Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko kissan nukkua saunan lauteilla, kun sauna ei oo päällä?

Vierailija
05.01.2023 |

Miten on?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, saunahan on just kissan mieleinen nukkumapaikka, lämmin, hämärä ja pääsee joko luolaan (lauteiden alle) tai oksalle (lauteiden päälle). Mä olen sen verran fiksu että osaan tarkistaa onko kissa saunassa kun pistän sen päälle, kun joku tuolla mietti, että voiko kissa paistaa saunaan...

Muista ottaa huomioon että asunnossa saattaa olla joskus joku muu kuin sinä myös paikalla ja vaikka ei olisikaan, ei itseensäkään voi luottaa 100%.

Esim. jokin lääkitys, alkoholin käyttö, vakava väsymys ym. voi heikentää arviointikykyä siten ettei kaikkea aina muista katsoa, ja kun jostakin asiasta tulee rutiini saattaa ihan luonnollisesti unohtua joinakin kertoina katsoa missä kissa on.

Vierailija
22/58 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, saunahan on just kissan mieleinen nukkumapaikka, lämmin, hämärä ja pääsee joko luolaan (lauteiden alle) tai oksalle (lauteiden päälle). Mä olen sen verran fiksu että osaan tarkistaa onko kissa saunassa kun pistän sen päälle, kun joku tuolla mietti, että voiko kissa paistaa saunaan...

Muista ottaa huomioon että asunnossa saattaa olla joskus joku muu kuin sinä myös paikalla ja vaikka ei olisikaan, ei itseensäkään voi luottaa 100%.

Esim. jokin lääkitys, alkoholin käyttö, vakava väsymys ym. voi heikentää arviointikykyä siten ettei kaikkea aina muista katsoa, ja kun jostakin asiasta tulee rutiini saattaa ihan luonnollisesti unohtua joinakin kertoina katsoa missä kissa on.

Jos on noin tohelo, niin miten muistaa, onko ottanut lääkeetkään? Tai saati muistaa laittaa saunaa edes päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitatkaahan panikoijat joskus saunan lämpötila sieltä lauteiden alta, lattian rajasta. Vaikka ylälauteilla olisi se 60-80 astetta, niin siellä lattianrajassa ei taida edes 30 rikkoutua. Tai sitten saunan ilmanvaihdossa on jotain tosi pielessä

Vierailija
24/58 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annan. Kissa saa nukkua ihan missä se haluaa, ja hyppiä pöydilläkin silloin kun olen poissa.

Vierailija
25/58 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei se saisi nukkua siellä? Kun meillä oli kissoja, niiden pedit olivat nimenomaan saunan ylälauteilla. Siellä saivat nukkua rauhassa.

Jos kissa tottuu pitämään saunaa olinpaikkanaan ja onkin joku kerta mennyt sitten vaikka piiloon lauteiden alle tms kun sauna laitetaan päälle niin se paistuu kuoliaaksi siellä.

Ei ole vastuullisen kissanomistajan toimintaa asettaa lemmikkiään tuollaiseen vaaraan.

Lauteiden alla ei ole kovin kuuma, koska lämpö nousee ylöspäin 🤣

Kyllä katti tulee pois, jos on liian kuuma, kissa sentään aivoton ole.

Vierailija
26/58 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja se myös saunoo meidän kanssa, ihan itse ylälauteille tulee ja piehtaroi onnesta siinä lämmössä. Lähtee kyllä sitten alalauteille, kun tulee liian kuuma. Meillä on myös noin 20cm rako saunan oven alla, eikä sauna lämpeä lattiaa myöten, ihan normaali huonelämpötila siellä lattianrajassa on saunomisen ajan.

Tuon oven alla olevan raon vuoksi olisi myös hankalaa estää sitä nukkumasta saunassa, koska pääsee sinne itse milloin halua - ellei tietysti estettäisi sen pääsyä koko sauna-suihku-khh-alueelle. Mutta sen hiekkis on juurikin kodarissa, joten aina on sinne ovi raollaan.

Vierailija
27/58 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet, että mitäs kissa osuu kiukaaseen. Ei välttämättä osaa varoa.

Vierailija
28/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko miettineet, että mitäs kissa osuu kiukaaseen. Ei välttämättä osaa varoa.

Voi huokaus. En tiedä miten, mutta olen huomannut, että kissa aistii lämmön. Ei mene lähelle kiuasta. Lisäksi kissa on niin älykäs olento, että oppii kerrasta. Kerran yksi kisoistamme hyppäsi lattialta kuumalle liedelle, sen jälkeen aina tarkistanut etukäteen, mihin hyppää.

Vierailija
29/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa on ulkokissa, ei ole sisällä lainkaan.

Vierailija
30/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei se saisi nukkua siellä? Kun meillä oli kissoja, niiden pedit olivat nimenomaan saunan ylälauteilla. Siellä saivat nukkua rauhassa.

Jos kissa tottuu pitämään saunaa olinpaikkanaan ja onkin joku kerta mennyt sitten vaikka piiloon lauteiden alle tms kun sauna laitetaan päälle niin se paistuu kuoliaaksi siellä.

Ei ole vastuullisen kissanomistajan toimintaa asettaa lemmikkiään tuollaiseen vaaraan.

Minun katti ainakin mahtuu saunan oven alta pois halutessaan, pääsee kylpyhuoneeseen.

Vierailija
31/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietämätön kusenhaju imeytyy puuhun, pois ei lähde kuin polttamalla lauteet.

Vierailija
32/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi siellä saunassa olla kakarakin. Entä jos unohtuu katsoa?

Kielletään saunat ettei ketään paisteta niihin.

Vierailija
33/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne siellä saunomisenkin aikana.

Minun kissani ei viihdy kuumassa saunassa mutta lapsuudenkodissani oli koira joka tuli saunaan joka kerta kun saunottiin. Se nautti siitä.

Kissani nukkuvat kyllä usein saunassa, ilmeisesti rauhallinen paikka vetäytyä kun ei halua seuraa.

Vierailija
34/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% typeristä kyselyistä täällä tulee mitenon-hullulta

Vierailija
35/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kissaeläimillä luonnossakin sauna ja löylyt... 😂🤭

Vierailija
36/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitus asunnon ostajille.

Tuttava osti rivariasunnon jossa kissa oli majaillut saunassa.

Tarkemman tutkimisen jälkeen koko sauna piti rempata, kun oli joka paneelin väleissä kissan karvoja ja kun tarkemmin haisteli, niin kusen hajuakin oli.

Panelointi ja lauteet piti uusia, vaikka muuten olisi at olleet kunnossa.

Kissa on siisti eläin, joka ei normaalisti kuse muualle kuin hiekkavatiinsa. Jos kusee muualle, syynä on esim. hiekkavadin hiekkaa ei ole vaihdettu, kissa ei pääse vadilleen (esim. ovi kiinni) tai kissalla on jokin sairaus. 

Vierailija
37/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nukkui. Oikein lempipaikka oli.

Vierailija
38/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos itse liukastuu suihkun lattialla? Mitä jos kompastuu kun tulee alas lauteilta? Mitä jos horjahtaa kiuasta päin? Mitä jos mies kaataa olutta kiukaalle? Mitä jos laudeliina hukkuu?

Eikö ole raskasta elää noin, että täytyy etukäteen murehtia kaikkea mikä ei välttämättä ikinä tapahdu?

Vierailija
39/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy saunassa. Kissat eikä koirat, koska se on ihmisten peseytymispaikka. On väärin eläintä kohtaan.

Vierailija
40/58 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi huokaus. En tiedä miten, mutta olen huomannut, että kissa aistii lämmön. Ei mene lähelle kiuasta. Lisäksi kissa on niin älykäs olento, että oppii kerrasta. Kerran yksi kisoistamme hyppäsi lattialta kuumalle liedelle, sen jälkeen aina tarkistanut etukäteen, mihin hyppää.

Meillä kissa makoilee aivan kiukaan yläpään lähellä tiilimuurin päällä kun alan lämmittämään kiuasta.

Siirtyy sitten pois lauteille kun rupeaa perskarvat kärventymään liikaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä