**Maalismasujen keskiviikko**
Kokeilempa minäkin eilisen keskustelun linkittämistä... mahtaako toimia?
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8840875&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (29)
Taitaa täällä olla hyvät madot koukuissa, kun pakko oli taas kirjotella.
Tappi: mitäs sanot näiden hinnasta? Jos jossain pääsisit vielä ensin kokeilemaan.
http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=38
-m-
... on haettu Tapiolasta ja maksettu ensimmäinen erä, seuraava tuleekin sitten vauvan synnyttyä :)
Vaunuja en ole itse edes käynyt katsomassa, mutta huomenna ajattelin, että jos kerkeän tuossa pohjoseenpäin mentäessä kurkata yhteen kauppaan niin käyn katsomassa livenä netistä katsomiani vaunuja... ja niitä hintojakin hieman. Ne on muuttunut aika kovasti nuo vaunut viimeisten 10 vuoden aikana.
Jahas, pitää mennä lisäämään puita taas....
ja jatkaa pakkausta...
t. punkeli
ps. outo veto tällä palstalla, kaikki näyttää " roikkuvan" jossain lähistöllä ;)
Heh just heräsin päiväunilta. Olen tänään ollut puhekiellon takia etätöissä ja erehdyin menemään sohvalle välillä taukoa pitämään..nukuin sitten 2 tuntia.
Just kun sain luettua pinon läpi niin ajattelin vinkata Tapille noista vauvattaren sivuista ja suositella Oria kun tutut ovat kehuneet, mutta masuli ehti ensin :) Mekin on sieltä yhtä sun toista tilattu ja oikein reilua kaupankäyntiä siellä tehdään. Vaunuthan tosiaan tuodaan tosi nopeesti kotiovelle veloituksetta.
Mahasta oli asiaa: täällä oli esikosta oikein selvä poikamaha ja haalea viiva napaan asti. Nyt on ihan samanlainen ja toinen poikahan meille onkin tulossa.
Kestovaipoista: Te jotka suunnittelette kestovaippailua aloittavanne niin suosittelen, että ostatte ekat muutamat erilaiset vaippatyypit käytettynä ja sitten kun löytää sen sopivimman juuri teille niin ostaa niitä lisää. Meillä on ollut esikolla käytössä kaikki mahdolliset All-in-oneista villahousuihin ja lopulta paras ratkaisu meille oli pötkövaipat ja kuoret päälle. Loput myin sitten huuto.netissä eteenpäin mitä ei käytetty.
Taya 23+5
Vakuutuksesta: Me haettiin esikolle muutama päivä syntymän jälkeen ja tarkoitus olisi taas tehdä sama temppu. Yhden kerran on kyllä vasta korvausten haku tehty, mutta eihän sitä koskaan tiedä millaisia tulehduskierteitä voi vielä tulla.
Taya taas..(miten niin hengailen lähistöllä)
MASULI;
Mä oon kuolannu noitaKIN vaunuja netissä jo muutaman päivän..kun vaan pääsis vähän tuuppasemaan, voipi kyllä kohta olla ettei paljon tuupita kun tilataan vaan.
Oikeesti, siis mun hermoja ei ole rakennettu tällasta varten, aina kun jotain " päätän" niin joku sotkee koko kuvion, just kun keksin että tota täytyy kokeilla, niin sitä ei ole missään..mun täytyy saada kaikki heti nyt välittömästi eikä vasta huomenna!
Revin kohta peliverkkarit..*pienet ne on jo valmiiks ni ei siinäkä paljoa menetä*
Mä tuskailen kun tekee järjettömästi mieli karkkia tai pullaa tai jotain, ihan mitä vaan missä on reilusti sokeria - ja nyt heti. Söin jo ruisleipää välipalaks, ja banaania..mut ei tää mene ohi. Pitääkö mun nyt ottaa riski ja hakea kaupasta namia vaikka huomenna on neuvola ja se kauhea vaaka naljailee siellä oven takana.
Karkkipäivä on vasta huomenna :( mulla on AINA torstaisin karkkipäivä, haen kaupasta pussin karkkia ja uuden seiskan ja lojun sängyssä kaiken vapaan ajan..ja syön tietysti kaikki karkit heti, mitä niitä säästelemään.
