Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele hiihtokohdetta Alpeilla

Vierailija
07.01.2023 |

Kaunis, ei liian pahat rinteet, viihtyisä, ei liian kallis. Minne pääsee ilman autoa ja siellä pärjää ilman autoa.

Käytännön kysymys, minne saa jättää kengät laskettelupäivän ajaksi?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa ei tarvitse etenkään, jos hotelli on lähellä hissiä, ja kengät jtetään hotellille. Monoissa hiihtobusseissa kuljetaan, en minä muista nähneeni mitään lokerikkoja kengille.

Kaikki keskukset ovat hyviä. Ja kalliita. Eli sanon näin, että menkää Itävaltaan, koska se on halvempi kuin ranska tai sveitsi, mutta ei st antoniin tai kitzbuheliin, jotka ovat kalliimmasta päästä.

Vierailija
2/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse sellainen, missä on lunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ischgl (Itävalta) tai Davos (Sveitsi).

Vierailija
4/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko katsonut Sloveniaa? Mä en laskettele mutta oon käynyt siellä Alpeilla muuten esim. Kranjska Gorassa. Hintataso varmaan ainakin kohtuullisempi kuin noissa ihan kuuluisimmissa.

Vierailija
5/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Val dIsère 😍

Vierailija
6/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad Gasteiniin pääsee junalla keskelle kylää asti. Ei tarvitse autoa mihinkään.

Meillä oli vuokrakamat ja omat kengät jäivät aina päiväksi sinne vuokraamoon ja illalla vastaavasti laskettelukamat jäivät sinne, kunnes taas seuraava aamuna ne sieltä noukittiin.

Vierailija
7/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

St Anton am Arlberg, Itävalta, ihana pittoreski alppikylä. Löytyy ostosmahdollisuuksia ja ravintoloita ja junalla pääsee perille.

Vierailija
8/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko katsonut Sloveniaa? Mä en laskettele mutta oon käynyt siellä Alpeilla muuten esim. Kranjska Gorassa. Hintataso varmaan ainakin kohtuullisempi kuin noissa ihan kuuluisimmissa.

En kyllä ole, mutta voisin katsoa. Nyt pitäisi jo olla nopea, että pääsee vielä tällä kaudella.

Vierailija
9/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole, mutta voisin katsoa. Nyt pitäisi jo olla nopea, että pääsee vielä tällä kaudella.

Hinta-laatusuhteiltaan halvimmat hotellit varataan vuotta aiemmin. Jos olen näin myöhässä, ei sinulle ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä ainne, mistä saat hotellin.

Vierailija
10/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvensalo turussa

Vierailija
11/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bad Gasteiniin pääsee junalla keskelle kylää asti. Ei tarvitse autoa mihinkään.

Meillä oli vuokrakamat ja omat kengät jäivät aina päiväksi sinne vuokraamoon ja illalla vastaavasti laskettelukamat jäivät sinne, kunnes taas seuraava aamuna ne sieltä noukittiin.

Kävin 80-luvulla, kiesus et siitä on aikaa... Anyway, tuolloin siellä oli 21km rinne, mahtaako olla vielä? Tykättiin, oltiin 16-vuotiaita ja kaverin kanssa kahdestaan liikenteessä.

Vierailija
12/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei tarvitse etenkään, jos hotelli on lähellä hissiä, ja kengät jtetään hotellille. Monoissa hiihtobusseissa kuljetaan, en minä muista nähneeni mitään lokerikkoja kengille.

Kaikki keskukset ovat hyviä. Ja kalliita. Eli sanon näin, että menkää Itävaltaan, koska se on halvempi kuin ranska tai sveitsi, mutta ei st antoniin tai kitzbuheliin, jotka ovat kalliimmasta päästä.

Vierailija
13/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

St Anton am Arlberg, Itävalta, ihana pittoreski alppikylä. Löytyy ostosmahdollisuuksia ja ravintoloita ja junalla pääsee perille.

Paras kohde käymistäni. Hienot rinteet, hyvä meno. 

Vierailija
14/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukkaro kestää, niin Adelboden Sveitsissä on kyllä hienoimpia keskuksia maailmassa. Wengenkin on ihan loistava.

Mutta rahaa menee, nyt kalliin frangin aikana erityisen paljon.

Vierailija
15/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleissa on suksi-ja monosäilytys yleensä. Jätät kengät sinne päiväksi. Jos vuokraat, niin sinne vuokraamoon.

Vierailija
16/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin parinkymmenen alppiviikon kokemuksella ehdota, että kerrot budjettisi.

Karkea nyrkkisääntö on, että varaukset 9kk etukäteen ja 1500-2000 euroa per henkilö, niin Itävallasta löytyy hyviä kohteita.

Off-season on paljon edullisempi.

Vierailija
17/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Engelberg Sveitsissä.

Vierailija
18/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin parinkymmenen alppiviikon kokemuksella ehdota, että kerrot budjettisi.

Karkea nyrkkisääntö on, että varaukset 9kk etukäteen ja 1500-2000 euroa per henkilö, niin Itävallasta löytyy hyviä kohteita.

Off-season on paljon edullisempi.

Auts, olin ajatellut, että menisi se pari tonnia ja rapiat minulta ja 2 lapselta yhteensä.

Vierailija
19/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän alppikohteusiin pääsee julkisilla, moniin junallakin, mutta bussilla ainakin. Helpoimmalla pääset, jos ostat jonkun Alppimatkapaketin, mihin kuuluu kuljetukset kohteeseen. Mutta voihan ne itsekin järjestää.

Itse tykkään eniten Itävallasta, monet Ranskan ja Sveitsin kohteet tuttuja myös, mutta Itävallassa rennoin tunnelma. Halpaa lystiä ei ole oikein missään, toki hintaan vaikuttaa majoituksen taso. Kohteissa yleensä puetaan laskettelukengät aamuisin hotellissa ja liikutaan kylässä monoilla, monet menevät päivän päätteeksi afterski-paikkohinkin monot jalassa.

Suisikkikohteitani on ollut vuosia Saalbach, Ischgl ja St. Anton. St, Antoniin pääsee junalla Innsbruckista.

Vierailija
20/42 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22.2.-5.3. on Planicassa hiihdon MM, eli tuohon ajankohtaan varmaan aika varattua jo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän