2v8kk " ei halua" - kausi
Parisen viikkoa sitten tämä alkoi. Äiti on tosi pop, koko ajan lapsi haluaa että äiti tekee sitä ja tätä. Äiiiitiiii kuuluu koko ajan..
Olen lapsen kanssa vielä kotona. Kun on ollut sukulaisilla hoidossa on kysynyt paljon, että missä äiti yms. jopa itkenyt. Ennen ei ole tälläinen ollut.
Kaipa tämä on jonkinlaista uhmaa? Kun joka asiaan sanoo ettei halua. Päivisin jankkaa ja marisee monta kertaa, että isä ei saa viedä nukkumaan. Isä silti vie eikä siinä sen suurempaa ongelmaa ole.
Kerhoon ei halua mennä, vaikka ennen siellä oli mukavaa.
Onko muita samassa tilanteessa olevia? Olen yrittänyt selittää lapselle, että ei aina äitikään saa sitä ja tätä mitä haluaa ym. Tuntuu kurjalta etenkin tuo kerhoon vieminen kun lapsi hokee ettei halua mennä sinne.
Mutta kaipa tämäkin on vaan kausi ja menee pian ohi :)
Kommentit (2)
ei tässä auta, kun jaksaa :)
Tänään oli taas kerhopäivä ja voi sitä valitusta. Koko aamun lapsi sanoi, ettei halua kerhoon, siellä ei oo kivaa.. Kerhossa rupesi itkemään kovasti, mutta kun lähdin ja sanoin moi ja menin laittamaan kengät jalkaan itku loppui samantien. Ja kun hain lapsen niin iloisena hän siellä oli.
Kaipa tämä sen takia tuntuu niin oudolta/raskaalta, kun tälläistä ei ole ikinä ollut. Lapsi ei ole ollut mun perään ikinä näin kovasti.
lapsi testaa. Kun sanoo, ettei halua sitä eikä tätä, testaa saako tahtonsa läpi. meillä sama juttu syömisessä, kerhossa, pukemisessa, potatuksessa eli kaikessa. En anna periksi, koska siinä vain juttu pahenee, kun huomaa, että ahaa itkemällä ja marisemalla ei tarvi sitä eikä tätä.- Uskon, että kun pysyy jämäkästi linjassa, marinakausi menee nopeammin ohi. Mutta tsemppiä!