Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemusta, voiko etälääkäri määrätä sairauslomaa?

Vierailija
07.01.2023 |

voiko etätapaamisen perusteella lääkäri määrätä sairauslomaa, vai onko mahdotonta jostain syystä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi määrätä max kolme päivää.

Vierailija
2/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mt asioissa. Ehkä muissa vaikeempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääkäri ei määrää yhtään mitään. Lääkäri tekee diagnoosin, esimies päättää sen perusteella maksetaaanko poissaolosta palkkaa.

Vierailija
4/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi määrätä, ei mitään ongelmaa. Ei ne halua pärskiviä asiakkaita luokseen pelkän saikkutodistuksen takia.

Vierailija
5/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lääkäri ei määrää yhtään mitään. Lääkäri tekee diagnoosin, esimies päättää sen perusteella maksetaaanko poissaolosta palkkaa.

Juuri näin. Työnantajalla ei ole velvollisuutta myöntää työntekijälle palkallista sairaslomaa, vaikka useimmiten se niin tekee. Mutta mitä kysymykseesi tulee, niin kyllä etälääkäri voi suositella sairaslomaa eli kirjoittaa sairaslomatodistuksen.

Vierailija
6/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaadittiin vastaanotolla käynti. Itse olen työtön ja kun olen netissä oirekyselyn kautta pyytänyt jatkoa saikkuun niin kyllä on pitänyt paikalle mennä. Ei ne tutkimatta kirjoita sairaslomaa.

Vierailija
7/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän työterveyshuolto toimii eläinlääkäriasemalla niin miksei

Vierailija
8/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sairauslomaa ihan lääkäri-chatissakin. Tosin mulla oli positiivinen testitulos koronasta.

Vierailija
9/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuisen lapsen työterveydstä saa chatin kauttakin, kaikki flunssat sun muut onnistuu. Kai jostain muusta vaivasta pitäisi mennä näyttäytymäänkin.

Vierailija
10/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon saanut etälääkäristä saikkua jo useamman kerran. En mene lääkäriin jos ei oo aivan pakko (joku toimenpide) muuten käytän vaam chattia tms. Sieltä oon saanut myös reseptit peruslääkkeisiin, tyyliin antibiotit kun oli virtsatientulehdus.

Vierailija
11/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työterveyslääkäri ehkä voi kirjoittaa saikkua tutkimatta muttei terkkarilääkäri.

Vierailija
12/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lääkäri voi etäyhteydellä riittävällä varmuudella arvioida potilaan ja asettaa diagnoosin, niin toki hän voi suositella sairaslomaa. Työnantaja sitten päättää, a) myöntääkö palkallista sairaslomaa kp diagnoosilla tai siirtääkseen työntekijän korvaaviin tehtäviin, joihin sairaus ei ole este tai b) hyväksyykö ylipäänsä netti-/ tai jonkun muun kuin työterveyslääkärin allekirjoittaman todistuksen.

Vierailija
13/13 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on työterveyslääkäri kirjoittanut saikkua videovastaanoton kautta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan