Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Maalismasut vko 35 MA-KE***

25.08.2008 |

AVION: oli kärsinyt unettomuudesta, sama täällä. Tunti hereilllä yöllä ja ylös iman kelloa jo 0700. Nyt vähän ramaisee.

ÄITI1983: piti ihan kaivaa enuvola kortti esille tuosta painoasiasta. Meillä merkittiin oman ilmoituksen mukaan paino. Tosi outoa tuo teiden menettely. Muutenkin mun mielestä äitiys ja lasten neuvola järjestelmän pitäsii olla valtakunnallisesti yhtenäinen ultrineen.

( . ) Tänään kiire päivä: kymmeneltä lääkäriin näyttämään mun keuhkoja (ole hyvä tässä nämä, heh) kun flunssa ei tunnu loppuvan ja pienstä kävelystäkin ahditaa henkeä ja sattuu rintalastan taakse. Puol kahdelta ultra sairaalalla. *jeee* Jänskättää mutta olen innoissani, mies lähinnä hermostunut ja varautunut pahimpaan.

T:Vacsuli ja papu rv 10+6

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä np-ultra suositellaan tehtäväksi rv 11+6-12+6.

Kaarna@laiva rv 10+0

Vierailija
22/35 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis ultrassa käyty ja kaikki ok,turvotusta 1,2mm.Raskausviikkoihin tuli pari päivää lisää.Vauveli oli 61mm pitkä päästä peppuun=)

Joo ja en ala tuosta sikiöseula-asiasta väittelemään mutta näin oli kuulemma tapahtunut kuten kerroin,tiedä nyt sitten mistä johtunut että kokeet on väärä tulosta näyttänyt.

Sunny ja kääryle 12+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustoilla olen edelleen, ihanaa huomata että muillakin on pelkkiä valitus juttuja. Mä ainakin kierin itsesäälissä pahoinvointini kanssa. Mitään ei jaksa, mikään ei haluta!

elinapa 9+4

Vierailija
24/35 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistin juuri sodan raskausarville. Ostin apteekista Becur suihke voidetta (lapsilel tarkoitettu) ja maha ja tissit on sillä nyt voideltu. Ei jättänyt yhtään tahmeaksi.

Eipätässä muuta.

Huomenna alkaa 12 raskaus viikko ja eka kolmannes on jo kohta takana.

T:Vacsuli ja papu 10+6

Vierailija
25/35 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten lueskelin ketjun viestejä (ja luin ne kyllä nytkin) ja ajattelin, että eipä mulla ole mitään ihmeempää kerrottavaa, joten jätin kirjoittamatta.

Kiitos muuten papu09 mielenkiintoisista selostuksista noihin seulontoihin liittyen. Itse en osallistu mihinkään eikä tällä seudulla tarjota edes np-ultraa. Yksi ultra tarjottiin ja se oli viikolla 9+1. Siellä katsottiin sikiön olevan elossa, oikeassa ositteessa ja se, että montako niitä ylipäätään on. Olen kyllä vähän harmissani, että eri puolilla Suomea ollaan niin eri asemassa tämän ultra-asian suhteen. Itsekin 'sain' ka raskaudessa kaksi ultraa, joista eka np-ultra ja toinen rakenne-ultra. Nyt pitäis siis mennä yksityiselle, jos haluais enemmän.

Mutta siis uusi tuntemus mahassa, siitä piti mun kirjoittaa. Tänään autoa ajaessani tunsin selvästi painetta alavatsassa. Tarkistin usemman kerran, ettei turvavyö tai housut paina, mutta tunne oli sisäinen -eikä se ollut mikään täyden virtsarakon aiheuttama paine. En tiedä, voisiko se liittyä tähän raskauteen. Edellisessä odotuksessa tunsin varsin aikaisin liikkeet, joten melko pian niitä voinen alkaa odottamaan. Se onkin sitten hienoa! Tällä hetkellä kun tuntuu, ettei raskaus oikein tunnu missään. Kuvotus on loppunut pari viikkoa sitten eikä nyt mahakaan ole viimeisten viikkojen aikana erityisemmin kasvanut -mutta hyvä niin, koska äitiyshousut ovat vielä kaupassa (ja vanhat varastossa).

Tein tänään ekan vauvahankinnan tai hankinnat. Ostin kirpparilta suloisen luonnonvalkoisen toppahaalarin kokoa 56 sekä tripp trappiimme pehmusteet, joita voidaan ehkä vuoden kuluttua jo tarvita.

mammutter 13+0 sekä himpula (vihdoinkin nimesimme masuvauvamme, esikoisen kanssa)

Vierailija
26/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla olen lukenut pahoinvoinneista. Itselläni se kesti 6-7 viikkoa. Nyt parisen viikkoa on ollut taas normaali olo. Väsymyskin on tiessään.

Välillä tuntuu, että en voi enää olla raskaana, kun ei tunnu mitään!

Että jos pahoinvoinnissa on jotain hyvää, niin tietää ainakin olevansa raskaana ;).

Mammutter oli ainakin kertonut jälkikasvulle vauvasta. Hauska tuo himpula =).

Meillä ei ole vielä esikoiselle kerrottu. Mutta alkaa tuntua, että on vaan päivien kysymys. On toivonut pikkusisarusta jo kauan. Ihana vihdoin päästä kertomaan, että asia toteutuu.

Muutama ystävä tietää ja lähin työtoveri. Ja molemmat isovanhemmat ja meidän sisarukset. Lapselle kertomisen jälkeen laitan muutamille viestiä, koska silloinhan se ei enää ole salaisuus...

Olo on tosiaan oireeton. Repäisykipuja on välillä. Tuota Mammutterin kuvailemaa paineentunnetta on myös ollut muutamia kertoja.

Maha tuntui olevan isompi vähemmillä viikoilla, taisi olla turvotusta. Pientä kasvua on havaittavissa, mutta housut mahtuu hyvin vielä.

Hyviä oloja pahoinvoiville, kyllä se vielä helpottaa!

AnniHelena rv 13+3

Vierailija
27/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen mukaan laskettu aikani olisi 31.3. Ensimmäinen ultra on ensi viikolla ja siitä selviää olenko maalis- vaiko huhtimasu =) Edellinen raskaus oli tuulimuna jota pelkään vähän nytkin sillä raskausoireet ovat aika vähäiset. Etovaa oloa on sekä huimausta ja pyörryttävää olo. Rinnat ovat kipeät eikä kahvi maistu.. Esikoinen tulee täyttämään 5 v LA:n tietämillä.

T: Milli ja masu rv 9 + jotakin =)

Vierailija
28/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

tervetuloa uudet minunkin puolestani.

tänään oli neuvolalääkäri ja hän kurkkasi masuun, vatsan päältä tosin. Siellä pikkuinen köllötteli. Laitteet ei oo neuvolassa mitenkään juhlavat ja pienoinen piti peppuaan piilossa oikein lahjakkaasti. Eli peppu jäi anturin katvealueeseen ei siis saatu kunnollista pää-perä mittaa. Lääkäri kirjoittikin korttiin että raskaus on 11-12 viikoa, huomennahan se tarkentuu. Silloin on np-ultra.

Pikkuinen sydän siellä pompsotteli ja rauhassa tirppa siellä köllötteli. Olin jo ehtinyt miettiä, että onko kaikki hyvin, kun oireet on nyt niin vähäiset. Kaikki näytti olevan ok.

Itse ihmettelin omaa verenpainettani, edellisessä raskaudessa paineet oli 120/85 nyt 120/70, eli alapaine on jonkin verran matalampi, vaikka painoa minulla on huomattavasti enemmän päällä nyt kuin ekassa raskaudessa. Mutta hyvä että paineet on kuitenkin matalat. Väsymys kun oli niin valtaisaa, niin ajattelin hempparin olevan matala, mutta sekin oli 136, eli ihan ok. Onhan se väsymys helpottanut kovasti jo, ei tarvitse enää päikkäreitä joka päivä ottaa.

Huomenna np-ultran jälkeen kerron töissä tilastani ja ilmoitamme vauvasta myös sukulaisille.

Sellaisia kuulumisia tänne lounais-suomeen. Hyviä vointeja kaikille!

t:Veksuli 12+0

Vierailija
29/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa munkin "pakko" rekisteröityä!

LA 4.3., kuukautisten perusteella piti olla 28.2. Np-ultrassa muuttui. LKS täälläkin sairaalana, eli keyes: ollaankohan samoihin aikoihin synnärillä :D

Esikoinen on 3-v. ja tää raskaus on sujunu todella mallikkaasti. Ajoittaista väsymystä lukuunottamatta ei mitään ihmeempää.

Vierailija
30/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi istua hetken koneella rauhassa. Viimeinen viikko on ollut aivan tuskaa olon puolesta. Väsymys on koetellut oikein urakalla ja pahoinvointi sen myötä ollut aivan uusissa mitoissa.

Tänään oli vihdoin se odotettu ultra ja pieni valtavan vilkas kaveri paikallaan riehui. Kooltaan kaveri vasta viikkoja juuri niinkuin pitikin.

Tervetuloa uusille ja lykkyä pahoinvoiville zempataan vielä muutama viikko...

Lytte 11+6 ja muksut

Vierailija
31/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille pitkästä aikaa.. Jotenkin aika mennyt niin nopeesti.

Mulla olis huomenna np-ultra, jota jännityksellä odotellaan

(onkohan siellä mitään elämää). Sitten varmaan jo jollekkin uskaltais kertoa.

Niin pahoinvoinnista; mulla tuntuu tällä viikolla pahoinvointi hieman pahentuvan. Toki eihän se mikään paha oo edes ollutkaan. Mutta tänäänkin pitänyt käydä 2 kertaa oksentamassa. Ja huonoa oloa.. No kai se tästä muutaman viikon päästä helppaa.

Flunssaki tossa viikonloppuna iski, mutta nyt tuntuu helpottavan. Niin ja tervetuloa uusille!!

Lumikki77 rv 12+2

Vierailija
32/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa maalismasut!

Täällä laskettuaika 31.12.

Lohduttelen et pahoinvointi nyt takana, ja äippä liitelee seitsemännen taivaan vaaleanpunaisissa unelmissa!!

Kokemuksella antaisin vinkin;) Kannattaa kokeilla pahoinvointiin Seaband pahoinvointiranneketta apteekista.

Tervetuloa perässä!

Vierailija
33/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna suuntaan töihin yli viikon flunssailun jälkeen. Tänään kävellessä ei koskenut keuhkoihin, jee. Ihan innolla töihin menossa, taas vaihteeksi.

Tänään etominen vähempänä, samoin jatkuva nälätys. Närästys astunut kehiin, se tosin voi olla paljosta syömästäni omenahillosta johtuvaa. Hapokasta, ei pysty...

Syksyn kohokohta eli BB alkoi. Mä oon niin koukussa.

T:Vacsuli ja papu rv11+0

Vierailija
34/35 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Täällä uusi odottaja viikolla 9+5, (la.27.3) eli alkumetreille vielä ollaan. Olen käynyt lukemassa viestejä jo jokin aikaa, mutta en ole vielä "rohjennut" itse kirjoittamaan. Nyt siis härkää sarvista:)

Me odotamme pikkukakkostamme täällä Italian auringon alla. Esikkomme täyttää marraskuussa 4 vuotta.

Täällä ei suomenkaltaista neuvola systeemiä ole ja sitä on todella ikävä. Onnekseni löysin kuitenkin mukavan lääkärin itselleni, joka jo ensi käynnillä ultrasi.

Jotenkin olen autuaasti unohtanut kaiken raskauteen liittyvän informaation jota suomesta viimeksi sain. Joten tämä maaliskuisten pino on minulle tärkeä:) Tyyliin, milloin mikäkin ultra, mitä saa/ ei saa syödä yms. Tässä maassa tietoa ei pahemmin jaella vaan kaiken joutuu ottamaan itse selville.

Jos joku viitsisi vilkaista neuvolakorttiaan (tai mihin ne nyt merkattiinkaan) mitä verikokeita Suomessa otetaan ensimmäisessä verikokeessa?

Entä onko joku hankkinut apteekista "pissatikkuja", mitä tulee kysyä? Ja kuinka usein testi kannattaa tehdä?

Tuhannet kiitokset jo etukäteen ja voimia odotukseen kaikille maalismasuille!

Vierailija
35/35 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelästyinpä taas eilen pahanpäiväisesti kun vkl olo tuntui "ei niin pahalta" flunssaa lukuunottamatta ja huoli jo nosti päätään. Meinasin jo soittaa neuvolaan että tahdon kuuntelemaan sydänääniä, jotta voisin keskittyä sen jälkeen johonkin muuhunkin, mutta sitten vaan kylmän rauhallisesti päätin rauhoittua. Eilen tulikin sitten pyyhkiessä vessassa paperiin jostain haalea veriviiru. Pulssi pomppasi taas heti. Miten minusta näin hötky on tullut? Ei esikoista odottaessa näin paljoa pelottanut, jännitti korkeintaan vähän. Olin eilen vessasta suoraan lounaalle ravintolaan siskon kanssa menossa ja ajatukset meni ihan sekaisin. Kun lähdettiin ravintolasta ja nousin tuolista huomasin että tuolin pehmusteella on punainen läikkä. JÄrki sanoi ettei se minusta tullut kun ei tuntunut että mitään valuisi, mutta kauhistutti kuitenkin. Systerikään ei vielä tiedä tästä odotuksesta, oli pokassa pitelemistä. No mitään ei oikeasti varmaan ole vialla, tuolissa taisi olla italialaisen ravintolan pastakastiketta! Tajusin senkin, että sama ummetus on taas alkanut vaivata kuin esikkoa odottaessa. Joo, säästän teidät jatkossa kakkajutuilta. Mutta ultraan siis vielä 8pv, ei auta kuin rauhoittaa itsensä ja odottaa. Pahoinvointi on kutistunut aika vähiin. Tässä raskaudessa kaikki oireet vaan tuntuu menevän 2 viikkoa edellä esikkon odotusta - tein testinkin pari viikkoa aiemmin, pahoinvointi alkoi aiemmin, oli pahempaa (vaikken vieläkään ole koskaan oksentanut kuin mahataudissa), mutta mitä ilmeisimmin myös loppuu aiemmin. Hienoahan se olisi jos tästä voisi sukupuolestakin päätellä että on eri merkkiä. Mutta se nähdään toivottavasti maaliskuussa, ennen emme halua tietää. Kaikenmerkkiset lapset on meille yhtä tervetulleita!

Olipa sepustus! voimia pahoinvoiville ja väsyille, eiköhän tämä tästä kuukaudessa itse kullakin ala helpottaa!

äippä ja JuusoJosefiina rv. 11+0