Miten lääkäriltä saa sairaslomaa masennukseen/ahdistukseen?
Kommentit (23)
Mene lääkäriin peseytymättä ja likaisissa vaatteissa. Kerrot ettet saa mitään aikaiseksi, makaat vaan sängyssä. Tästä on hyvä alottaa.
Sanot, että olet nyt niin lopen uupunut ja masentunut, ettet yksinkertaisesti nyt kykene töihin/opiskeluun. Ei siinä tarvitse mikään sanaseppo olla.
Aito paniikkilohtaus lääkärin edessä voi auttaa.
mene psykopuatille vai mikä se ol, ei se masennus muuten makoomalla parane, työ uupumus on parreempi termi hakee sitä saikkua.
ja syö ne mömmöt mitä miärätään.
Tyhjä tuijotus, hymyttömyys auttaapi myös.
ja muistathan toki sen että voit saada sairaslomaa, mutta se ei aina ole palkallista etenkin mt-koodeilla
Vedä silitysrautaa perässäsi ja puhu sille.
Olen lomalla 31.12.-10.1.
Kiireisissä asioissa voit ottaa yhteyttä vauvapalstan viestinnän palveluosoitteeseen
Tuurilla. Riippuu lääkärin motivaatiosta haluaako auttaa juuri sinua ja jos, niin miten.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että olet nyt niin lopen uupunut ja masentunut, ettet yksinkertaisesti nyt kykene töihin/opiskeluun. Ei siinä tarvitse mikään sanaseppo olla.
Ei auta. Ihan sujuvasti näistä kieltäydytään siksi ettei toimettomuudella parannuta. Siinä olet oikeassa ettei sanoilla ole niin väliä. Lääkärin on haluttava kirjoittaa todistus eikä siihen vaikuta se, mitä potilas haluaa. Lääkäri päättää mahdollisesta hoidosta.
Itse sain 300 päivää kun kerroin itsetuhoisuudesta. Sittemmin myös eläkettä ja vaivuin psykoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain 300 päivää kun kerroin itsetuhoisuudesta. Sittemmin myös eläkettä ja vaivuin psykoosiin.
Kannatti ottaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
ja muistathan toki sen että voit saada sairaslomaa, mutta se ei aina ole palkallista etenkin mt-koodeilla
Työuupumus ei koskaan ole palkallinen, ns. Z-koodi. Z-koodilliset diagnoosit on lähes poikkeuksetta palkattomia. Kokeneet lääkärit kirjoittaa yleensä masennusdiagnoosin paperiin koska se oikeuttaa palkanmaksuun.
Lääkärit tyrkyttää vaan näitä seroqueleja ja risperdaleja. Rauhoittavia ei saa kirveelläkään, lääkärit kirjoittaa niitä enää nykyään vaan toisilleen. Sama homma kivunhoidon kanssa. Toisilleen lekurit kirjoittelee opiaatteja, tavalliselle rahvaalle sanotaan että ota yksi panadol viikossa, se kyllä riittää ja auttaa ihan kaikkeen kipuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatti ottaa vastaan?
Joo. Sain rauhassa toipua psykoosista
Kerro olevasi masentunut...