Lokamammojen ja -vauvojen 2006 pk-seudun treffit
Tänne sitten kommenttia, kuka on kiinnostunut tapaamaan. Kaikki, jotka suinkin kykenee, lähtekäähän kehittämään ideaa... Olisi ihana nähdä kaikki lokamammat täällä, mutta taidamme olla liiaksi levittäytyneet ympäri Suomea (ja maailmaa):)
Coen kannattaa varmaan perua kutsu teille, mikäli et halua, että lokamammat täyttävät rappukäytävänkin;)
Se joulukuun alku voisi olla hyvä ajankohta, ei liian lähellä joulukiireitä, mutta kuitenkin mahdollisimman moni kerkeää lukea ja kirjoittaa asiasta.
Antakaa kommentteja ajasta ja paikasta.
Jos lounasaika tulisi kysymykseen, olisko lounas Ravintola Kaisaniemessä hyvä idea? Siellä 9 eurolla saa varmaan hinta-laatusuhteeltaan Helsingin parhaimman lounaan ja tilaa on paljon. Ehkä voisi saada kabinetinkin ilmaiseksi jos olisi tarpeeksi tulijoita. Julkisillakin helppo tulla ja autollekin löytyy usein ilmainen parkki 2h ravintolan vierestä.
Vai olisko kahvittelu parempi idea?
Jatkakaa te juttuja, meidän pieni palopilli hälyyttää taas äidin muihin puuhiin!
Kommentit (25)
Huomenta!
Ehdottaisin päiväksi torstaita 7.12 . Vai onko huono, kun juhlimme suomea edellisenä päivänä??? . Toinen ehdotus sitten vaikka 12.12 tiistai ????
Voin järjestää noille päivälle esikoisen hoitoon ihan milloin vain, joten muut kahden tia useamman lapsen äidit (lillis ainakin), päättäkää te aika. Ehdotan edelleen (jäärä mikä jäärä) Sanomatalon Waynes coffeeta, koska siellä on vauvanhoitohuone, mikro lähellä ja muutenkin vauvaystävällinen meininkin :-) Sielläkin saa keitto/salaattilounasta ainakin! Ja voin varata meille pöydän etukäteen sieltäkin, vaikka kabinettimahdollisuutta ei ole ;-)
Mailrinki " tiedotukseen" voidaan perustaa esim. minun kauttani eli kaikki halukkaat, laittakaa tännepäin sähköpostiosoitteitanne ja infoa tulee sitten aina sitäkin kautta, jos tarve vaatii. Mailini on kotikai@hotmail.com.
Jolla
Minuakin kiinnostaisi tulla tapaamaan teitä muita, vaikka en itse juuri ole kirjoitellutkaan. Mutta mä tulisin Turusta niin pitäisi ottaa esikoinenkin mukaan. Meinaako joku muu ottaa vanhemmat lapset mukaan?
Pitäisi joka tapauksessa lähteä sinne suureen kylään tapamaan paria kaveria.
Muakin kiinostaisi hirveesti toi tapaaminen. Mä ainakin joudun ottamaan molemmat vanhemmat tytöt mukaan, jos tapaaminen järjestetään ti tai to. Meillä vanhempi tyttö kerhossa ma, ke ja pe. Mutta oikeastaan aika sama milloin tapaaminen on. Kyllä se kolmen kanssa onnistuu siinä missä kahdenkin!!!
Mä kannatan tota Wayns cofeeta!!! Siellä tosiaan hyvät tarjottavat ja avarat tilat! Ja kaikki vaan mukaan jotka vain kynkenevät!!!
Ja muistakaa laittaa viestiä Jollalle kaikki jotka ootte yhtään innostuneet ajatuksesta, että voidaan sit jatkaa juttua sitäkin kautta. Älkää jättäkö tulematta te, joilla on useampia! Eiköhän ole tarpeeksi käsipareja, että saadaan porukka pidettyä kahvilan puolella:) Vau, saadaan sitten ehkä osallistujia Turusta asti, hieno juttu!
Eli vauvalla silloin lääkäri klo 11.00. Mites ois se 12. päivä???
Vaikka mä nyt epäilen kyllä omaa rohkeuttani bussireissailuun niin äänestän silti, jättäkää huomiotta jos tarpeen :) Mutta siis 12.12. lienee meillekin parempi koska perinteisesti me on oltu mun vanhempien luona itsenäisyyspäivänä pitkään iltaan ja en varppina jaksa sitten aamupäivästä lähteä rasittavaan hommaan.
Niin ja me asutaan rivarissa, tohon pihalle voi mennä jäätymään kyllä... :) :) Sisälle mahtuu kolme ekaa äitiä vauvoineen :D
Coe
Mulle sopii hyvin 12.12. (ja 7.12. myös) ja Wayne´s on ok. Tosin elvistelyistäni huolimatta joudun todennäköisesti ottamaan isommankin tytön mukaan, sillä hän lopettaa puistotädillä käymisen ensi kuussa. Mutta enköhän mä selviä. Tai siis selviän, mutta siitä en ole ihan varma ehdinkö juoda kahvini kuumana vai juoksenko kuumana pitkin Sanomatalon ihanan pitkiä käytäviä;) Tosin esikoinen on yleensä alkuun melko ujo vieraassa porukassa, eli hyvällä tuurilla saatan ehtiä syödä jopa pullankin;)) Ja pullalla saan kyllä tytönkin naulittua ainakin hetkeksi pöytään;)))
Kiva jos mahdollisimman moni (ehdottomasti myös coe:) pääsee ja uskaltautuu mukaan!!!
Mulle tosi ok! ..kirjoittakaa tekin Jollalle!!!
BW
Voisin tulla pikkumiehen kans teidän tapaamiseen, vaikken oo kauheesti ehtiny olla mukana teidän keskusteluissa muuten. Mulle sopii Wayne' s 12.12. Mikä kellonaika? Aamupäivä sopis ainakin mulle. See u!
Ezzie ja poju 6 ja puol viikkoo
Eli näyttäisi siltä, että enemmistö kannattaa 12.12. Kellonaika pitäisi siis vielä päättää - toivomuksia ???
Itselle ei niin väliä, tulen tosiaan joko vauvan kanssa kaksin tai voi olla että otan sitten tuon esikoisenkin mukaan, jos kerran muutkin aikoo niin tehdä. Pullalla saa tosiana hiljaiseksi ainakin hetkeksi :-)
By the way olen saanut nyt noin 5 lokakuisen mailosoitteet. Ajattelin ensi viikolla koota kaikki yhteen ja pistää yhteispostit liikkeelle, ja lisäilen listaan sitten uusia nimiä jos/ja kun niitä vielä sen jälkeen tippuu. Sinnehän voisi jotain pientä esittelyäkin laittaa jne.
JOlla
Jos aamupäivällä nähdään niin miten olis klo 11? Ei liian aikaisin (jos joku vielä aamuisin saa nukkua pitkään;) eikä liian myöhään niille, joilla on iltapäivällä päiväunille menijöitä. Vai? Meille käy kyllä vähän myöhemminkin ja saatettaisiin myös ehtiä vähän aikaisemminkin...Eli kaikki käy:)
Vauveli valvoo illalla myöhään yöhön ja saa kunnolla unen päästä kiinni vasta 1-2 maissa. Sitten syö aamulla varhain ja nukkuu taas noin 11 saakka. Joskus kun on ollut lähtö aiemmin, on vauvaa ihan toivotonta saada hereille! Viime viikolla neuvolalääkärillä klo 10 vauva veteli sikeitä koko tarkastuksen ajan. En ole koskaan kuullut aamu-unisista vauvoista, mutta tässä on ainakin yksi:)
Mutta siihen tapaamiseen... Kyllä pääsen klo 11. Te, joilla on muita menoja sille päivälle tai lasten hakemisia tai muita tärkeitä juttuja saatte päättää. Mä aion tulla, oli sitten mikä kellonaika tahansa. Ihana nähdä muita lokavauvoja kun näitä ollaan " yhdessä" kasvateltu mahassa!
Kiva jos saadaan iso mamma & vauvajoukko paikalle, eikö vaan?
Meille ainakin sopii oikein hyvin Waynes 12.12. KLO 11.00. Kommentoikaahan muutkin, kunhan vauvanhoidolta ja muulta ehditte.
Ja kaikki mukaan vaan tapaamiseen :-) !!!!
Jolla
Elikkä se 12pvä kävis hyvin meillekin typykän kanssa. Katsotaan sitten mihin kellonaikaan enemmistö päätyy niin sen mukaan että pitääkö ottaa myös poju (ihan pikkasen vajaa 2v) mukaan vai ei.
...Niin mihinkä piti laittaa sähköpostiosoitetta että saa lisää infoa..?
Tosiaan joudun tulemaan kolmen lapsen kanssa, mutta eiköhän se siitä sitten suttaudu. Ja kiva jos tulee muitakin sisaruksia paikalle. On siiten lapsilla seuraa toisistaan.
Parin sairastapauksen vuoksi huomiset treffit siirretään! Meiliringissä olevien kanssa ollaan tällalailla aateltu:)
Uutta päivää mietitään parhaillaan ja jos mielitte muutkin mukaan, pistäkää Jollalle meiliä niin pääsette mukaan meilaamaan! Osoite löytyy tuolta pinon alkupäästä.
Bluewish
Luin että teidän ensitreffit ovat siirtyneet. Ilomielin liittyisin seuraaville treffeille mukaan, jos vain vielä on tilaa.
Olen tosin kirjoitellut vain muutamaan otteeseen odotuspuolelle ja ilm. kerran vain tänne vauvapuolelle - lukenut olen kyllä sitäkin useammin teidän lokamammojen juttuja.
Mieltä piristävää olisi nähdä teitä muita lokamammoja ja vaihtaa kuulumisia.
terv. tiukku ja Onni-poju 9vkoa
Lounas kuullostaa ihan hyvältä idealta! ...ja jos Kaisaniemessä olis tosiaani jotain kabinettia niin vielä parempi! Sais vauvelitkin rauhassa huudella - ei sanomisia ravintolan/kahvilan muilta asiakkailta:) :) Oon viimeeksi käynyt kyseisessä ravintolassa vanhojen tanssien jatkoilla joku kymmenen vuotta sitten enkä muista niitä kabinettijuttuja, mutta Morena ilmeisesti tietää että sellainen löytyis?!
COE: Rohkeasti vaan bussin kyytiin! Mä oon ollu jo kolme (hui!)kertaa vaunujen kanssa (tämä siis eka lapseni) julkisissa ja hyvin se sujuu vaikka jännitinkin aika lailla eka kertaa - mahdunko sinne? saanko nostettua vaunut bussiin? jäänkö ovien väliin?...aika lailla matalalattiabusseja ovat nykyään melkein kaikki ja ongelmitta on selvitty.
Päivämääräehdotuksia: to 7.12. tai pe 8.12. Toki mulle sopii esim. koko seuraava viikkokin, mutta jostain on lähdettävä liikkeelle näiden ehdotusten kanssa!
Bluewish ja unikeko 3vkoa 3 pvää