Ja toinen karkkipäivä on neuvolapäivä, kun vaaka on nujerrettu ni voi ahtaa karkkia kitaan, voi sitten tiukkistella ja tuskailla taas kuukauden päästä :)
Tää on kyllä ihan kauheeta, järkevästi ajatellen ei ollenkaan kannata kun menisin kuitenkin autolla ja se pitäs eka tankata ja...ei, eiei..*kipittää hakemaan pakkasesta mansikoita*
Tappi..sokerituskissaan ja tylsistyneenä..hengaillen vaan..
Kohta jotain varmaan rupee ärsyttämään, kun mä täällä koko ajan roikun!! :) Nyt on vaan ollut jotenkin niin paljon asiaa...
Hirvikeitto on hellalla porisemassa, joten nyt on aikaa taas hengailla...
Tappi: Toi kova koppa on mielestäni viileämpi kesällä. Noi kopat on vaan niin makuasia... Et siis ole ymmärtänyt mitään väärin! :) Esim. jos on erittäin vähän säilytystilaa, niin pehmeä on parempi. No meillä ei sitä kauheasti ole, mutta siltikin päädyimme tuohon kovaan jostain syystä. Se oli tosi kätsä, kun lähdimme reissuun. Ei tarvinnut matkasänkyä raahata mukana meidän vanhassa ahtaassa autossa, kun kopasta sai kätevän sängyn. Sitten vielä se oli mökillä muksun sänkynä, kun meidän mökki on tosi vaatimaton ja pieni, niin matkasänky olisi mahdottomuus. Tai muuten pitäisi nukkua ovi auki... :) Emmaljungien koppa vielä keinuukin, kuin kehto. Tosin se ominaisuuden saa poiskin paria " vipua painamalla" ...
Noista Emmaljungien tarjouksista... tarjouksessa ovat vain sellaiset mallit, joiden väri ei jatku enää ensi vuonna. 2006-vuoden mallit eivät ole tarjouksessa jos väri jAtkuu siis ensi vuoden puolelle. Eli jotkut värit ovat niin suosittuja ja niitä on päätetty jatkaa myös ensi vuonnakin...Oliko liian epäselvästi kirjoitettu?? heh!
Hanna
koko päivän pakannut vain pidennettyä viikonloppua varten.... huoks. Mitenkähän itten kun on vauveli mukana, pitää varmaan ottaa peräkärry mukaan :P
Minä suosittelisin, että jossain kävis kattomassa niitä vaunuja, ennenkuin menee ostamaan " kokeilematta" , kun oma maku on kuitenkin ehkä erinlainen kuin jonkun toisen. Itse en ole kiirehtinyt hankintojen kanssa, ehtii sitä myöhemminkin. Tavaraa on silti jo ihan yllinkyllin, sillä sukulaiset päätti meidän muuton yhteydessä toimittaa kaikki vauvatavarat takaisin lainasta ja hieman muutakin näyttää tulleen mukana... eli pinnasängystä turvakaukaloon ja pari laatikollista vaatteita on tuossa läjässä selkäni takana. Ne pitäis pestä ja laskostaa kaappiin odottelemaan... :)
Mutta nyt levolle huomenna on pitkä päivä ja viikonlopusta tulossa vielä pitempi...
t. punkeli *lähtee hiihtämään lappiin*
ps. Pakastemansikat on hyviä... minäkin niitä söin tänään.
Ihan uteliaisuuesta, kuinka pohjoseen ootte Puuenkuli menossa? Tuleeko pitkä automatka? Äskettäin just laskettiin, että meän joulureissulla lennot tulis aika lailla saman hintaseksi ku autojuna, mutta taietaan hullut siltiki kokeilla ekan kerran sitä autojunaa, ku on ihan kiva päästä perilläki liikkuun muutenki ku porukoitten autolla. Matkaa on 1000 km, joista ekat 700 pääsee junalla.
Oon ihan tyytyväinen, ku ei tarvi joulusiivouksesta ressata, ku tosiaan 15.-28.12. ollaan poissa. Jotain koristeita pitää silti saaha laittaa, eli vaan nää jouluvalmistelujen parhaat puolet. Muaki hämää nuo lahjat, muttei niinkään hankkiminen ku saaminen. Pitäis sopia ystävien kans, ettei lahjota toisiamme ollenkaan, ku aina mulle tulee huono omatunto siitä, ku ite koristelen kaikille isot piparit, ja sitte takas tulee jotain kalliita vaatteita esikoiselle ja jopa meille aikuisilleki monesti jotain mun mittapuulla liian kallista joululahjaks.
Vaunujen kans meki aateltiin viimeks ostaa uutta ja laadukasta esikoiselle, jotta menis seuraavilleki, vaan eipä arvattu, että tässä joutuuki heti taas tuplat hankkimaan, ku ikäero jäi alle 2 vuojen. Tilattiin sillon Pingpongista Saksasta Gessleinit ja eniten oltiin tyytyväisiä 300 euron säästöön, jonka siinä sai Suomeen verrattuna. Ite vaunuihin oon kans ollu pääosin tyytyväinen, mut sitte tuo Pingpongin toiminta takuuvaihtoasioissa oliki kaikkee muuta ku sujuvaa; puoli vuotta pommitin sähköposteilla, ennenku lähettivät korvaavat osat. Puolensa ja puolensa. Tuplat yritän kyllä löytää käytettyinä.
Vielä tuohon masuveikkailuun osallistuakseni, mulla oli viimeks kaikkien mielestä selkee poikamasu, suoraan eessä ja pystyssä, linea negra nousi reilusti navan yläpuolelle, ja tyttöhän sieltä tuli! Ei ollu myöskään tytön odotukseen kuuluvaa pahoinvointia eikä ulkonäön " menetystä" . Niitä ei nytkään, mutta eipä oo viivaa masussakaan. Parinkytä viikon päästä sen sitte näkee, kuin käy:)
Udidi ja Dumbo rv 21+4
NEMOTUS;
onko joululahjojen suhteen muitakin vaihtoehtoja olemassa kun ongelma? En oo koskaa kuullukaan muista kun ongelmallisista joululahjoista.
ZELDATAR;
Tarkotatko että pehmee koppa kesäks? Varför? Mä ymmärsin jostain että se kova olis tilavampi ja viileempi sitten kesähelteellä kun pehmee? taasko mä oon ymmärtäny ihan väärin?
Masun muoto puhuttaa siis tänäänkin..mikähän ronsu mun masusta putkahtaa, kun mitään viivaa ei ole (jos ei muutamaa uuden karheeta raskausarpea lasketa), ja masu näyttää lähinnä vähän tyhjenemään päässeeltä rantapallolta, se jotenkin " roikkuu" :) eiks ookki hyvä selitys..mä kyllä veikkaan poikaa, mutta varmaan ihan vaan siksi että vähän toivottais poitsua, en vaan tiedä miks..se vaan..on.
Vielä jauhan VAUNUista
Siel Ratakadul oli malleja 07 ja 06, mutta ilmeisesti ei sitte hinnat ollu vielä laskenu, kun yhdistelmät (jungat) oli 06:kin yli 600e, uudet - eli 07 olikin sitten siellä 800 kieppeillä..kalleimmat tais olla 909e.
Melkein itkettää kun - kyllähän me paljon liikutaan jalkasin ja koirat vaatii lenkkinsä, eli kunnon kärryt on tarpeen, mutta meidän säälittävillä palkoilla ei paljon juhlita, etenkin kun mulle napsahti 500e;n mätkyt (unohdin että kolmen kk;n km;t puuttuu kun olin sairaslomalla - yleensä mätkyt on muuttunu palautuksiks kun on kilsat lisänny, nyt ei riittäny) :(
Onkohan se supistusta kun tuolla kävellessä (aiemminkin on kyllä ollu) koiran kanssa oltii ja alko tuntua alavatsan molemmilla sivuilla sellasta " polttavaa" tunnetta, ei se varsinaisesti sattunu mutta tuntu kun joku olis painanu tulikuumat kädet molemmin puolin alavatsaa, siihen mistä se rantapallo alkaa...funtsin vaan..
Tappi