Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedelmien ja vihannesten osuus ostoskoreissa pieneni, huomattiin kauppaketjussa ravitsemustutkija pitää huolestuttavana käänteenä

Vierailija
08.01.2023 |

Kiitos eu ja tytöt.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vihanneksista aina ripulin. Ei ole varaa jäädä kotiin istumaan pöntölle.

Vierailija
2/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kantaisitko itse, jos muut katsoisivat muuanne?  -Etpä tietenkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvittelivat? Kun hinta on pilvissä ja jopa kehnoimmista tomaateista ja kurkuista saa maksaa ylihintaa niin jääkööt kauppaan. Minä marjastin ja sienestin kesällä.

Vierailija
4/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä sinä tollo kiittelet?

Vierailija
5/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaahan ei mitenkään voi hankkia muuten kuin ostamalla kaupasta.

Vihanneksia voi kasvattaa itse, hedelmät on turhia, luonnonmarjoja voi kerätä ilmaiseksi.

Itse sain niin hyvän sadon viime kesänä, ettei kaupasta ole tarvinnut ostaa heviä kovinkaan paljon. Vielä on perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia, nauriita, kurpitsoja, herneitä, purjoa, omenoita, puolukoita, mustikoita, herukoita, mansikoita, vattuja.

Salaattivihantaa ja ituja olen idättänyt ja versottanut tarpeen mukaan.

Kun on ihan kiitettävästi laskuja maksettavana, niin syödään nyt näitä omia varastoja pois ennen kuin siirrytään kaupan antimiin.

Vierailija
6/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävipussista: purjo, lehtisalaatti (ruukussa) ja herneenversot. Purjo ensin vesilasiin -> kasvattaa juuret -> multaan = purjoa pitkäksi aikaa

Lehtisalaatti ensin veteen, sitten multaan -> pitkäksi aikaa salaattia

Herneenversot katki -> kosteaan -> tekee uutta satoa

ELI: suomalaiset ovat tajunneet vaihtoehtoisia tapoja saada vihanneksia myös talvella; jätetään ne ylihintaiset kauppoihin..

Vierailija
7/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no, eipä niihin viimeisiä rahojaan viitsi laittaa.

Vierailija
8/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun on tuoretta hyllyssä, kelpaa. Puolihomeinen tai vetinen ei toimi.

Vierailija
9/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kaupassa töissä ja eilen jouduin just taas blokkaamaan kallista heviä lähes pienen kärryllisen pois. Varsinkin kalliimmat eksoottiset hedelmät ei uppoa, myös tomaattia on mennyt ennätyksellisiä määriä hävikkiin

Vierailija
10/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kaupassa töissä ja eilen jouduin just taas blokkaamaan kallista heviä lähes pienen kärryllisen pois. Varsinkin kalliimmat eksoottiset hedelmät ei uppoa, myös tomaattia on mennyt ennätyksellisiä määriä hävikkiin

Blokkaamaan? Mitä siinä estetään? Eikö sen pitäisi olla plokkaamista eli poimit huonot tuotteet pois?

Vierailija
11/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun on tuoretta hyllyssä, kelpaa. Puolihomeinen tai vetinen ei toimi.

Tätä yritän meidän pomolle sanoa, että jos siitä hevistä joutuu sen 100% hinnan maksamaan, niin ei siinä huonokuntoisia osteta, vaan priimaa. Jos ne puolikikuntoiset jätetään hyllyyn, niin maine vaan menee ja varastossa olevat priimat menee taas huonoksi.

Kerralla huonot pois, sit pienentää tuoreen tilausmäärää, näin mä tekisin niin hetkellinen hävikki on iso, mutta säästää pitkällä kaavalla

Vierailija
12/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä, että kohonneiden elinkustannusten takia kalliit hevi-osaston tuotteet jää kauppoihin. Hinnoille olisi syytä tehdä jotain, että ihmiset voi jatkaa terveellisemmin syömistä

Vierailija
13/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blokkaamaan? Mitä siinä estetään? Eikö sen pitäisi olla plokkaamista eli poimit huonot tuotteet pois?

Kirjoitusvirhe sinne tai tänne, ymmärsit pointin

Vierailija
14/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yllätä, että kohonneiden elinkustannusten takia kalliit hevi-osaston tuotteet jää kauppoihin. Hinnoille olisi syytä tehdä jotain, että ihmiset voi jatkaa terveellisemmin syömistä

No onhan tuo kallista, kilon porkkanapussi peräti 79 snt. Ostan mieluummin avocadoa hintaan 6,90 e/kg.

Vierailija
15/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin koska se on ylihintaista, siksi kukaan ei osta. Kauppojen pitäisi jo tajuta.

Vierailija
16/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan vihanneksista aina ripulin. Ei ole varaa jäädä kotiin istumaan pöntölle.

Ketään ei kiinnosta miten surkeassa jamassa sisuskalusi ovat.

Vierailija
17/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset on kuitenkin vielä halvinta ruokaa mitä kaupassa on, jos vertaa vaikka lihaan ja eineksiin tai maitotuotteisiin. Meilläkin on vielä viime vuoden satoa, mutta päinvastoin kuin moni ostan enemmän vihanneksia kuin aiemmin ja paljon vähemmän lihaa/broileria/kalaa tms. Kukkaro ja terveys kiittävät.

Vierailija
18/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse hintoihin! Ottakaa 80% hinnoista pois ja uudelleen ihmisten ostoskoreihin!

Sama itku oli mansikoiden kanssa kun ihmiset ei ostaneet kun ei ollut varaa vaikka halpatyövoimalla poimittiin.

Vierailija
19/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset on kuitenkin vielä halvinta ruokaa mitä kaupassa on, jos vertaa vaikka lihaan ja eineksiin tai maitotuotteisiin. Meilläkin on vielä viime vuoden satoa, mutta päinvastoin kuin moni ostan enemmän vihanneksia kuin aiemmin ja paljon vähemmän lihaa/broileria/kalaa tms. Kukkaro ja terveys kiittävät.

Kasvikset on yllättävän kalliita jos vertaa ravinto arvoon ja miten tuovat kylläisyyttä. Liha teollisuus suomessa saa valtion tukea siksi hinnat alhaalla.

Vierailija
20/156 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhyy ihmiset ei syö lohta ja vihanneksia ja hedelmiä ja kasviksi ja pähkinöitä vaan punasta lihaa yhyy".

Ja sitten hinnat esille! kas kummaa ei ole VARAA SYÖDÄ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi