Ihan ymmärrettävää, että tuotetta ei voi palauttaa ilman kuittia, pelkän pankkikorttiveloituksen perusteella
Eihän se pankkikorttiveloitus todista että kyse on samasta tuotteesta. Ihan hyvin voisi napata kaupasta maksamattoman tuotteen joka on saman hintainen ja yrittää sen perusteella saada rahaa.
Kommentit (51)
Jos asiaan ei löydy ratkaisua asiakkaan käydessä paikalla, jos vaikka vastaava ei ole paikalla tms, voi kysyä tiedot ylös ja asia selvitetään.
Sen jälkeen palataan asiaan asiakkaan kanssa.
Nythän on aika jolloin joululahjapalautukset ym ovat ajankohtaisia. Mutta asiat selviävät aina kun vaan otetaan maltilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit valittaa tuotteen virheestä myös ilman kuittia
Myyjä, maahantuoja ja/tai valmistaja voi olla vastuussa tuotteen virheestä riippumatta siitä, onko sinulla esittää kuittia ostoksestasi. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai myyjäliikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan.
Kuitti - Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Ei päde virheettömään tuotteeseen.
Mutta kyllä virheettömän tuotteenkin voi palauttaa tiliotteella. Hajaantukaa, ap on väärässä.
Kyllä voi. Tiliotteessa ei koskaan lue vain summa vaan tuotetiedot ja kassasta löytyy alkuperäinen kuitti tuotteen tiedoilla.
huijareille ei voi palauttaa oli kuitti tai ei
Reklamaatioon ei tarvita kuittia.
Vierailija kirjoitti:
Jossain voi jossain ei. Itse olen palauttanut pelkällä plussakortilla.
Lain mukaan joka paikassa riittää tililtä löytyvät tiedot. Kaupan kassakone näyttää mitä maksuun sisältyy.
Tässä on tapahtunut niin monta virhettä! Ääntä korottamalla, uhkailemalla ja riehumalla tilanne on eskloitunut ja dominoefektillä hirveät seuraukset.
Jos kokee vääryyttä, tehdään kirjallinen valitus, otetaan yhteyttä myymälän toimistoon tms. Jos vartija tarvitaan rauhoittamaan tilanne, on ihan viimeinen hetki ymmärtää, ettei tilanne etene enää itse toivomalla tavalla. Silloinkin on mahdollista valittaa jälkikäteen, vastustelu on huonoin mahdollinen ratkaisukeino.
Leviksen myyjäkö täällä puolustelee itseään kun tuli välillisesti tapettua ihminen, kun ei itse osannut käyttää kassajärjestelmää?
Hermostunutta asiakasta ei ilmeisesti ole osattu rauhoitella yhtään, heti on tilattu vartijat jotka saman tien tappaa asiakkaan. Joo-o, suht huonoa asiakaspalvelua Suomessa saa mutta nyt on kyllä pohja saavutettu.
vietetään hiljainen hetki vartijoiden uhrien muistolle
Osta farkut ja vie ne kotiin.
Mene samana päivänä kauppaan ja ota hyllystä samanlaiset.
Kävele niiden kanssa kassalle ja ilmoita haluavasi palauttaa ostamasi farkut.
Kassa ottaa varastamasi farkut ja antaa niistä rahaa takaisin.
Näin sinulla on sekä farkut, että rahat.
Tai sitten ei kassa ei suostu ottamaan farkkuja takaisin.
On vähän off topic, mutta vuosien takainen juttu palautui mieleeni. Anton & Ninasta ostin kerran tarjouspaidan lapselle. Kassa veloitti normaalihinnan, jonka huomasin liikkeestä poistuttuani. Palasin kauppaan heti ja pyysin korjaamaan virheen eli palauttamaan liikaa maksetu n määrän (n. 5 €). Ei käynyt myyjän mukaan, koska kassasta ei saa palauttaa rahaa. Hän pystyi vain tekemään 5 € lahjakortin, joka ei ole sama asia. En halunnut ostaa heiltä enää mitään. Pitäisi tehdä kirjallinen reklamaatio, jonka johtaja hyväksyy. Thanks god en alkanut kyseenalaistaa. Mutta johtaja sai kuulla myöhemmin kunniansa sähköpostitse toimintatavoistaan. Sain rauhassa ja huolella rageta. Enkä todellakaan ikinä enää mennyt liikkeeseensä ja jäi se 5 € lahjakortti käyttämättä. Siis Anton & Nina oli liikkeen nimi.
Kyllä se tiliote riittää, myyjältä vaaditaan jotain muuta näyttöä miksi katsoo ettei tiliotteen tuote oli liikkeestä ostettu.
Vierailija kirjoitti:
On vähän off topic, mutta vuosien takainen juttu palautui mieleeni. Anton & Ninasta ostin kerran tarjouspaidan lapselle. Kassa veloitti normaalihinnan, jonka huomasin liikkeestä poistuttuani. Palasin kauppaan heti ja pyysin korjaamaan virheen eli palauttamaan liikaa maksetu n määrän (n. 5 €). Ei käynyt myyjän mukaan, koska kassasta ei saa palauttaa rahaa. Hän pystyi vain tekemään 5 € lahjakortin, joka ei ole sama asia. En halunnut ostaa heiltä enää mitään. Pitäisi tehdä kirjallinen reklamaatio, jonka johtaja hyväksyy. Thanks god en alkanut kyseenalaistaa. Mutta johtaja sai kuulla myöhemmin kunniansa sähköpostitse toimintatavoistaan. Sain rauhassa ja huolella rageta. Enkä todellakaan ikinä enää mennyt liikkeeseensä ja jäi se 5 € lahjakortti käyttämättä. Siis Anton & Nina oli liikkeen nimi.
jaa joo juu!
Vierailija kirjoitti:
Jossain voi jossain ei. Itse olen palauttanut pelkällä plussakortilla.
Eri juttu. Sinne rekisteröityy kaikki tuotteet joita ostaessa oot plussaa näyttänyt. Harva kauppa pitää näin tarkkaa rekisteriä asiakkaistaan.
Ei meillä ainakaan vaihdeta tai palauteta mitään ilman kuittia. Asiakkaan moka jos ei sitä pidä tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä on varmasti yrittänyt hyvin asiallisesti sekä kärsivällisesti asian asiakkaalle selittää, samoin kauppiaan laatimat säännöt, joita myös hänen on noudatettava, mutta asiakas käytöksellään protestoinut tuota informaatiota vastaan, eikä näin ollen myyjä ole nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin pyytää vartija avukseen.
Myös naisasiakkaiden käytös voi olla hyvinkin ala-arvoista, aggressiivista, uhkaavaa ...
Käyhän typerä pelle katsomassa kuluttajaviranomaisen ohjeet. Palatus on nimittäin tehtävä vaikka ilman kuittia, jos aihetta on. Viranomaisen määräyksen mukaan "osto- tai takuukuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä, kun arvioidaan, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai myyjäliikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan. Ja tuo on suoraan viranomaisen ohjeesta.
Eli suomennettuna minua ei kiinnosta sinun pelleulina kauppiaan säännöistä kiinnosta tasanhevon v vertaa. Minä teen sen palautuksen joko sinun avullasi tai kuluttajaviranomaisen kautta. Mutta teen sen joka tapauksessa. Ja myyjäliike ei voi muuta kuin vinkua siitä kuitista. Firman ohjeet kun eivät mene viranomaismääräysten yli.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksiselitteisesti laitonta. Liikaa maksetettu on voitava palauttaa. Minä en olisi lahjakorttia tuossa kohdin ottanut, koska päivän selvää olisi se, että tuohon liikkeeseen en ikinä olisi mennyt toistamiseen.
kauppias kirjoitti:
Kuitti esiin tai lähdet pihalle. Meillä ei näistä asioista keskustella.
Hei typerä kauppiasrunkkari. Minä en keskustele sinun kanssasi näistä asioista vaan vaadin sinua noudattamaan viranomaisten linjauksia. Sinä joko noudatat niitä tai sinä noudatat niitä kuluttajaviranomaisen kautta, mutta joka tapauksessa sinä noudatat niitä.
Palautus on nimittäin tehtävä vaikka ilman kuittia, jos aihetta on. Viranomaisen määräyksen mukaan "osto- tai takuukuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä, kun arvioidaan, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei. Esimerkiksi maksukorttitosite, tiliote tai myyjäliikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat todentaa ostopaikan ja -ajan." Ja tuo on suoraan viranomaisen ohjeesta.
Eli suomennettuna minua ei kiinnosta sinun pelleulina kuitti esiin tasan hevon v vertaa. Firmasi oheet kun eivät mene viranomaismääräysten yli. Sen ymmärtää kaikki paitsi kaltaisesi aivottomat pellet.
Me emme vielä tiedä mistä hän reklamoi. Järkyttävää ajatella, että toinen on lähdössä ostoksille ja samalla aikoo käydä hoitamassa reklamointiasian. Mahdollisesti jo jännittää etukäteen, kun joutuu hoitamaan ikävää asiaa ja miettii saako asiansa hoidetuksi.
Sitten et palaakaan enää kotiin ostosreissultasi.