Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon paheksutte, jos heitän paljon tavaraa vaan polttojätteeseen?

Vierailija
14.04.2024 |

En todella jaksa aloittaa mitään myyntisekoilua enkä edes raahata kierrätyskeskukseen niitä. Ja aika paljon on sellaista tavaraa jota ei kyllä kukaan edes haluaisi vaikka ilmaiseksi saisi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on polttojäte ?

Vierailija
2/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava teki komean juhannuskokon heittämällä pari sohvaa sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniin vaan kaikki.

Vierailija
4/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä. Minäkin olen tonnin seteleillä sytytelly nuotiota.

T: Kokoomuslainen

Vierailija
5/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on polttojäte ?

Sitä mikä menee jätteenpolttolaitokselle.

Ap

Vierailija
6/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on polttojäte ?

Sitä mikä menee jätteenpolttolaitokselle.

Ap

Energia- vai sekajätettä ? Vai kerätäänkö jossakin päin polttojätettä ? Mihin käytännössä viet ne "polttojätteet" ?

Vierailija
7/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä. Minäkin olen tonnin seteleillä sytytelly nuotiota.

T: Kokoomuslainen

Jos mulla olisi tonnien arvoista tavaraa niin en heittäisi roskiin. Valitettavasti ei ole, vaan ihan arvotonta rojua.

Ap

Vierailija
8/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mennä vaan, kunhan et hommaa uutta rojua heti tilalle.

Vierailija
9/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tehdä omille tavaroilleni ihan mitä haluat. Heräsi kysymys, mistä olet saanut niin paljon tavaraa poltettavaksi?

Vierailija
10/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia tuppaa unohtumaan ihmisiltä:

Ihminen on itse vastuussa omistamistaan tavaroista ja niiden hävittämisestä asianmukaisesti (eli myyminen, lahjoittaminen, kierrättäminen asianmukaisesti jne.). Painotan sanaa vastuu. Toki voi olla välittämästä asiasta mutta se ei tosiasioita muuta miksikään.

Ei mikään ihme, että ihmiskunta on mitä on koska ihmiset välttelevät tekemästä ikäviä asioita ja ottamasta opikseen.

Vierailija
11/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat tehdä omille tavaroilleni ihan mitä haluat. Heräsi kysymys, mistä olet saanut niin paljon tavaraa poltettavaksi?

No kun olen säästänyt niitä ja ajatellut, että kerran kun ne on hankittu, niin ne on sitten pidettävä. Olen muutoissakin raahannut tätä roskaa mukanani, ovat siis kertymiä vuosikymmenten ajalta.

Ap

Vierailija
12/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan laitat ne asianmukaisesti sinne sekajätteeseen.

Vierailija
13/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois vain. Kellään ei ole tavaran puutetta enää. Kukaan ei hyödy siitä että elät rojujen keskellä ja yrität metsästää jotakin remonttireiska joku innoissaan puljaisi risoja kamppeita käyttökuntoon.

Äitini ei suostu luopumaan mistään, ja odotan kauhulla kuinka saan latoa roskalavalle yksitellen kaikki rojut lähtien 70-luvulta. 

Vierailija
14/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et laita metalli- tai sähköromua etkä ongelmajätteitä sinne, niille on omat keräyspaikkansa. Jos paikkakunnalta löytyy lumppukeräys, niin vaatteet mieluummin sinne. Eläinsuojeluyhdistykset ottavat usein vanhat pyyhkeet, lakanat ja peitot vastaan.

Vierailija
15/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on polttojäte ?

Sekajäte

Vierailija
16/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita fb ryhmiin ilmotus, että annat ilmaiseksi. Eiköhän joku ne romusi roudaa mukanaan

Vierailija
17/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun olen säästänyt niitä ja ajatellut, että kerran kun ne on hankittu, niin ne on sitten pidettävä. Olen muutoissakin raahannut tätä roskaa mukanani, ovat siis kertymiä vuosikymmenten ajalta.

Ap

Jos olet kuullut Facebookin roskalava ryhmästä laita sinne sellainen roina, joka voisi jollekin kelvata. Jos asut omakotitalossa, laita kamat pihalle, josta ne voi noutaa.

Vierailija
18/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelet, ja sekajäteastiaan se, mitä sinne saa panna. Minä en ymmärrä, mitä vastuullisuutta se olis sen enempää, jos viet ne kierrätyksen myymälään, josta ne kuitenkin lopulta joutuu sekajätteeseen. Paljon energiaa vain kuluu turhaan eli syö sitä hyötyä, joka syntyy, kun sekajäte poltetaan. Sekajäte silloin osaltaan korvaa kallista öljyä. 

Vierailija
19/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan et laita metalli- tai sähköromua etkä ongelmajätteitä sinne, niille on omat keräyspaikkansa. Jos paikkakunnalta löytyy lumppukeräys, niin vaatteet mieluummin sinne. Eläinsuojeluyhdistykset ottavat usein vanhat pyyhkeet, lakanat ja peitot vastaan.

Juurikin tällaista en jaksa. Että alkaisi selvitellä missä on lähin eläinsuojeluyhdistys, millaista tavaraa sinne saa viedä, milloin, minne ja vielä miten.

Ap

Vierailija
20/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ympäristön kannalta parempi kierrättää vai laittaa kaikki poltettava sekajätteeseen mikäli se menee poltettavaksi?

Muovipakkaukset huuhdellaan ennen kierrätystä. Tästä on seurannut vedenkulutuksen nouseminen. Tämä tilastotietoa. Samoin viemäreiden tukkeutumisten lisääntyminen. Näiden käsittely ja kuljettaminen erikseen tuntuu turhalta. Tottakai niistä (ehkä) tehdään uusia muovitarvikkeita mutta riittääkö se? Muovijätteen polttaminen taas vähentää öljyn, kaasun yms. tarvetta.

Odotellen vastauksia puolesta ja vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan