Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SUURPERHE odottajat viikkoon 46*

15.11.2006 |

No tässä nyt kokeiluksi uutta viikkopinoa.

Kun meitä näyttää kuitenkin täältä palstalta löytyvän=)Hienoa!

Onnittelut kaikkille plussista ja mukaan vaan reippaasti,enemmän tai vähemmän kirjoittelevana!

Joku näppärä vois kerätä meistä pienimuotoista esittelyä ja listata sen,onko ehdoksata?!Itse olen ihan tumpelo näissä,juuri ja juuri avauksen osaan tehdä.

Tässä omaa esittelyä:

Nimimerkki:Leanna

Oma ja mehen ikä:3-kymppinen ja vähän yli

Asuinpaikka:Etelä-Suomi

Lapset:3 tyttöä 10v,9v,7v ja 2 poikaa 5v ja 2v

La:23.3(30.3)-07

Oma (.)

Tuntuu erkanevan hyvää vauhtia selkärangasta ja pieni on ahkera liikkeissään.Jonkin näköinen rytmikin tuntuu löytyvän.Iltaisin 21-22 on selkeä potkimisen aika ja aamuyöllä viiden aikaan herättelee äitiään.

Toivottavasti on tulossa rauhallisempi yksilö kuin tämä pikkuviitonen joka laittoi meillä kuviot uusiksi.Tempperamenttia ja tahtoa löytynyt pienestä pitäen ja ollut huonohko nukkumaan aina.4 sitä ennen kun olivat rauhallisia,vähään tyytyväisiä,hyvin nukkuvia yksilöitä.

No nyt jätän tilaa teille muille!

Reippaasti siis mukaan kaikki 3+lasta omaavat!!!!!!!!!!!!!

Leanna ja viisikko kera sissin rv 21+

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta kotiuduttu ja hetki aikaa koneella :)

Minä olen tosiaan opiskelija nyt, mutta ensimmäiseltä ammatiltani lto. Opiskelin ensimmäistä tutkintoani esikoisen syntyessä, mutta toisen synnytyksen jälkeen olin kotona 4½ vuotta. Siinä välissä ehti kolmonenkin syntyä. Kolmosen ollessa 1v6kk sain niin hyvän työtarjouksen, että sitä ei kannattanut jättää väliin. Pieni päiväkoti 200m:n päässä kotoa ja molemmat alle kouluikäiset pääsivät samaan päiväkotiin. Eli olivat päivät minun valvovan silmäni alla ;) Vaikka siis eri ryhmissä. Nelosen synnyttyä jäin tietysti äitiyslomalle, mutta vuosi sitten lähdin toteuttamaan haavettani, eli opiskelemaan tutkintoa englannin kielellä. Se on asia, jonka tekemättä jättämistä tietäisin katuvani myöhemmin. Mutta lähtökohta on koko ajan ollut se, että voin tarpeen vaatiessa vaikka jättää leikin sikseen, jos esim. tilanteet kotona sitä vaativat. Ehkä minä vain olen sitä tyyppiä, että aina välillä on saatava myös jotain muuta ajateltavaa, kuin pelkät kotiseinät. Vaikka kotona olo onkin aina ollut ihanaa.

Leanna se mennä porskuttaa jo hyvillä viikoilla :) Minä puolestani olen välillä hyvin epäilevällä kannalla koko raskauden suhteen. Tuntuu nimittäin aika ajoin siltä, että en raskaana olisikaan. Siis jotenkin on sellainen olo, että tämä on tuulimuna tai jotain muuta ikävää. Oireet ovat edelleen aika olemattomat ja se varmasti onkin syynä tähän ajatukseen :/ Onko teillä muilla ollut joku raskauksista täysin erilainen kuin muut? Se sentään on lohduttavaa, että mitään makeaa ei tee yhtään mieli. Vain suolainen ja " oikea" ruoka maistuisi. Normaalioloissa minulla ei mene päivääkään ilman keksiä tai jotain muuta makeaa päiväkahvin kanssa :)

Juu, mutta nyt on mentävä. Tulen illalla katsomaan, onko pino ylhäällä :)

Misti rv 5+5 (taisin olla eilen päivän edellä)

Vierailija
22/34 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään positiivisen testin ja neljättä tässä sitten taidetaan odottaa =)))

Olo on vaan niin epätodellinen, ei tiedä uskaltaako iloita vielä.

Meillä aiemmin: tyttö -00, poika -01 ja tyttö -02.

Kovasti ollaan tätä neljättä toivottu, itse olen kuumeillut kuopuksen syntymästä lähtien ja yksi keskenmenokin tuli koettua. Sitten lähdin opiskelemaan ja nyt kun toukokuussa valmistuin, niin vauvakuume taas nousi. Joulukuun alussa aloitan työt uudessa paikassa ja selvää taitaa olla etten voi raskautta koeaikaa piilotella. No jos saan sen takia potkut, niin sitten saan.

Kuitenkin halusimme vauvan syksyksi (tärppäsi yllättävän nopeasti ja tulikin kesäinen), sillä kaksi vanhinta lasta lähtee syksyllä kouluun ja aika tuntui vauvalle parhaalta mahdolliselta. Esikoinen menee lähikouluun ja poika erityiskouluun, poikamme on lievästi kehitysvammainen. Joten kahden lapsen lähtö eri kouluihin taitaa työllistää tämän äidin vauvan lisäksi täysin.

Otamme sitten tietoisen riskin, että olen työtön kohta, mutta perhe on kuitenkin kaikista tärkeintä!

Nyt ei vielä olo tunnu kovin raskautetulta. Farkut puristaa istuessa eli kai turvotusta vähän on, ja rinnat särkee, mutta muuten olo on kovin tavallinen =)

Toisaaltaan heinäkuu on pelottavan lähellä. Aika menee kuitenkin kuin siivillä, on työpaikan vaihdos, joulu, lasten synttärit, lasten kouluunmenon valmistelu ym. Ennen kuin huomaakaan on jo heinäkuu!

Laskettu aika on siis heinäkuussa, tarkemmin 22.7. Voihan olla että menee elokuun puolelle. Aikaisemmat on syntyneet 39+1, 39+0 ja 41+0.

t, epiapi 4+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä töissä, mutta ehdin lukaista pinon. Palaveri kutsuu kohta. Palailen illalla kotona jos jaksan. Kiva kumminkin, että pinossa tuntuu olevan liikettä. Heitänpä tässä keskusteluaiheeksi asumisen ja auton, jotka monen mielestä ovat esteitä suurperheen perustamiselle. Mitenkä te suurperheelliset asutte ja millaisella kulkupelillä liikutte?

Pakko menää. Palaan vastailemaan myöhemmin.

Meiramiina 5+1??

Vierailija
24/34 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki:Leanna

Oma ja miehen ikä:3-kymppinen ja vähän yli

Lapset:3 tyttöä 10v,9v,7v ja 2 poikaa 5v ja 2v

La:23.3(30.3)-07

Nimimerkki:edram

Oma ja miehen ikä:ite oon 32v ja mies 35v.

Asuinpaikka:Oulu

Lapset:3 poikaa 10v,7v ja 3v

La:pääsiäisvauva tuloillaan 7.4

Nimimerkki: Misti

Oma ja miehen ikä: 32v ja 35v

Asuinpaikka: Pirkanmaa

Lapset: 12v, 9v, 6v ja 2v5kk; kaksi tyttöä ja kaksi poikaa

La: 13.7.

Nimimerkki:tityli

Oma&miehen ikä:28&30

Lapset:3 tyttöä(4v. ja kaksoset 2v.)

La:17.3

Nimimerkki: Meiramiina

Oma ja miehen ikä: 31v molemmat

Auinpaikka:Keski-Suomi

Lapset: t00, p02 ja t05

La: 18.7.

Vierailija
25/34 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen ilmottautuminen ennen lasten iltatoimia.Asumisesta ja autosta oli puhetta.

Asuimme ennen vuokralla kerrostalossa ja auto oli " normaali" viiden hengen kulkupeli.Neljännen lapsen ilmoitettuaan tulostaan,haimme pankista lainaa ja muutimme kauemmaksi sivistyksestä omaan kotiin ja ostimme kuuden hengen voyagerin...

Oman asunnon ostaminen oli iso päätös,mutta vuokra olisi noussut kohtuuttomuuksiin tarvitsemiemme neliöden takia(tällä hetkellä asunnossamme 110)...

Vierailija
26/34 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki:epiapi

Oma ja miehen ikä:jonkin verran alle 30

Asuinpaikka:Kanta-häme

Lapset:tyttö -00, poika -01 ja tyttö -02

La: 22.7

---------

Meillä on normaali 5-hengen auto, tai kaksikin. Jossain vaiheessa olisi tarkoitus vaihtaa Touraniin tms.

Asunto on 110m2, tällä hetkellä kaikille on oma huone, mutta vauva tulee sijoittumaan varmaan pojan kanssa samaan huoneeseen sitten joskus kun kaipaa muutakin tilaa kuin äidin ja isän syli =)

Vierailija
27/34 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavastihan meitä jo on listalla. Uudetkin rohkeasti mukaan ja pidetään pinoa aktiivisena.

Vastailen nyt itse noihin asunto ja autojuttuihin. Asumme omakotitalossa, jota olemme itse remontoineet. Neliöitä noin 120 eli ihan kivasti mahdumme toistaiseksi asumaan. Ainoa mitä kaipaan on toinen vessa. Pesuhuone onneksi on erikseen, mutta kyllä sille toiselle pytyllekin olisi käyttöä... Tuota remonttia ollaan harjoiteltu siinä määrin, että ehkä joskus toisen vessan laitammekin pystyyn. Samalla voisi sitten laajentaa taloakin, jos perhe on kovinkin suureksi kasvanut. =) Oikeasti mahdumme ihan hyvin tähän, vaikka omia huoneita ei neljälle riitäkään. Itse en sitä näe tarpeellisena etenkään näiden pienten lasten kohdalla. Yhdessähän ne haluavat leikkiä ja nukkua.

Autokin on ollut suurperhekokoa jo kolmosen synnyttyä. Vanhalla pikkubussilla köröttelemme. On ollut ehdoton peli, kun mukaan mahtuu niin ihmisiä kuin tavaroitakin reilusti. Meillä usein kyydissä muutakin kuin oma porukka ja pakkaaminen ei ole ollut ongelma kun kaikki tarpeellinen mahtuu varmasti mukaan. Mikään kaunotar tuo kottero ei tietysti ole eikä muutenkaan " trendikäs" , mutta meillä autossa tärkeintä on tuo käytännöllisyys.

Kovin moni perustelee pientä lapsilukua juuri tuollaisilla ulkonaisilla asioilla kuten asunnolla, autolla ja rahalla. Itse en osaa asiaa noin ajatella, vaikka kai olisi järkevää ajatella sitäkin, että on mahdollisuus tarjota lapsille kaiken tarpeellisen. Itse uskon, että ruokaa ja vaatteita varmasti riittää lapsille, vaikka niitä olisi montakin, mutta toki monissa asioissa kuten matkustelu ja viihde, joudumme sitten tinkimään. Itselleni se ei ole ongelma, toivottavasti lapsetkaan eivät sitä aivan kamalana koe. Olen tottunut tulemaan toimeen vähällä ja lapsetkin ovat siihen kasvaneet. Ehkä jossain elämänvaiheessa ottaisivat mieluummin merkkivaatteet ja etelänmatkoja kuin suuren perheen, mutta aikuisena voivat sitten jo arvostaakin sisaruksia. Mene ja tiedä. Asia on kovin yksilöllinen. Itselläni on lähipiirissä suurperheessä kasvaneet sisarukset, joista toinen kokee sen valtavana rikkautena ja on itsekin jo suurperheen äiti. Siskonsa taas on kärsinyt isossa perheessä elämisestä lapsena niin paljon, että on halunnut vain yhden lapsen ja sille ehkä joskus vuosien kuluttua sisaruksen. Ja samassa perheessä ovat kasvaneet parin vuoden ikäerolla. Luonne varmaan vaikuttaa ja asema sisarussarjassa. Ehkä omistakin lapsista joku kokee suuren perheen rikkaudeksi, toinen taakaksi. Ainakin toistaiseksi haaveilevat monista sisaruksista...

Oletteko te itse isosta perheestä? Onko sisarusten määrällä ollut vaikutusta siihen, että teillä on suurperhe?

Itse olen lapsuuteni kasvanut kolmelapsisessa perheessä ja silloin lapsimäärä tuntui sopivalta. Nyt aikuisen olen monesti ajatellut, että enemmänkin sisaruksia olisi kiva olla. Kyllä sisarukset ovat sellainen tuki ja turva läpi elämän. Toki tiedän, etteivät kaikki sisarukset ole läheisiä, mutta usein kuitenkin ovat.

Nukkumaan taas pitäisi malttaa mennä. Jotenkin vaan on niin vaikea rauhoittua heti töistä palattua, että on turha mennä heti sänkyyn. Meillä kuopus 1v8kk valvoo vielä mun seurana. On nyt jotenkin mennyt ihan mahdottomaksi tämä iltakukkuminen. Ei vaan viitsisi päiväuniakaan enää kauheasti lyhentää, mutta kai se on pakko, että tulisi illalla uni.

Mukavaa odotusta kaikille ja kuulumisiin!

Meiramiina

Vierailija
28/34 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnutkaan, et noin pitkän sepustuksen sain aikaan. Ehkä joku sitkeä jaksoi lukea. =)

Vierailija
29/34 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä 37 v, mies 38-v

Lapset; poika 95, tyttö 98, poika 03 ja LA 20.11

Kotipaikka Pirkanmaa

La aika lähenee ja kovasti toivois jo pääsevänsä piinasta. Hommia olis niin paljon tekemättä, et sormet oikein syyhyää kun päsee taas järjesteleen paikat kuntoon edes jollain tasolla.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
30/34 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on 8 hengen,kesällä ostettiin.Eli tämä yksi vielä mahtuu mukaan,sitten täytyy katsella taas isompaa jos...

Asumme omakotitalossa 6h+keittiö noin 200m2

Tilaa riittää vallan mainiosti ja mielestäni kaikilla lapsilla ei todellakaan tarvitse olla omaa huonetta,oppivat jo pienestä jakamaan.

Kumpikin mieheni kanssa olemme 3 lapsista perheistä.Äitini kasvoi suurperheessä ja aina sanookin että jos vain olisi ollut mahdollista,hän olisi kuin minä,monta lasta.Mutta kun nuorena jo jouduttu kohtu poistamaan=(

The Kirsikalle supistuksia lähettelen!!!!

Mukavaa kun meitä alkaa olla näin kiva joukko.Pidetään yhteistuumin pinot pystyssä,eiks juu!!!???

Misti ainakin mun kanssa täällä nostelee pinoa,eikö?!!!

Nyt kyllä ihan pakko mennä,yksi koululainen vielä kouluun lähettämättä ja pojat pitää pukea ja sitten jo tukkaputkella kohti nlaa...

Leanna ja viisikko sekä sissi rv22

Vierailija
31/34 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli minulle yllättäin kotipäivä, kun lastenhoitaja sairastui, joten aikaa täällä hillua :) Lastenhoitaja kotona on muuten ihan ihana asia, mutta silloin, kun hän sairastuu, tuottaa lastenhoito välillä vähän päänvaivaa. Onneksi minun kuitenkin on opiskelijana vähän helpompi jäädä kotiin.

Asumisesta oli ollut puhetta. Meillä ok-talo, jossa 230 neliötä. Emme tosin vielä ole koskaan koko taloa kerralla asuttaneet, sillä remonttia on tehty jo vähän reilu vuosi. Siis siitä asti, kun talon ostimme :) Mutta pian pääsemme valtaamaan koko talon ja silloin on sitten enemmän kaikilla tilaa. Itse kun remontoi, niin se on välillä tosi hidasta. Emme kuitenkaan ole halunneet ulkopuolisia käyttää, kun kokemusta on jo yhden talon rakentamisen verran. Uudesta talosta halusimme siis vanhaan ja nyt tilaa on enemmän kuin edellisessä tönössä :)

Autona meillä 7 hengen Opel Zafira ja toistaiseksi olemme olleet oikein tyytyväisiä. Toisena pirssinä on ihan tavallinen 5 hengen farkku, jolla minä kuljen koulumatkoja.

Omaa napaa sen verran, että tänään on taas ollut vähän enemmän pahaa oloa. Syödä täytyy ihan jatkuvasti ja sen sitten huomaa vaakaan astuessaan :( Minulla on joka kerta tullut huimasti painoa lisää (18-20kg), mutta onneksi ovat sitten kyllä lähteneetkin. Joka kerran olen kuitenkin päättänyt, että tällä kerralla paino pysyy kurissa, mutta minkäs teet, kun heti alussa paino nousee juuri tuon jatkuvan syömisen takia :(( Mitenkäs teillä muilla? Siis paljonko olette kiloja keränneet?

Nyt täytyy mennä, pojat ovat kahdestaan jossain ja silloin on aina syytä tarkistaa, mitä tapahtuu ;)

Misti rv 5+6

Vierailija
32/34 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun ei oo pino pysyny kasassa, niin tuolla kuumeilu puolella oon pysytelly.

nimimerkki: Pipsa75

oma ja miehen ikä: 31 ja 33

asuinpaikka: Pirkanmaa

lapset: p-95 ja tytöt -96, -00, -01, -05

la: 4.5.07, kaksoset tulossa

Tänään oli neuvola ja kaikki ok, paitsi hemoglobiini oli laskenu ja oli vaan 108. Rautaa siis hakemaan. Painoa tullu nyt yhteensä 3kg, mikä ei ois hirveen paha, mutta ku oli vielä edellisestä jäljellä 5kg, niin tuntuu kamalalta tuo paino nyt. Sydänääniäkin kuului monesta paikkaa, mutta ei tiedä vielä kuuluiko yhden vai molempien äänet, kun niin vilkkaasti meni aina alta pois ja hyvin mahtuu liikkumaan joka puolella vielä.

Mulla raskauksissa tullu painoa 7-30kg, eli tosi vaihtelevasti vaikka lähtöpaino on ollu 5 kilon sisällä kaikilta. Tässä tuplaodotuksessa varmaan saan aika huimat lukemat kerrytettyä, varsinkin jos liikkumista joudun jossain kohtaa rajoittamaan. Pahaolo tulee tosin edelleenkin makean syönnistä, eli herkkuja en voi syödä hirveesti, mutta oikea ruoka sitten maistuu senkin edestä. Tällä hetkellä himoitsen leipää, jossa kalkkunaa ja keltaista paprikaa ja Kalinka top jugurtteja.

Mutta meillä ois siivouspäivä, täytyy kai lähteä aloittelemaan jostakin päästä... onneksi on niin märkää, että voi hyvällä omalla tunnolla jättää matot käyttämättä pihalla. Onneks viime viikolla kuitenkin käytin.

Palailen myöhemmin.

Pipsa

Vierailija
33/34 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ok!Pissa puhdas,syke 150+,vauva karkasi dopplerin alta jatkuvasti,hyvä tila liikkua ja heittää kuperkeikkaa=).Sf-mitta oli 20cm.Kelan paperit sain ja laitoinkin ne jo eteenpäin.Minimi päivärahat saan,enhän tässä välissä ole taaskaan töitä tehnyt.Hyvin kuitenkin ollaan pärjätty yhden palkalla.

Kiva Pipsa kun löysit myös tiesi tänne!!Miten tuplavauvat voi??Kova melske vatsassa?

Leanna+5 ja sissi rv 22 yhä vaan

Vierailija
34/34 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina nousee alussa vauhdikkasti ja tasoittuu sitten loppua kohden.Painoa edellisitä tullut 11-runsas 20kg yhteensä.Aina kilot on karissut ilman mitään ponnisteluja,viimeisimmästä siihen kyllä meni noin 6kk mutta kuitenkin.Toivottavasti nytkin tippuvat mitä sitten tuleekin.Toiset 6kg olis ok,toivottavsti ei enempää.Olen niin pienikokoinen että kaikki ylimääräinen on rankkaa kropalle!

L