Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ja halpa kahvinkeitin?

Vierailija
07.01.2023 |

Mikä olis kohtuullisen hyvä mutta edullinen kahvinkeitin, alle satasen maksava?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinsuodatin suppilo, metallinen on paras. 

Vierailija
22/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster, ehkä vähän hintava hankkia mutta saa varaosia ja kestää, minulla ollut 13v ja ei mitään moitteita. Hyvää ja halpaa kun ei ole samassa paketissa, joutuu ostamaan sen hyvän ja sen halvan.

Mulla edellinen Moccamaster ajoi asiansa 18 vuotta, suodattimen ja vesisäiliön kannet on uusittu kerran mutta loppuvuodesta alkoi tihkuttaa keittäessä vesisäiliön jalan juuresta. Nyt käytössä on jouluna saatu Moccamaster Optio Gold.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä väittää, että hyvä ja halpa on eri asioita. Ei ole vielä heille tullut 2020-luku? Ymmärrys ei riitä siihen, että erilaisten pakotteiden ja sääntelyiden ja sääntöjen vuoksi ei valmisteta tuotteita kuin muutamaksi vuodeksi. Autonkin laskennallinen ikä on nykyään yhdeksän vuotta, sen jälkeen on kierrätyskunnossa. Perus elektroniikan laskennallinen ikä on maksimissaan kaksi vuotta ja on kierrätyskunnossa. Miksi siis ostaa kallista, jos sen laskennallinen ikä on muutaman vuoden? En ole tätä käsittänyt. En todellakaan alkaisi maksamaan Mokkamasterista tai SMEG:n koneista sitä hintaa kun tietää, että ne saattavat kosahtaa ihan samassa ajassa kuin se OBH Nordican tai Philipsin laite. Aivan typeryyttä sellainen. Nykyään ei toivottavasti kukaan enää edes heitä roskiin noita tavaroita, vaan vie kierrätykseen, niin ei jää ympäristöjälkikään niin suureksi.

Vierailija
24/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delonghi kahviautomaatti

Vierailija
25/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeitin ja nexcafe gold, parasta kahvia, helposti, nopeasti!

Vierailija
26/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä philipsin termospannu. Hieman yli kahdeksan vuotta kestänyt. Maksoi aikoinaan alle 50€.

Vierailija
27/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannu ehdottomasti! Selvää säästöä myös jatkossa kun kahvista saa parempaa vähemmillä böönillä. Eikä tarvitse kaataa ylimääräistä viemäriin, kun tekee sopivan määrän kerrallaan.

Vierailija
28/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä suodatinkahvista. Satasella saa hyvän kahvipannun. Kahvista tulee hyvää!

Toki jos on sydänongelmia niin saattaa olla että tulee rasvaa enemmän kuin suodatinkahvista.

Nyt pannujauhatustakin on taas melkein joka kaupassa.

Papuja on myynnissä hyvin, jos jauhaa itse. Tuoksu on huumaava!

Siinä on ihmisiän kestävä kahvinkeitin!

Makuasioita tietenkin.

Vierailija
29/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvinsuodatin suppilo, metallinen on paras. 

En ole metallista nähnytkään. Kiitos vinkistä. Pitääpä katsella missä niitä myydään. Muovisia on ihan Tokmannilla.

Vierailija
30/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeitin ja nexcafe gold, parasta kahvia, helposti, nopeasti!

Samaa mieltä!

Vierailija
31/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideale+, toimii hyvin, mutta noin kolmen kuukauden kuluttua rupeaa laskemaan alleen.

kolmannen vaihdetun keittimen jälkeen luovutin ja hankin smed keittimen.

Tokmann myy yhä tätä vuotavaa keitintä, arvosteluista vuodon mainitseminen kielletty, katoaa sivuilta minuuteissa.

Vesi ja sähkö hyvin yhteen soppii..

Laskee alleen? Huh, ei tollasta voi käyttää.

Mulla on jo vuosikausia ollut käytössä Clas Ohlsonilta ostamani kaupan halvin kahvinkeitin, hinta varmaan max 20€, en muista. Hyvin toimii! Parin vuoden käytön jälkeen tippalukko hajosi, mutta eipä tuo minua haittaa, hyvin toimii kaikki muut osat yhä.

Vierailija
32/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miccamaster ollut 22 vuotta. Toimii hyvin. Keittimen vastikkeet pari kertaa vaihtanut samoin keittimen muovikannen. Pari pannua ostanut kun mennyt pannu rikki.

Vierailija
33/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pressopannu ehdottomasti! Selvää säästöä myös jatkossa kun kahvista saa parempaa vähemmillä böönillä. Eikä tarvitse kaataa ylimääräistä viemäriin, kun tekee sopivan määrän kerrallaan.

Lasiselle pressopannulle ääni täältäkin. Säästöä tulee myös kun ei tarvitse ostaa suodatinpusseja. Helppo homma ja olen huomannut, että mikä tahansa kahvi käy. Ei tarvitse olla pannujauhatusta.

Vierailija
34/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideale+, toimii hyvin, mutta noin kolmen kuukauden kuluttua rupeaa laskemaan alleen.

kolmannen vaihdetun keittimen jälkeen luovutin ja hankin smed keittimen.

Tokmann myy yhä tätä vuotavaa keitintä, arvosteluista vuodon mainitseminen kielletty, katoaa sivuilta minuuteissa.

Vesi ja sähkö hyvin yhteen soppii..

Olisko kuitenkin Smeg?

Vierailija
35/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasalla saa kahvipannun, pressopannun, aeropressin JA mutteripannun. Vaihtelua arkeen.

Vierailija
36/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Kahvi on kuraa, jota ei kannattaisi kenenkään juoda.

Vierailija
37/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannu ja lasinen vedenkeitin. Sitä vedenkeitintä kannattaa käyttää muuhunkin. Itse kaadan kuuman veden puurohiutaleiden päälle ja saan valmiin puuron nopeasti.

Vierailija
38/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasiselle pressopannulle ääni täältäkin. Säästöä tulee myös kun ei tarvitse ostaa suodatinpusseja. Helppo homma ja olen huomannut, että mikä tahansa kahvi käy. Ei tarvitse olla pannujauhatusta.

Tavallisella suodatinjauhatuksella vuosia käyttänyt. Saa puhtaaksi kun huuhtasee kaikkinen poroineen kraananalla juoksevalla vedellä.

Vierailija
39/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perkolaattorikeitin paras aivan ehdottomasti.

Eikä ole järjettömän kallis, ylihypetetty. Saa hyvän kuuman kahvin, on kestävä.

Vierailija
40/53 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Philipsin peruskeitin on toiminut hyvin jo 15 vuotta.

Ostin 20 vuotta sitten kotoa pois muuttaessani

Philips N Kahvinkeitin HD7448 näköisen Philips keittimen, jonka myöhemmin muutossa vaihdoin pienempään ja annoin sen vanhemmilleni. He ovat välissä vaihtaneet siihen pannun, mutta tekee hyvää kahvia edelleen.

Nykyisin minulla tuon pienen OPH Nordican hajonneen keittimen tilalla on Electroluxin Tokmannilta ostettu keitin ja se on pelannut nyt reilu 5 vuotta. Tekee hyvää peruskahvia, mutta pannussa on jokin valuvika, kun tahtoo aina tiputtaa. Usein olen harkinnut vaihtavani Moccamasteriin, mutta taidan olla liian harkitse - se vanha kuitenkin vielä toimii :D

Aiemmin mainitut siis halpoja kauppojen peruskeittimiä ja kahvi on ihan ok. Kahvilaadusta ja merkistä on ollut suodatinkahvissa enemmän kiinni maku kuin keittimen hinnalla. Ei siitä X-tra kahvista saa hyvää Moccamasterillakaa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä