneksi ei sattunut mitään ajomatkalla. Yhtään puhelua ei ollut tullut. Periaatteenani on toimia kännykän kanssa vähän niin kuin lankapuhelimenkin kanssa aikoinaan, eli en päivystä sitä.
Koska en tunne vielä kaikkia ihmisiä, vastaan myös puheluihin missä ei lue nimeä.
Jos puhelu osoittautuu epäkiinnostavaksi, kiitän kohteliaasti ja lopetan puhelun.
Vielä ei ole tullut sellaista puhelua tuntemattomasta numerosta, joka olisi loukannut minua fyysisesti, eikä kuoleman vaaraakaan ole ollut. Eikä kyllä ole tuntemastani numerostakaan.
Tietysti vastaan. Esimerkiksi terveydenhoito soittaa lähes aina tuntemattomasta numerosta, muutenhan mammat alkaisivat soittelemaan siihen numeroon takaisin eikä työnteosta tulisi mitään. Ihminen ei kuole jos vastaa puheluun...
Vierailija kirjoitti:
Tietysti vastaan. Esimerkiksi terveydenhoito soittaa lähes aina tuntemattomasta numerosta, muutenhan mammat alkaisivat soittelemaan siihen numeroon takaisin eikä työnteosta tulisi mitään. Ihminen ei kuole jos vastaa puheluun...
Tarvitsen terveydenhoitoa ehkä kerran vuodessa, joten ei sieltä minullekaan ihan muuten vain soitella. Kuinka usein sinä rinkuttelet terveydenhoitoon? Joka päivä?
Lähettäkööt viestin jos asia on tärkeä. Puhelinmyyntihuijarit ovat pilanneet kaikkien soittajien maineen.
Hus ainakin lähettää tekstarin "omahoitajasi on yrittänyt tavoitella sinua", jos en pysty vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te "vastaan aina" -tyypit koko ajan tavoitettavissa? Päivystättekö siis aina puhelinta ja vastaatte heti, kun se soi?
Minä en ainakaan ole aina puhelimen ääressä ja on ihan normaalia, että en pidä puhelinta mukanani ollenkaan vaikka silloin, kun olen lumia kolaamassa tai tekemässä muita omia juttujani. Ei minua tarvitse saada aina kiinni ka minä en ole mikään puhelimen orja, joka ei pysty elämään ja olemaan ilman puhelinta.
Puhelimeni on tavallisesti taskussa ja vastaan siihen kun se soi.
Telemarkkinointikielto on keksitty ja olen salannut tietoni joten hyvin harvoin soittaja on sellainen jonka kanssa en halua puhua.
Varmaan olen sitten "puhelimen orja." :D
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkööt viestin jos asia on tärkeä. Puhelinmyyntihuijarit ovat pilanneet kaikkien soittajien maineen.
Tämä. En vastaa outoihin puheluihin, mutta laitan joihinkin paluupostissa tekstiviestin, että En pääse juuri nyt vastaamaan, laitathan tekstiviestin. Ihme juttu, mutta myyjiltä ei ole tullut ikinä viestiä, mutta niiltä, jotka haluavat ihan oikeasti tavoittaa minut, tulee viestiä. Minut tavoittaa myös muita reittejä käyttämällä hyvin, mutta aikanaan, koko ajan en ole muiden käytettävissä ja tavoitettavissa.
Olen puhelinmyyjille vain yksi numero, mihin he soittavat, en yhtään sen enempää. Jos he eivät saa minua kiinni, niin he soittavat seuraavaan ja minun vastaamattomuuteni ei kosketa heitä mitenkään. Jos näen Kuka soitti -sivujen kautta, että ko. numeroa on googlattu lähipäivien aikana noin 1500 kertaa, niin en koe mitään suuria tunnontuskia olla vastaamatta siihen. Hyvin usein soittajana on myös robotti ja robotit eivät taatusti pahoita mieltään siitä, että en vastaa. :)
En vastaa enää tuntemattomaan/salaiseen numeroon ellen odota puhelua tiettyyn aikaan. Kiitos minua häiriköivän henkilön, joka on näemmä muuttanut numeronsa salaiseksi.
En koskaan. Tarkistan aina numeron ja saatan soittaa takaisin.
En vastaa tuntemattomien ja tn myöskään tuntemieni ihmisen puheluihin työajan ulkopuolella.
Miksi en vastaisi?
Aina voi sanoa, ei kiitos, en ole kiinnostunut.
Mikä ihme siinä sanomisessaon niin vaikeaa?
Kaverille tuli puhelu tuntemattomasta numerosta, meni vastaamaan.
Puhelinlaskulla oli 100 euroa ylimääräistä tuolle kyseiselle ajankohdalle!
Mulle oli soittanut hammaslääkäri, mutta oli laittanut soiton jälkeen tekstarin ja ilmoitti siinä että soittaa kohta uudestaan, tuntemattomasta numerosta. Silloin tiedän että tuntematon numero tms on vakavasti otettava jos sieltä tulee tekstari perässä joka kertoo mitä asia koskee.
En vastaa ellen odota jotain puhelua. Töitä tehdessä en välttämättä edes katso puhelinta ja vapaa-aikaani en käytä puhelinmyyjien kanssa rupatteluun.
En muista olenko ikinä ostanut mitään puhelinmyynnin kautta. En ole tilannut yhden yhtä lehteä, jos joku lehtimyyjä soittaa, en ole vaihtanut puhelinoperaattoria, en ole osallistunut keräyksiin tai gallupeihin tms. Jos tarvitsen jotain, niin saan sen tilatua tai ostettua ihan muuta kautta. N49
Kokemukseni mukaan kaikki tuntemattomat on olleet jotain turhia myyntipuheluja. Okei, ainahan on olemassa mahdollisuus, että olisi jotain muuta, mutta tärkeässä asiassa voi textata tai sitten soittaa useasti, että hermot menee ja vastaa siksi. Yksi selitys muuten vastaamattomuuteen on puhelinkammo, sellanen on mullakin.