LinkedIn-kutsujen lähettämisen kirjoittamattomat säännöt
Ystäväni sanoi, että uudessa työssä aloittamisen jälkeen olisi sopimatonta itse lähettää esihenkilöasemassa/ylemmässä asemassa organisaatiossa oleville verkostoitumispyyntöjä LinkedInissä. Minun kuulemma pitäisi odottaa, että he laittaisivat minulle pyynnön. Olen aloittanut uudessa työssä 2 viikkoa sitten. Olenko moukka, jos laitan itse LinkedIn:ssä kutsuja sekä samassa asemassa oleville vanhemmille työntekijöille että esihenkilöille? Samaan aikaan minun kanssani aloittaneille kollegoille olen myös laittanut pyyntöjä.
Mitä kirjoittamattomia sääntöjä verkostoitumispyyntöjen laittamiseen liittyy? Aikoinaan LinkedIn-koulutuksessa minulle sanottiin, että pyyntö kannattaa lähettää heti ekan tapaamisen jälkeen.
Kommentit (4)
Kyllä mä odotan että alaiset laittaa pyynnöt eikä oleta että esihenkilöt käyvät etsimässä rahvasta.
Onko se joku paikallinen Facebook? Luulin, että se on joku työnhakusivusto.
Tottakai voit laittaa verkostoitumispyynnön kaikille kollegoillesi, asemasta riippumatta. Pitäisin jopa kummallisena, jos et verkostoitumispyyntöä laittaisi, varsinkin jos olet aktiivinen linkkarin käyttäjä.
Kaikille vaan, sitte kun on 500 täynnä ei tarvii välittää.