Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kvts ja Lomat. Siis jos mulla on viikolla yksi päivä töitä

Vierailija
09.01.2023 |

vaikkapa maanantaina, ja jään lomalle, niin kuluuko mulla lomia silti viisi päivää?

Teen epäsäännöllistä työaikaa 70%. Mulla on ens viikolla yksi työvuoro ja sitä seuraavalla viikolla kaksi työvuoroa. Meneekö mulla siis 10 päivää lomia noiden kahden viikon aikana jos aloitan loman?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä jostain näet monta päivää lomaa sulle on merkattu, vai onko joukossa myös normaaleja viikkovapaapäiviä. Ei me voida tietää.

Vierailija
2/5 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menee kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai? Päivä päivästä. Kysy palkanlaskennasta tai esihenkilöltä epäselvät asiat.

Vierailija
4/5 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisi 5 päivää, onko sinulla merkitty viikolle 6 työvuoroa (ma + 5 muuta)? Eikös kunnallisella puolella lomia kuluta pelkät työpäivät, eli jos tekee ma-pe -työtä, lauantaita ei lasketa työpäiväksi kuten yksityisellä puolella. Vuorotyössä on sitten taas omat laskutapansa, eli silloin voi kuluttaa lauantai tai sunnuntai lomapäiviä, jos sellainen olisi merkitty työvuoroksi.

Työnantajasi osannee kertoa sinulle, montako lomapäivää suunnittelemasi loma kuluttaa. Emmehän me täällä tiedä työvuorojasi.

Vierailija
5/5 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat lasketaan samassa suhteessa kuin työaika eli vapaapäivistäsi 70% on lomaa - siis varsinaisen loman ajalta. Varaa lomasi ajoissa niin ei tarvitse sählätä työvuorojen kanssa.

Ei loma-ajalle merkitä työvuoroja! Nehän ovat vapaa-aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi