Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. Pommiin nukkuminen on lähtenyt lapasesta.

Vierailija
08.01.2023 |

Ihan pelottaa huominen aamu. Nukuin keskiviikona niin, että myöhästyin tunnin töistä. Pomo oli hyvin ymmärtäväinen ja kaikki ok, mutta sama toistui myös torstaina ja tuolla kertaa myöhästyin yli 2h.
Ei ole mitään trollailua.Tämä on aivan kamalaa ja täla kertaa pomo oli jo vakavampi, mutta antoi vielä anteeksi.
Huomenna taas klo 7 töihin.
Hirvittää.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätyskello soimaan ajoissa, laita sen verran kauaksi sängystä, että on pakko nousta ylös sammuttaakseen sen.

Selvästi aamuvirkut täällä jakelemassa neuvoja, ei oo kuule mikään pakko nousta sammuttamaan jos on oikein ehta iltavirkku :D

No itse olen iltavirkkuudestani huolimatta niin herkkäuninen että minun kyllä on pakko nousta sammuttamaan jos herätyskello kello huutaa kun en pysty siinä melussa nukkumaan olipa kellonaika mikä tahansa.

Vierailija
22/47 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet täällä tähän aikaa?

Tässä ilmeisesti syy pommiin nukkumiselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätyskello soimaan ajoissa, laita sen verran kauaksi sängystä, että on pakko nousta ylös sammuttaakseen sen.

Selvästi aamuvirkut täällä jakelemassa neuvoja, ei oo kuule mikään pakko nousta sammuttamaan jos on oikein ehta iltavirkku :D

No itse olen iltavirkkuudestani huolimatta niin herkkäuninen että minun kyllä on pakko nousta sammuttamaan jos herätyskello kello huutaa kun en pysty siinä melussa nukkumaan olipa kellonaika mikä tahansa.

No ole tyytyväinen jos on noinkin hyvin. Itsehän nukun pommiin vaikka viiden kellon soidessa ympäri asuntoa. Ja sitten valikoimaan kuuluu myös esim nousta unissaan sammuttamaan se kello, mutta kävellä sitten siitä vaan seuraavalle sohvalle nukahtamaan uudelleen, eikä välttämättä mitään muistikuvaa tästä! :D ei ap

Vierailija
24/47 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon aiheutti ap?

Mutta samaistun kyllä, olen ollut aina aika uniongelmainen. On menty unettomuudesta siihen että kerran nukuin melkein vuorokauden. Tuota pommiin nukkumista kävi yhdessä vaiheessa paljon, koska en vaan herännyt herätyksiin, muutamalta pommiinnukkumiskerralta on hatarat muistikuvat siitä kun kuvittelen herätyksen äänen olevan joku uneni jatke, vaikkapa mikro, laitan herätyksen pois ja jatkan mikroruuan syömistä unissani. Minulla oli lapsena yöllisiä kauhukohtauksia, aikuisena on onneksi vähentyneet. Ja vieläkin jos herään väärässä kohdassa unta saatan olla paniikissa ja ihan sekaisin ajasta ja paikasta.

Vierailija
25/47 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi kello! Yleensä kaksi, tärkeille esim lennot kolme.

Peruspuhelin joita on alle 30e, niissä on herätys ja radio ja vielä peli, joten hyvä laite vaikkei soittaisi mihinkään.

Vierailija
26/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras konsti on laittaa metalliämpäriin semmoinen vanha kellollinen herätyskello joka rämisee niin että nouseminen on ainoa vaihtoehto. Oon testannut ja kun oli päässyt ylös, siitä suihkuun karsiin loput unihiekat

Vierailija
27/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastoin! Koska työaamuina klo soi jo 4.20, niin myös vapailla ja lomilla herään niihin aikoihin, vaikken haluaisikaan.. kroppa ja pää liian rutinoituneita, eivätkä ymmärrä mun haluavan nukkua 😣

Vierailija
28/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras konsti on laittaa metalliämpäriin semmoinen vanha kellollinen herätyskello joka rämisee niin että nouseminen on ainoa vaihtoehto. Oon testannut ja kun oli päässyt ylös, siitä suihkuun karsiin loput unihiekat

Niinhän minäkin luulin. Olin kaverin luona yötä, heräsin kun makuuhuoneesta kuului normi herätyskellon ääni, jonka kaveri unissaan sammutti. 10 minuutin kuluttua rämähti metalliämpärissä kellollinen kello sängyn jalkopään paikkeilla. Kuuntelin ehkä 5 min, kävin sammuttamassa kun hermo petti ja aloitin tönimisen, ravistelun ja komentelun. Heräsi viimein kun sain kiskaistua istumaan ja ravistelin olkapäistä että nuppi tutisi. Taisi tosin iltaoluilla olla osuutta asiaan.

Vierailija
29/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljethan ikkunaverhot noin klo 18, ja avaat heti aamulla?

Elimistösi seuraa osittain verhojen rytmiä.

Vierailija
30/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonii, kannattaa vielä tähän aikaan ilmeisesti tuijottaa ledvaloruutua, kun täälläkin kirjoittelet. Nyt melatoniinintuotantosi ei voi käynnistyä vielä ainakaan pariin tuntiin, vaikka nukahtaisitkin ennen sitä.

Hölmö. Nukahtaminen ei ole mahdollista ilman melatoniinia.

Vierailija
31/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nuori?

Kerran tuli reilu nelikymppinen mies iltavuoroon vasta ruokatauolle kun oli nukkunut pommiin. Puolilta öin oli ruvennut nukkumaan. Ei mitään ryyppäilyjä tai muuta, ei vaan ollut herännyt aiemmin.

Vierailija
32/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonii, kannattaa vielä tähän aikaan ilmeisesti tuijottaa ledvaloruutua, kun täälläkin kirjoittelet. Nyt melatoniinintuotantosi ei voi käynnistyä vielä ainakaan pariin tuntiin, vaikka nukahtaisitkin ennen sitä.

Mistä sitä melatoniinia tulee. Olen aina nukahtanut välittömästi jos muuten terve että ei kipuja.

Vierailija
33/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä melatoniinia tulee. Olen aina nukahtanut välittömästi jos muuten terve että ei kipuja.

Aivoista sitä tulee.

Vierailija
34/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muuten kaikki ihan ok?

Kysyn siksi, kun itselläni herääminen on terveenä suhteellisen helppoa väsyneenäkin. Tiedostan että väsyttää, mutta herään ja voin kellonajasta huolimatta tietoisesti päättää että nousenko ylös vai jatkanko nukkumista. Tähän ei vaikuta edellisen illan nukkumaanmenoaika muuten kuin sen päivänaikaisen väsymyksen kannalta.

Ainoa kohta elämässä jolloin ei ole ollut näin oli burnoutin aikana/jälkeen. Minulla oli aamuisin kaksi herätyskelloa soimassa ja kirkasvalolamppu menossa päälle ajastimella. Kuulin sen pirinän ja näin valon silmäluomien läpi, mutta en vaan pystynyt liikahtamaankaan ja nukuin niiden läpikin. Olin tuolloin em. syystä sairauslomalla, ja ainoa syy herätyksille oli se että yritin siirtää unirytmiä pois iltapäiväheräämisistä. Tuntuu nyt ihan uskomattomalta, että olen nukkunut yli 12 tunnin öitä ja vielä klo 10 aamulla ollut niin tokkurassa että en vain ole pystynyt heräämään. Jos tuohon aikaan kyseenalaistinkin että ansaitsinko sairauslomaa ja olinko vaan laiska, niin viimeistään tuo todistaa sen.

Voisiko sinulla olla jotain tällaista meneillään? Masennusta, työuupumusta, long covid? Jos on, niin tartu siihen ja hoida pois päiväjärjestyksestä kaikilla niillä keinoilla mitä se vaatii, koska terveydellä ei pidä leikkiä.

Asia toki eri jos on mukana unilääkkeitä, alkoholia yms. mutta ne nyt olisit varmaan itsekin maininnut.

Vierailija
35/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ylipäätään miksi täällä Pohjolan peräsuolen perukoilla pakotetaan ihmisiä heräämään töihin seitsemäksi aamulla. Aivan silkkaa kidutusta. Itsellä aikaisin vuoro alkaa kympilltä ja se on jo aivan täyttä tuskaa. Olen suht koht virkeä vasta puolen päivän jälkeen ja tämä ei ole muuttunut miksikään nukunpa paljon tai vähän.

Vierailija
36/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on järeiden keinojen aika, herätyskelloja saa myös erikoisemmassa ja piinaavammissa muodossa:

https://listafriikki.com/oudoimmat/top-10-erikoisimmat-heratyskellot/?a…

On lentävää kelloa, juoksevaa kello ja pulmapeliä luulisi että nämä ainakin motivoisivat heräämistä 😃

Vierailija
37/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole eläessäni (62v) nukkunut pommiin. 

Tänäänkin heräsin 03 ja yritin väkisin saada unta vielä vähän aikaa. Neljältä jo aamupalalla. Hatuttaa, olisi ihanaa joskus nukkua vaikka 7 saakka!

Vierailija
38/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole eläessäni (62v) nukkunut pommiin. 

Tänäänkin heräsin 03 ja yritin väkisin saada unta vielä vähän aikaa. Neljältä jo aamupalalla. Hatuttaa, olisi ihanaa joskus nukkua vaikka 7 saakka!

Kammottavaa. Monelta menet nukkumaan?

Vierailija
39/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivoista sitä tulee.

Ja silmien kautta nautittu valo viestittää aivoille, että ei vielä tartte sitä melatoniinia, kun on valoisaa.

Mukkuminen ja nukkuminen on kaks eri asiaa. Ilman sen suurempia melatoniinipurkauksia voi nukahtaa, olla taju poissa jne, mutta sellaista ns oikeaa nukkumista se ei välttämättä ole. Sellaista virkistävää unta siis.

Vierailija
40/47 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kuitenkaan silloin ole koskaan myöhässä, kun lomalentosi lähtee aikaisin aamulla? Sinne lentokentälle saavut joka kerta hyvissä ajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi