Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites te, joilla on ollut jotain Russia-rahastoa? Menikö kaikki?

Vierailija
07.01.2023 |

Huomasin vaan tällaisen kommentin yhden rahastoyhtiön sivulla:

"Russian Prosperity Fund Euro -rahasto on suljettu toistaiseksi. Viimeisin tiedossa oleva arvo on 83,136 / osuus päivältä 25.2.2022. Rahaston nykyistä arvoa ei voida määrittää."

Eli käytännössä rahat meni?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoppas det. I vanliga fall hoppas man inte illa, men slobona och slobonas vänner är en annan sak. Desto mera som brann, desto bättre.

Vierailija
2/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus n. 1,5v. sitten seurasin ruskian rahaston trendiä - oli aika jyrkkä nousukäyrä. Ekaks aattelin, et minä kun ruskia rahoita. Sit funtsin, et otetaanpa ruskilta rahat pois! (sijoitus-nosto/lunastus) :)

Olin tekemässä sitä niin juuri tuo "rahasto on suljettu". Ja onnekseni niin. 

(ois muuten pitänyt jo siitä päätellä, että hyökkäys on tulossa - no, jälkiviisautta ....)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan olisi ostanut mitään tuollaista rahastoa? Ke hitysmaasta. Tai ennemmin maasta jossa ei ole minkäänlaista kehitystä näköpiirissä.

Vierailija
4/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. Kinkku rasvan muuttaminen jaloviinaksi tiedoksi että, kyllä yhteydet toimii Venäjän suuntaan kun tietää miten toimia.

Vierailija
5/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Nordean itä-eurooppa rahastoa ollut, alkupanostukseen nähden arvosta lähti n. 3/5 osaa pois (vuosia ollut tuo) mutta ei se mikään shokki ollut.

Oli alkujaan ns. korkeanriskin rahasto, ei juurikaan arvo noussut, ja hankin aikanaan kokeilumielellä. Uskoin enemmän Puolan ymv. maiden tuovan siihen voittoa, en niinkään Venäjän, jolla toki oli isoin rooli ko. rahastossa.

No en ehkä koskaan saa omiani pois, tai sitten ehkä jollain tapaa Ukrainan jälleenrakennuksen kautta. Mutta riksi on riski, nyt kävi näin.

Vierailija
6/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus n. 1,5v. sitten seurasin ruskian rahaston trendiä - oli aika jyrkkä nousukäyrä. Ekaks aattelin, et minä kun ruskia rahoita. Sit funtsin, et otetaanpa ruskilta rahat pois! (sijoitus-nosto/lunastus) :)

Olin tekemässä sitä niin juuri tuo "rahasto on suljettu". Ja onnekseni niin. 

(ois muuten pitänyt jo siitä päätellä, että hyökkäys on tulossa - no, jälkiviisautta ....)

Alkoivat varmaan kerään jotain sotarahastoa tms. Tai sitten niiden sijoituspankkiireilla oli jo jotain sisäpiirin tietoa.

Ohis, mut valtionpankin(?) tms. johtaja sanoi, että 50 vuotta (-ko se nyt oli?) rakennettiin taloudellista yhteistyötä lännen kanssa, nyt se meni kaikki hukkaan. Irtisanoitui ja muutti muualle. 

Pointti: ainakin se toiset 50 vuotta menee "uudelleenrakennuksessa".

- sama

Vierailija
7/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Nordean itä-eurooppa rahastoa ollut, alkupanostukseen nähden arvosta lähti n. 3/5 osaa pois (vuosia ollut tuo) mutta ei se mikään shokki ollut.

Oli alkujaan ns. korkeanriskin rahasto, ei juurikaan arvo noussut, ja hankin aikanaan kokeilumielellä. Uskoin enemmän Puolan ymv. maiden tuovan siihen voittoa, en niinkään Venäjän, jolla toki oli isoin rooli ko. rahastossa.

No en ehkä koskaan saa omiani pois, tai sitten ehkä jollain tapaa Ukrainan jälleenrakennuksen kautta. Mutta riksi on riski, nyt kävi näin.

Eikös Nordea ole lopettanut ja kotiuttanut kaikki Venäjään liittyvät rahastot. Turha enää odotella :D

Vierailija
8/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut erilaisten tahojen kautta Venäläisiä arvopapereita pohjilta. Kun veri virtaa kaduilla, osta. Kun oma veri virtaa kaduilla, osta lisää. Toivottavasti sota pitkittyy vielä pari vuotta, käärin ihan tajuttomat rahat tällä. Venäjä on todella raaka-aine rikas maa ja näille raaka-aineille riittää aina kysyntää, vaikkei niitä länsimaihin vietäisikään. 

Vierailija
9/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Nordea ole lopettanut ja kotiuttanut kaikki Venäjään liittyvät rahastot. Turha enää odotella :D

Varmaan onkin, ne jotka oli 100% Venäjälle, on muita rahastoja joissa vain osa omistuksista tuolla.

On paljon rahastoja mitkä sijoittavat myös esim. tiettyyn alaan tmv, ei niinkään maantieteellisesti. Jos olisi (esimerkkinä) lääkefirmoihin sijoittava rahasto, voisi se olla paljon voitolla (koronan ym. ansioista) vaikka Venäjän omistukset olisi kokonaan kadonneet sodan seurauksena.

Vierailija
10/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 tonttua meni, meinas kyrsiä, otin pullollisen stolisnaikkaa, helpotti hetken.

Vierailija
11/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut erilaisten tahojen kautta Venäläisiä arvopapereita pohjilta. Kun veri virtaa kaduilla, osta. Kun oma veri virtaa kaduilla, osta lisää. Toivottavasti sota pitkittyy vielä pari vuotta, käärin ihan tajuttomat rahat tällä. Venäjä on todella raaka-aine rikas maa ja näille raaka-aineille riittää aina kysyntää, vaikkei niitä länsimaihin vietäisikään. 

Kerro toki, miten sinä eu kansalaisena olet päässyt ostamaan venäläisiä osakkeita.

Vierailija
12/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.000 ja 20 vuotta meni.

Vierailija
13/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU ja nämä rahastot lakkautti, ei Venäjä. EU aiheutti meidän sähköpulan, ei Venäjä. EU aiheutti meille korkeat polttoainehinnat, ei Venäjä.

Sanokaa Igoriksi, mutta näin se on.

Vierailija
14/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU ja nämä rahastot lakkautti, ei Venäjä. EU aiheutti meidän sähköpulan, ei Venäjä. EU aiheutti meille korkeat polttoainehinnat, ei Venäjä.

Mitä ihmeen rahastoja eu lakkautti? Putlerihan oli se joka kielsi rahanvaihdojen joka paskoi koko jutun. Ja sama putleri laittoi sähköpiuhat poikki ja räjäytti nordstreamin.

Vierailija
15/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki, miten sinä eu kansalaisena olet päässyt ostamaan venäläisiä osakkeita.

Ei igor ole eu kansalainen.

Vierailija
16/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok, pjotr.

Pomosi sanoi, että venäläiset kestää tämän (kurjuuden). Niin kestää muutkin (ihminen kun on luonteeltaan oppivainen).

Kyllä sullakin sähkö voi katketa, provoileppa siinä sitten....

Vierailija
17/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut rahastot lakkautettiin eli palautettiin omistajille jotain pientä mitä saatiin myymällä osakkeet pois kiinalaisille tms.

Jos rahasto omistaa venäläisiä adr osakkeita länsimaalaisista pörsseistä, niin adr kulut syövät pikkuhiljaa pois osakkeen arvon. Se adr kulu on vain jotain pari senttiä osakkeelta vuodessa. Yleensä tämä ei ole ongelma mutta jos osake on vain muutaman sentin arvoinen...

Vierailija
18/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner ostaa 120€/lappu.

Vierailija
19/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kaikki, vain kolikoita jäi. Onneksi ei ollut paljoa niissä rahaa. Itse asiassa laitoin ne myyntiin ennen kuin kaupankäyti sulkeutui, mutta pankki mitätöi silti myyntini.

Vierailija
20/21 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni kaikki, vain kolikoita jäi. Onneksi ei ollut paljoa niissä rahaa. Itse asiassa laitoin ne myyntiin ennen kuin kaupankäyti sulkeutui, mutta pankki mitätöi silti myyntini.

Kannattaisi varmaan olla asianajajaan yhteydessä. Siis, jos joku oli ostanut ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän