Ruoka on ainoa elämäniloni
Olen aina ollut se luuseri. Se, kenen kanssa kukaan ei halunnut olla ja joka eristettiin porukasta. Melkein kiusattiin hengiltä. Minulla ei ole koskaan ollut ystäviä tai perhettä. Ruoka on aina ollut täällä ja jollain sairaalla tavalla se on minulle ystävä. Haluaisin kuitenkin laihtua, mutta elämä tuntuu tuskalliselta ilman sitä. Kuulostan säälittävältä, tiedän. En tiedä miten voisin irroittautua siitä.
Kommentit (8)
Tsemppiä. Minäkin olen yksinäinen. Kissoja minulla on ja ne tuovat iloa ja rakkautta elämään. Yritä sinäkin löytää muuta kuin mässäily. Se vain vahingoittaa sinua itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä huomaa läskipää.
Hauskaa, ettei tuokaan tunnu miltään niin kuin ei oikeastaan mikään muukaan enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Minäkin olen yksinäinen. Kissoja minulla on ja ne tuovat iloa ja rakkautta elämään. Yritä sinäkin löytää muuta kuin mässäily. Se vain vahingoittaa sinua itseäsi.
En oikein koe voivani ottaa mitään eläimiä monestakaan syystä. Eläin kuitenkin joutuisi katselemaan mitä teen kotonani ja varmasti traumatisoituisi toiminnastani enkä nyt koe pystyväni huolehtimaan kenestäkään toisesta, kun en pysty itsestänikään oikein.
Ap
No, mulla on hyvät ja pitkät yöunet.
Ja kahvi 👍.
Kahvi on ainoa nautintoaineeni. Ja parasta.
Ja elämä hymyilee.
Ap, sinun on löydettävä elämääsi jotakin tärkeää, jotakin joka korvaa ruoan ja sen tuoman lohdutuksen. Sinun pitää löytää joku harrastus tai tekeminen joka tuottaa mielihyvää.
Voisit aloittaa kevyesti vaikka niin, että keskityt ensin ruoan laatuun. Aloita näkemällä vaivaa siinä että valmistamasi ruoka on mahdollisimman terveellistä mutta myös hyvää. Opettele tekemään herkullisia salaatteja ja ruokaisia keittoja, käytä yrttejä, pähkinöitä ja monipuolisesti kasviksia, sekä tietenkin myös proteiinia ja hyviä rasvoja.
Tulet kokemaan iloa ja onnistumisen tunteita uusien asioiden opettelusta ja onnistumisista. Lisäksi mieltä parantaa tieto siitä että syöt terveellisesti.
Sitten pikkuhiljaa alat lisätä liikuntaa, käyt kävelyillä, teet kotijumppaa, jne. Huomaat että mieliala kohoaa ja hyvää oloa tuntee myös muista asioista kuin syömisestä, vaikka sitäkin saat luvan kanssa joka päivä tehdä. Kesään on vielä aikaa ja jos aloitat nyt niin kesään mennessä olet oppinut uuden elämäntavan ja pudottanut painoa.
Tsemppiä ap!
Onnistuin jo vähän laihtumaan, mutta sitten romahdin ja kaikki tulee aina takaisin yhdestä romahduksesta.
Ap