Miksi osa alkoholisteista haluaa kumppanin joka ei ole alkoholisti?
Luulisi että olisi helpompi olla sellaisen kanssa joka ymmärtää mitä on, kun viina on tärkeintä elämässä? Ilmeisesti jotkut kuvittelevat,että raittiimpi kumppani pitää jotenkin tavallisessa elämässä kiinni, ettei luisu kokonaan "rappioalkoholistiksi"?
Kommentit (17)
Pitäähän jonkun siivota sotkut ottaa turpaa ja tienata.
Mä olen työssäkäyvä ja työelämässä menestyvä alkoholisti.
Puolisolla riittää pullo viiniä tyyliin vuoden.
Kyllähän se ketjuttaa kun toisen suhtautuminen Alkoon on mitä on.
Mutta totta on myös sekin, että jos häntä ei olisi, niin olisin lyönyt kaiken läskiksi ja pämppäisin 24/7.
He haluavat "parantaa" toisen ja muuttaa hänetkin samanlaiseksi juopoksi.
Sehän on selvä.
On joku joka katsoo perään. Ettei törpöttely lähde ihan lapasesta.
Saattaapa toivoa, että puolison raitis elämäntyyli tarttuisi itseenkin
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työssäkäyvä ja työelämässä menestyvä alkoholisti.
Puolisolla riittää pullo viiniä tyyliin vuoden.Kyllähän se ketjuttaa kun toisen suhtautuminen Alkoon on mitä on.
Mutta totta on myös sekin, että jos häntä ei olisi, niin olisin lyönyt kaiken läskiksi ja pämppäisin 24/7.
En jaksaisi alkotromana katsoa puolison pämppäämistä, vaan valitsisin mielummin yksin olemisen tai alkottomassa seurassa olevat.
Exäni tarvitsi minut pitämään huolta lapsista ettei hän tuntisi niin paljon syyllisyyttä siitä että esim perheloman vietti kännissä.
Erotessa hän halusi viikko-viikko. Minä tein lapsestani lastensuojeluilmoituksen koska en voinut luottaa ettei tarhaikäinen olisi yksin kotona kun isi "nukkuu" lattialla.
Ei tartte pelätä, että puoliso juo viinat.
Kuka nyt alkoholistiksi haluaa tulla itse. Siihen ei synnytä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte pelätä, että puoliso juo viinat.
Veikkaan että vastaus on tämä. Oli nimittäin ihan hiton ärsyttävää jos itse saanut jonkun kivan pullon lahjaksi ja toinen joi sen salaa.
Mieti nyt mikä riita siinä koko ajan olisi kun kaksi alkkista joisi toistensa juomia.
Ne haluaa selvän kumppanin, jonka sit lähettää Alkoon tai K-kauppaan roudaamaan juopolle lisää viinaa, kun eivät itse siihen känniltään pysty.
Mitä jos tässäkin tapauksessa haluaa vaan tasapainoa eli vastapainoa? Kun ite ei oo kunnollinen kännäilyllään niin vastapainoksi haluaa kunnon kumppanin? En tosin neuvo ketään lähtemään mukaan tälläiseen sillä alkoholistin kanssa voi joutua kovillekin psyykkisesti. Sama muissakin epäsuhde suhteissa missä ei olla samoilla linjoilla kumppanin kanssa. Joskus kuitenkin näitä epäsuhtaisuus pariskunyia näkee ja yleensä vaan säälittää jompaakumpaa....
Juoppo näkee toisen juoppouden ja paheksuu sitä, mutta vähättelee omaa juoppouttaan.
Juoppo tarvitsee raittiin/kohtuukäyttäjäpuolison pyörittämään arkea, koska itse ei siihen kykene.
Vierailija kirjoitti:
Juoppo näkee toisen juoppouden ja paheksuu sitä, mutta vähättelee omaa juoppouttaan.
Juoppo tarvitsee raittiin/kohtuukäyttäjäpuolison pyörittämään arkea, koska itse ei siihen kykene.
Jos juopon miehen vaimo ottaa joskus iltaisin lasin viiniä ja viikonloppuisin 3, 80 annosta viikossa juova mies kuvittelee rouvan juovan saman verran kuin hänkin.
Varmaan sama logiikka kuin siinä, miksi jotkut lihavat haluavat "personal trainerin" (timmin, urheilevan yms.) itselleen.. Kuin taikaisku asioiden korjaamiselle.
Kaks dokaa enemmän ku yks. Taloudellinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juopon miehen vaimo ottaa joskus iltaisin lasin viiniä ja viikonloppuisin 3, 80 annosta viikossa juova mies kuvittelee rouvan juovan saman verran kuin hänkin.
Naapurin isäntä(45v) on tillintallin humalassa 3-4 iltana viikossa, joskus useamminkin. Aloittaa tissuttelun päivällä.
Vaimonsa ottaa muutaman siiderin saunailtana.
Vaimo käy töissä, kuskaa miestään, hoitaa kodin.
Miehellä ei enää oikein mikään työ onnistu.
Miehen mielestä he ovat kumpikin kohtuukäyttäjiä.
Pitää olla selvä kuski.