Miksi 5v poika tahtoo kokoajan vettä? Ov
Juuri tunti sitten juotiin puoli litraa yhteensä puoliksi vettä ja taas pyytää että, äiti saanko vettä. Ja jos ei heti anna niin parin minuutin välein pyytää, aivan kuin olisi järkyttävä jano. Ja tätä tämä on melkein kokoajan. Viimeksi kun oltiin kaupungilla niin pyysi vettä, kun sai lasillisen niin ei oltu edes pöytään keritty kun oli sen jo juonut. suvussa paljon diabetesta, eikai tämä sitä ole?
Kommentit (7)
Ei kannata vitkutella, voi olla hengenvaarallista, jos diabetes kyseessä. Toivottavasti ei sitä! Mutta saat sitten ainakin mielenrauhan, kun käytte mittamassa ja saatte normaalituloksen.
Mitä nopeammin poika saadaan hoitoon (jos siis diabetes kyseessä), sen pidempään kestää honeymoon-vaihe, kun insuliinihoito väliaikaisesti elvyttää oman haiman toimintaa. Lapsi menee todella nopeasti hyvin huonoon kuntoon jos menee happomyrkytykseen saakka, silloin voi olla jopa hengenlähtö lähellä. Kun mun diabetesdiagnoosi tuli, olin myös 5 v ja sairaalassa olin jo tajuton.
verensokerimittauksiin on mentävä HETI saman päivän kuluessa. Esim päivystykseen. EI SAA missään nimessä jättää edes huomiselle, jos epäilystä on edes vähäsen.
terv th
Tällä lapsella ei siis oltu diagnosoitu diabetestä (mutta se hänellä kuitenkin oli)... ja apu tuli liian myöhään =(((
Tyttärelläni todettiin kesällä I-tyypin diabetes ja kun sitä itse aloin epäillä, menimme seuraavana aamuna syömättä verikokeeseen. Verensokeri mitattiin sormen päästä ja oli 11,9. Tytöstä otettiin myös virtsanäyte, josta asia sitten varmistui. Ei kannata kauan jahkailla, lapsi alkaa kuivua, jos ei saa sopivaa hoitoa.
Ne arvot osaa terkka sitten itse tulkita. Milloinkaan ei saa nousta yli 10
käyttäisin tutkimuksissa jos jatkuvasti kova jano.