Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reagointisi jos aikuinen ihminen ei osaa keittää kahvia? Siis ihan simppelillä peruskeittimellä

Vierailija
09.01.2023 |

Minusta aika outoa sillä onhan vähintään nähnyt kun joku keittää.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei juo kahvia, niin tuskin sitä keittämistäkään tulee kytättyä.

Vierailija
2/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi joten reagoida? En oleta jokaisen keittäneen kahvia edes joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä tietäisi paljonko vettä ja kahvia laitetaan jos ei ole opetellut?

Vierailija
4/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ensin ajattelisin että onpa avuton ihminen, sitten hoksaisin ettei se varmaan juo kahvia, eikä näin ollen ole perehtynyt kahvinkeittoon.

Vierailija
5/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä juon vain teetä, enkä teininä kotona asuessa niin tarkkaan kytännyt miten vanhemmat kahvia valmistaa. Kaverit tietää, että minulla ei kahvinkeitintä ole. 

Vierailija
6/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en osaa tehdä mehua, koska en ole koskaan tiivisteestä sitä tehnyt. Osaan toki lukea, että 1:5 ja siitä päättelen, että 1 dl tiivistettä ja 5 dl vettä, mutta jos pitääkin tehdä kannullinen eikä ole mittaa - kokenut mehuntekijä tietää jo väristä oikeat määrät, minun pitää aina mitata tavalla tai toisella. Olenko siis avuton?

Vierailija
7/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ois tilanne että on keittämässä eikä osaa- niin varmaan toteaisin että minä voin laittaa-tai jos tahtoo tietää miten niin näyttäisin.

Vierailija
8/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä sulle sumppia.

Vierailija
9/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagointi riippuisi varmaan tilanteesta. Jos tämä tapahtuisi vaikka työpaikalla siten, että uutta työntekijää pyydettäisiin (vuorollaan) keittämään kahvia ja hän kertoisi, etten osaa, niin sitten varmaan opettaisin hänelle, miten se tapahtuu. 

Vaikea kuvitella missä muualla kuin työpaikalla tuo olisi ongelma. Kotona jokainen elää niin kuin tykkää.

Vierailija
10/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mihin purut laitetaan ja vesi. Keitän joskus teetä itsekin siihen varaamallani kahvinkeittimellä. Osaan siis perusteen. Mutta se on eri asia maistuuko keittämäni kellekään. Itse en juo, joten ei mitään hajua oikeusta mittasuhteista tai mikä on oikean vahvuusya. Teetä keittäessäkin suhteet vaihtelee teetyypistä riippuen, jote eipä siitäkään tiedosta ole apua.

Vierailija
11/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän siihen nyt reagoisi. Varmaankin menisin kyykkyyn ja ylös samalla päästäisin pierun.

Vierailija
12/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa käyttä peruskeitintä. Käytän vain LaMarzocon neljägruppoista espressokeitintä. Minulla on sellainen kotona. Se huolehtii samalla asunnon lämmittämisestä ja ilmankosteudesta. Siiihhhh...kosteus tiivistyy ikkunoihin.

Tervetuloa kahville!

Vierailija
13/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kakkahätä

Vierailija
14/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin joskus vanhempiani näyttämään miten kahvia keitetään. Siitä on 20 vuotta ja asia on jo unohtunut.

Vierailija
15/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava dementia. Monille muistisairaille aivan arkiset toiminnot voivat muodostua ongelmalliseksi. Ihminen, joka on ollut aiemmin hyvä tietokoneiden kanssa ei enää jossain vaiheessa osaa käyttää television kaukosäädintä tai keittää suodatinkahvia.

Vierailija
16/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä tietäisi paljonko vettä ja kahvia laitetaan jos ei ole opetellut?

Vaihtoehtoisesti voit turvautua Nescafen pikakahveihin, jolloin kahvijauhe sekoitetaan kiehuvaan veteen ja niitä hämmentään lusikalla isossa mukissa. Ohjeet löytyvät pakkauksen kyljestä.

Vierailija
17/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reagointi riippuisi varmaan tilanteesta. Jos tämä tapahtuisi vaikka työpaikalla siten, että uutta työntekijää pyydettäisiin (vuorollaan) keittämään kahvia ja hän kertoisi, etten osaa, niin sitten varmaan opettaisin hänelle, miten se tapahtuu. 

Vaikea kuvitella missä muualla kuin työpaikalla tuo olisi ongelma. Kotona jokainen elää niin kuin tykkää.

No varmaan ei juo kahvia, jos ei osaa sitä keittää. Ei silloin tarvi olla osana työpaikan kahvinkeittorinkiä.

Vierailija
18/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos ei juo itse kahvia. Googlaamaan vaan miten keitin ladataan, jos on epävarma. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
19/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä juon vain teetä, enkä teininä kotona asuessa niin tarkkaan kytännyt miten vanhemmat kahvia valmistaa. Kaverit tietää, että minulla ei kahvinkeitintä ole. 

Mitenkä sinä sitten valmistat sen teen? Kelpaako pannussa kiehutettu vesi ja pussitee vai pitääkö olla hienommat laitteet ja irtoteetä? Tuleeko maitoa ja sokeria sekaan?

Vierailija
20/36 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa keittää kahvia. En juo sitä itse koskaan eikä täällä käy pahemmin vieraitakaan. Ei meillä ole kahvinkeitintäkään. Edellisessä työssä olisi pitänyt yönvuorossa keittää kahvit aamuvuorolle, mikä jo sinänsä ärsytti kun en sitä itse juo. Mutta lisäksi kukaan ei halunnut näyttää miten se tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän