Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain OP:lta tilikorkoa reilut 44e yli 50:n tuhannen säästöille?

Vierailija
07.01.2023 |

Miten muka kun tilin korko määräytyy euriborin mukaan?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinus lähdevero

Vierailija
2/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tili kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämisellä ei rikastu, kokeile hämärähommia.

Vierailija
4/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman summan osakkeisiin sijoittamalla, olisit saanut osinkotuottoja vähintään 1500-2000 €

Vierailija
5/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankin tarkoitus on vaan kusettaa asiakkaita heille mahdollisimman edullisesti

Vierailija
6/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman summan osakkeisiin sijoittamalla, olisit saanut osinkotuottoja vähintään 1500-2000 €

Ihan varmaan taantuman kynnyksellä. Ja osakkeiden arvo tippunut vähintään tuon.

Vierailija
7/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot on noussu vasta loppuvuonna. Riippuu siis koska tililläsi oli korontarkistuspäivä. Jos tilin korko esim 6 kk euribor - 1 %yksikköä ja korontarkistuspäivä vaikka ollut heinä-elokuussa niin tilille syntynyt korko on tosi pieni. Alkuvuonna korot oli vielä miinuksella joten siltä ajalta ei korkoa luonnollisesti kertynyt ollenkaan.

Itselle tuli (juurikiin op:sta) korkoa noin 25 000 euron talletukselle 27 euroa våhennettynä lähdeverolla eli 18 euroa tuli tilille. Mulla tuottotili jossa korko 3 kk euribor vähennettynä 0,9 % yksiköllä.

Vierailija
8/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee viime vuoden euriborien (-marginaali) mukaan korko viime vuodelta.

Vierailija
9/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% ostovoimainflaatio vuodessa tuosta säästössä olevasta summasta noin 5000€. Varmasti lämmittää 44€

Vierailija
10/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riipppuu osakkeesta esim coca-cola, sampo porskuttaa. Osingoista menee vielä verot niin ei niillä juhlimaan pääse

Vierailija
11/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euribor on noussut vasta äskettäin, tilien korot nousevat viiveellä.

OP:ssa tuotto-osuus on parempi vaihtoehto kuin säästötili.

Vierailija
12/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeiden arvon on noussut viimevuonna merkittävästi, jos osasi ajoittaa ostot ja myynnit oikein. Salkku on 50 % plussalla verotkin huomiiden näin uuden vuoden alkajaiseksi. Myin kaiken pois 2021 loppuvuodesta ja 2022 alkuvuodesta ja ostin sitten saman verran halvemmalla takaisin vuoden mittaan.  Tänä vuonna tulee maksuun ennätysosingot, koska monella yhtiöllä oli viimevuosi todella hyvä. 2024-osinkotaso sitten laskee osalla yhtiöstä, jos talous sakkaa. Mutta mikään pakko ei ole ostaa vain suomalaisia yhtiötö. Öljyyn ja uraanin sijoittaminen on tuonut pääomat jo moneen kertaan voittoina takaisin.

Vierailija
13/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että sait lisää rahaa, jonka inflaatio vie. Monetkaan eivät pidä kovin viisaana säilyttää tuollaisia summia tavallisilla tileillä.

Vierailija
14/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Onko tippunut vaiko onko nousut riippuu OSAKKEESTA. kategorisesti kaikkien osakkeiden arvo EI OLE tippunut.  Minun salkussani 50 000 olisi tuottanut nettona 1950 € osinkotuloja, ja arvokin olisi noussut 5%. (minun salkkuni viimevuoden kehitys).

Vierailija
15/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eri asia maksaa pankille korkeaa korkoa kuin pankin maksaa sinulle korkeaa korkoa

Vierailija
16/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohti taloudellista riippumattomuutta? Nyt on aika firettää!

Vierailija
17/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeiden arvon on noussut viimevuonna merkittävästi, jos osasi ajoittaa ostot ja myynnit oikein. Salkku on 50 % plussalla verotkin huomiiden näin uuden vuoden alkajaiseksi. Myin kaiken pois 2021 loppuvuodesta ja 2022 alkuvuodesta ja ostin sitten saman verran halvemmalla takaisin vuoden mittaan.  Tänä vuonna tulee maksuun ennätysosingot, koska monella yhtiöllä oli viimevuosi todella hyvä. 2024-osinkotaso sitten laskee osalla yhtiöstä, jos talous sakkaa. Mutta mikään pakko ei ole ostaa vain suomalaisia yhtiötö. Öljyyn ja uraanin sijoittaminen on tuonut pääomat jo moneen kertaan voittoina takaisin.

Eihän tuossa ole ollut mitään järkeä. Maksoit 30 % verot myyntivoitoista? Ja sitten ostit takaisin?

Kumma kun täällä on aina nämä parhaat sijoittajat muutenkin. Ilmeisesti ennustit myös sodan? Onnea sulle. Itsellä kaikki osakkeet ja rahastot miinuksella edelleen, osinkoja kyllä tuli viime vuonna mutta eihän ne noita tappioita kata mitenkään. Tosin en ole myymässä, joten ei ole nyt tarvetta realisoida mitään. Mulla oli epäonnekseni myös Op venäjää, siinä meni tonni tuhkana tuuleen. Ei onneksi tuon enempää, mutta kurja homma tuokin.

Vierailija
18/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuilemalla et ainakaan saa minua pelaamaan rahojani. Olen ennemmin köyhä kuin teen kuten sinä käsket.

Vierailija
19/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuilemalla et ainakaan saa minua pelaamaan rahojani. Olen ennemmin köyhä kuin teen kuten sinä käsket.

ja sinun tyhmyys ei ole onneksi minulta pois.

Vierailija
20/48 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sinun tyhmyys ei ole onneksi minulta pois.

Paitsi että taitaapa olla kun tuli tuommoinen tiuskaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi