Esimies sanoo kalpeaksi ja kommentoi ulkonäköä
Hei! Nyt neuvoja mitä tehdä kun oon ollut nyt kolme viikkoa uudessa työpaikassa ja esimies on osoittautunut hyvin tilanne tajuttomaksi. Hän on siis noin viisikymppinen nainen joka kommentoi jatkuvasti ulkonäköä ja eleitäni. Tänäänkin kun menin kysymään voisinko huomenna olla pitempää töissä alkoi sanomaan että "juu tuskin jaksat tänään olla kun oot noin kalpeen näköinenkin"? Sanonut tätä monesti ja tyttöttelee myös vaikka olen 24-vuotias. Kommentoi myös heikoksi tietyissä tilanteissa. Töissä muuten on tosi kivaa mutta rasittaa kun kokoajan heittää tommosia ihme kommentteja. Haluaisin puhua hänelle asiasta mutta miten?!?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olet muka ollut duunissa ja aikaa jo tänne kirjoitaa? Katso aika jolloin lähetiti kesityn juttusi! Vai onko sinulla joku suoja-työpaikka 3h?
mulla meni tän kirjoittamiseen varmaa 10min😅
Ihmiset kohtelee sua just niinkuin annat itseäs kohdeltavan. Ala sanoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
voithan katsoa itse peiliinkin, minua ei kiinnosta sinun kanssasi.
Niin mitä mää katon? ai että oonpas sen näköinen kun aina ja en ymmärrä miks ketään kokee tarpeelliseksi kommentoida toisen ulkonäköä TÖISSÄ?
Nönnönnnöö kirjoitti:
Sano sille suoraan, et jopas oli taas ihme kommentti! Tuskin enää sen jälkeen haluaa turhaan kommentoida.
Kiitos tää oli aikoo järkevä kommentti sen suhteen miten toimin. Teenpäs näin. On töissä muutkin sille vastaan sanonu kun pitää häntä erikoisena. Kiitos
Turhaan täältä kysyt neuvoa. Tuo on vielä kevyttä kommentointia verrattuna mitä täällä kommentoidaan esim. huulitäytteisiin.
Etsi työporukasta se tyyppi, jolle pomo ei veetuile. Tarkkaile häntä, miten puhuu pomolle, kehon eleet, ilmeet jne. Saatat löytää kaavan, miten pitää pomon aisoissa ja kokeile niitä samoja juttuja itse.
Vierailija kirjoitti:
Etsi työporukasta se tyyppi, jolle pomo ei veetuile. Tarkkaile häntä, miten puhuu pomolle, kehon eleet, ilmeet jne. Saatat löytää kaavan, miten pitää pomon aisoissa ja kokeile niitä samoja juttuja itse.
se veetuileen ihan jokaiselle se tässä ongelma onkin. Meillä on yks joka sanoo joskus asiat suoraan sille päin näköä mut suurin osa vaan mieleen sen paskan mitä sen suusta tulee pihalle. En ite haluis olla kans siinä porukassa joka vaan ottaa noita kommentteja
Ala esittämään vastakysymyksiä. Ai millä tavalla kalpea? Miksi ajattelet noin? Olenko jättänyt jotain tekemättä vai miksi olet huolissasi? Jne. Kun huomaa, ettei pääse "niskan päälle" niin lopettaa. Pysy aina asiallisena, mutta vaadi hieman enemmän tietoa ja perusteluja.
Ole varovainen, kalpeaksi kutsuminen ei välttämättä kohdistu ulkonäköön, vaan olemukseen. Siis jos siihen puuttuu. Pieni ero. Ymmärräthän? Jos sanoo, wttä olet ruma, se on ulkonäköön puuttumista. Mutta kalpean näköinen voi viitata väsymykseen, raudanpuutteesewn tms. mitä ihminen voi ajatella että toisella on. Ne taas ei ole varsinaisesti ulkonäkökysymyksiä.
Sano seuraavan kerran että kyllä tässä iässä vielä tuntuu kun on menkat kerran kuukaudessa. Että ei ihme jos kalpea. Sillä itsellään on vaihdevuodet ja kiukuttelee kateudesta nuoremmilleen. Jotainhan se sinusta kadehtii kuin käyttäytyy noin.
Sano että alle 18 vuotiaat ovat tyttöjä!
Teen työssäni tällä hetkellä kahden ihmisen työt miten mun pitäs oikee tässä reipastua? En usko että tollanen kommentointi auttaa ketään. En ole millään tavalla antanut itsestäni kuvaa että tarvitsin jotain tuollaista typerää sympatiaa.