Miten maksatte laskut jos toinen tienaa vuodessa 10 000€ ja toinen 100 000€?
Niin? Toinen on opiskelija ja toinen pitkällä uraputkessa, on myös yhteinen asunto ja opiskelija ei saa asumistukea yhteiseen omistusasuntoon (jonka opiskelija osti perinnöllään oman osuutensa eli puolet) ja asunto on myös sähkölämmitteinen omakotitalo, joka maksoi noin 500 000€?
Miten jakaisitte kulut? Opiskelija tulee valmistumaan kolmen tai neljän vuoden päästä.
Kommentit (52)
Meillä kaikki rahat menee yhteiselle tilille ja sieltä maksetaan.
Mee töihin tai lopeta opiskelu ja mee töihin.
Jos toinen maksaa vähemmän lainasta, niin se kuka maksaa enemmän, saa isomman osuuden talosta.
Se joka tienaa enemmän, maksaa enemmän, tottakai.
Mikä liitto/parisuhde sellainen on,
missä kilpaillaan ja kytätään rahoja, en ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi tietenkin. 50/50. Meillä ei ole taloudelliseen hyväksikäyttöön alistuvaa maksueunukkia.
Mikäs miesasiamies siellä alkoi vikisemään? Jos mun kohdalla tää olisi, niin maksaisin tietysti naiseni opiskeluaikana kaikki laskut ja panisin päivittäin oikein kunnolla paksulla kullilla hänelle opiskeluinnot. Mikä ihmeen eunukki siinä tarvitsee olla?
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap kuullut opiskelun ohessa töiden tekemisestä? Niillä ne muut opiskelijat elää. Ihan sentilleenkö käytit tosiaan perintösi maanisessa vaiheessa yhteiseen kotiin tapailumiehen kanssa? Mikä diagnoosi miehellä on?
Olen siis opiskelija mutta virallisesti työkyvyttömyyseläkkeellä (määräaikainen eli kuntoutustuki). En pysty käymään töissä. Ja on mulla vähän säästössä, muutama tonni.
Miehellä ei oo mitään diagnoosia.
T ap
Nyt kuulostaa siltä, että sen opiskelijan ei olisi kannattanut ostaa asuntoa vielä. Tuli vissiin haukattua vähän liian iso pala.
Ikinä ei pidä elää yli varojensa. Tässä on nyt tehty se klassinen virhe että lasketaan sen varaan, että rahaa tulee sitten joskus.
On selvää, että sen varakkaamman ei pidä subventoida tämän varattomamman yli varojensa elämistä millään tavalla.
Taloudet erilleen ja yhteinen kotileikki pystyyn vasta sitten, kun kummallakin on siihen varaa.
🇺🇦🇮🇱
Tuloihin suhteutettuna maksetaan esim 1/10
Tietenkin
Kaffebulla kirjoitti:
Nyt kuulostaa siltä, että sen opiskelijan ei olisi kannattanut ostaa asuntoa vielä. Tuli vissiin haukattua vähän liian iso pala.
Ikinä ei pidä elää yli varojensa. Tässä on nyt tehty se klassinen virhe että lasketaan sen varaan, että rahaa tulee sitten joskus.
On selvää, että sen varakkaamman ei pidä subventoida tämän varattomamman yli varojensa elämistä millään tavalla.
Taloudet erilleen ja yhteinen kotileikki pystyyn vasta sitten, kun kummallakin on siihen varaa.
Yksin eläkessä oli varaa omistusasuntoon koska kela maksoi vastikkeen ja toimeentulotukea sai tarvittaessa sähkölaskuun yms. T ap
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen maksaa vähemmän lainasta, niin se kuka maksaa enemmän, saa isomman osuuden talosta.
Ei ole lainaa opiskelijalla, ainoastaan sillä toisella. T ap
Ihme aloituksia. Jos asutte yhdessä niin se maksaa kenellä on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap kuullut opiskelun ohessa töiden tekemisestä? Niillä ne muut opiskelijat elää. Ihan sentilleenkö käytit tosiaan perintösi maanisessa vaiheessa yhteiseen kotiin tapailumiehen kanssa? Mikä diagnoosi miehellä on?
Olen siis opiskelija mutta virallisesti työkyvyttömyyseläkkeellä (määräaikainen eli kuntoutustuki). En pysty käymään töissä. Ja on mulla vähän säästössä, muutama tonni.
T ap
Mihin ihmeeseen tarviit tutkintoa, kerta olet työkyvytön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T apMihin ihmeeseen tarviit tutkintoa, kerta olet työkyvytön?
Olen määräaikaisesti työkyvytön, nyt viides vuosi menossa, eli saatan vielä parantua. T ap
Meillä on vähän tuon kaltainen tilanne, sillä olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä ja mieheni on töissä. Mieheni mukaan me olemme yksikkö ja kaikki rahat ovat yhteisiä, ja näin olemme myös eläneet. Emme ajattele rahaa, ajattelemme toisiamme ja mikä meille on parasta.
Haarovälipankilla lunastat paikkasi, etkä ala venkoilla jos mies keksii haluta jotain vähän erikoisempaa. Hänhän sinulle antaa katon pääsi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vähän tuon kaltainen tilanne, sillä olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä ja mieheni on töissä. Mieheni mukaan me olemme yksikkö ja kaikki rahat ovat yhteisiä, ja näin olemme myös eläneet. Emme ajattele rahaa, ajattelemme toisiamme ja mikä meille on parasta.
Sinä et ajattele rahaa kun sitä et taloon tuo ja sinun mielestä olette yksikkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T apMihin ihmeeseen tarviit tutkintoa, kerta olet työkyvytön?
Olen määräaikaisesti työkyvytön, nyt viides vuosi menossa, eli saatan vielä parantua. T ap
Lässyn lässyn, ei oo todellakaan mitään perustetta että sun äijäs pitäisi maksaa enemmän kuluja kuin puolet, varsinkin kun on päivänselvää että olet lompakkoloinen.
Vierailija kirjoitti:
Haarovälipankilla lunastat paikkasi, etkä ala venkoilla jos mies keksii haluta jotain vähän erikoisempaa. Hänhän sinulle antaa katon pääsi päälle.
Miehellä ei oo mitään fantasioita ja potee haluttomuutta :(