Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten maksatte laskut jos toinen tienaa vuodessa 10 000€ ja toinen 100 000€?

Vierailija
07.01.2023 |

Niin? Toinen on opiskelija ja toinen pitkällä uraputkessa, on myös yhteinen asunto ja opiskelija ei saa asumistukea yhteiseen omistusasuntoon (jonka opiskelija osti perinnöllään oman osuutensa eli puolet) ja asunto on myös sähkölämmitteinen omakotitalo, joka maksoi noin 500 000€?
Miten jakaisitte kulut? Opiskelija tulee valmistumaan kolmen tai neljän vuoden päästä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap kuullut opiskelun ohessa töiden tekemisestä? Niillä ne muut opiskelijat elää. Ihan sentilleenkö käytit tosiaan perintösi maanisessa vaiheessa yhteiseen kotiin tapailumiehen kanssa? Mikä diagnoosi miehellä on?

Vierailija
22/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki rahat menee yhteiselle tilille ja sieltä maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin tai lopeta opiskelu ja mee töihin.

Vierailija
24/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen maksaa vähemmän lainasta, niin se kuka maksaa enemmän, saa isomman osuuden talosta.

Vierailija
25/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tienaa enemmän, maksaa enemmän, tottakai.

Mikä liitto/parisuhde sellainen on,

missä kilpaillaan ja kytätään rahoja, en ymmärrä!

Vierailija
26/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliksi tietenkin. 50/50. Meillä ei ole taloudelliseen hyväksikäyttöön alistuvaa maksueunukkia.

Mikäs miesasiamies siellä alkoi vikisemään? Jos mun kohdalla tää olisi, niin maksaisin tietysti naiseni opiskeluaikana kaikki laskut ja panisin päivittäin oikein kunnolla paksulla kullilla hänelle opiskeluinnot. Mikä ihmeen eunukki siinä tarvitsee olla?

Vierailija
27/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraveloituksena eräpäivänä.

Vierailija
28/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap kuullut opiskelun ohessa töiden tekemisestä? Niillä ne muut opiskelijat elää. Ihan sentilleenkö käytit tosiaan perintösi maanisessa vaiheessa yhteiseen kotiin tapailumiehen kanssa? Mikä diagnoosi miehellä on?

Olen siis opiskelija mutta virallisesti työkyvyttömyyseläkkeellä (määräaikainen eli kuntoutustuki). En pysty käymään töissä. Ja on mulla vähän säästössä, muutama tonni.

Miehellä ei oo mitään diagnoosia.

T ap

29/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa siltä, että sen opiskelijan ei olisi kannattanut ostaa asuntoa vielä. Tuli vissiin haukattua vähän liian iso pala.

Ikinä ei pidä elää yli varojensa. Tässä on nyt tehty se klassinen virhe että lasketaan sen varaan, että rahaa tulee sitten joskus.

On selvää, että sen varakkaamman ei pidä subventoida tämän varattomamman yli varojensa elämistä millään tavalla.

Taloudet erilleen ja yhteinen kotileikki pystyyn vasta sitten, kun kummallakin on siihen varaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
30/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloihin suhteutettuna maksetaan esim 1/10

Tietenkin

Vierailija
31/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Nyt kuulostaa siltä, että sen opiskelijan ei olisi kannattanut ostaa asuntoa vielä. Tuli vissiin haukattua vähän liian iso pala.

Ikinä ei pidä elää yli varojensa. Tässä on nyt tehty se klassinen virhe että lasketaan sen varaan, että rahaa tulee sitten joskus.

On selvää, että sen varakkaamman ei pidä subventoida tämän varattomamman yli varojensa elämistä millään tavalla.

Taloudet erilleen ja yhteinen kotileikki pystyyn vasta sitten, kun kummallakin on siihen varaa.

Yksin eläkessä oli varaa omistusasuntoon koska kela maksoi vastikkeen ja toimeentulotukea sai tarvittaessa sähkölaskuun yms. T ap

Vierailija
32/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen maksaa vähemmän lainasta, niin se kuka maksaa enemmän, saa isomman osuuden talosta.

Ei ole lainaa opiskelijalla, ainoastaan sillä toisella. T ap

Vierailija
33/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme aloituksia. Jos asutte yhdessä niin se maksaa kenellä on rahaa.

Vierailija
34/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis opiskelija mutta virallisesti työkyvyttömyyseläkkeellä (määräaikainen eli kuntoutustuki). En pysty käymään töissä. Ja on mulla vähän säästössä, muutama tonni.

T ap

Mihin ihmeeseen tarviit tutkintoa, kerta olet työkyvytön?

Vierailija
35/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T ap

Olen määräaikaisesti työkyvytön, nyt viides vuosi menossa, eli saatan vielä parantua. T ap

Vierailija
36/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän tuon kaltainen tilanne, sillä olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä ja mieheni on töissä. Mieheni mukaan me olemme yksikkö ja kaikki rahat ovat yhteisiä, ja näin olemme myös eläneet. Emme ajattele rahaa, ajattelemme toisiamme ja mikä meille on parasta.

Vierailija
37/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarovälipankilla lunastat paikkasi, etkä ala venkoilla jos mies keksii haluta jotain vähän erikoisempaa. Hänhän sinulle antaa katon pääsi päälle.

Vierailija
38/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän tuon kaltainen tilanne, sillä olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä ja mieheni on töissä. Mieheni mukaan me olemme yksikkö ja kaikki rahat ovat yhteisiä, ja näin olemme myös eläneet. Emme ajattele rahaa, ajattelemme toisiamme ja mikä meille on parasta.

Sinä et ajattele rahaa kun sitä et taloon tuo ja sinun mielestä olette yksikkö.

Vierailija
39/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T ap

Olen määräaikaisesti työkyvytön, nyt viides vuosi menossa, eli saatan vielä parantua. T ap

Lässyn lässyn, ei oo todellakaan mitään perustetta että sun äijäs pitäisi maksaa enemmän kuluja kuin puolet, varsinkin kun on päivänselvää että olet lompakkoloinen.

Vierailija
40/52 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haarovälipankilla lunastat paikkasi, etkä ala venkoilla jos mies keksii haluta jotain vähän erikoisempaa. Hänhän sinulle antaa katon pääsi päälle.

Miehellä ei oo mitään fantasioita ja potee haluttomuutta :(