Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulut nousee ja rahat ei vaan riitä

Vierailija
05.01.2023 |

Inflaation takia ennenkin tiukassa olleet rahat eivät riitä. Onko muilla samoja ongelmia? Tämä tilanne vain pahenee, jos lainojen korot nousevat entisestään. Mistä sitten karsia? Vaikka säästäisin miten, tuntuu silti siltä, että menot vain kasvavat - ja nyt myös sähkön hinnan nousu painaa taskuissa. Onko kellään vinkkejä siihen, miten selvitä tästä tilanteesta?

Kommentit (480)

Vierailija
101/480 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin????

Vierailija
102/480 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin mitotettu elämä niin että puolet nettotulosta riittää pakollisiin menoihin. Nyt katsotaan palkankorotuskierrokset ja sitten mietitään onko omassa budjetissa säädettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/480 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkön keskihinta meillä 11,55 snt/kWh viimeisen kuukauden aikana. En tee muuta kuin ajastan pesukoneet yöksi ja kokkailen halvan sähkön päivinä isommat satsit, sekä saunotaan vain halvalla sähköllä. Miten kalliita sopimuksia teillä edelleen on? Ei sellaisia kannata enää pitää.

Vierailija
104/480 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 cnt toistaiseksi voimassa olevia sähkösoppareita ei kannata kenenkään pitää enää hetkeäkään, siirtykää nyt pörssisähköön, mikä ihme tässä on , kun tämä ei vaan mene jakeluun. Suomalaisetko fiksuja? Eivät tunnu olevan..

Vierailija
105/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse koen sen suunnattomana rikkautena.

Vierailija
106/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 20 cnt toistaiseksi voimassa olevia sähkösoppareita ei kannata kenenkään pitää enää hetkeäkään, siirtykää nyt pörssisähköön, mikä ihme tässä on , kun tämä ei vaan mene jakeluun. Suomalaisetko fiksuja? Eivät tunnu olevan..

14 vuorokauden siirtymä kuitenkin. Ja koko ajan takaraivossa kolkuttaa että entä jos helmikuussa onkin sitten niitä euron tunteja. Nyt ei vaan uskalla. Vaihdan maaliskuussa.

Vierailija
107/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluja olen karsinut (ei ravintoloita, uusia vaatteita, kampaamoa jne) ja ostan kaupassa ruokaa tarkemmalla syynillä. Herkut olen jättänyt pois, siinä tulee heti säästöä ja olen muutaman kilon jopa hoikistunut. Jostain asioista olen luopunut jo koronan aikana (lomareissut, konsertit ym) ja varmaan jostain täytyy vielä kiristää. Elintason lasku masentaa enkä haluaisi elää jotain 50-luvun ankeutta. Minkäs inflaatiolle voi, ei auta kuin toivoa että ajat paranevat. Toisaalta kannattaa varautua siihen että tämä ankeus kestää vuosia. Hyviä aikoja ikävöin usein.

Pitkään on eletty ottaen velkaa tulevilta sukupolvilta, sekä suomen että maapallon mittakaavassa. Vuoden luonnonvarat käytetty jo tyyliin huhtikuussa. Pakkohan elämäntapaa on sopeuttaa realiteetteihin, ihme miten vaikeaa tää on monille edes ymmärtää saati hyväksyä. Ei kukaan ole luvannut että nykyinen kerskakulutus voi jatkua ikuisesti. Kasikytluvun elämä oli ihan riittävän hyvää.

Vierailija
108/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
109/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole varautunut AJOISSA ja sijoittanut tuloistasi osaa kasvamaan ja tuottamaan lisärahaa?  Näin minä tein ja tämän ansiostani tänä vuonna minulla on 2000 euroa/kk vähemmän menoja kuin ilman sijoittamista olisi ollut.

Nyt se on myöhäistä TÄHÄN kriisiin mutta seuraavaan ei.

Vierailija
110/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskat naiset on ihania.

Vierailija
111/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kolmea työtä selvitäkseni tästä talvesta. Ei paljoa naurata. Väsyttää ja sairastelen, mutta kun korot nousee, sähkö nousee, kaikki nousee, niin mikään muu ei riitä.

Vierailija
112/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi teen kahta työtä, muutoin ei fyrkat riitä.

Joulukuun sivuduunista nettosin 1400 euroa tekemällä pyhät töitä.

Missä teet töitä kun tuntuu ettei pyhätöitä juuri löydy?

Vierailija
113/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo noussut kun sähkölasku, ennen 3 kk 50 e, nyt 3 kk 100 e, eli pärjään kyllä.

Vierailija
114/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkät ajat taloudessa jatkuvat pitkään, asiantuntija povaa TE:ssä –  "Paha tekee vasta tuloaan"

Ostovoiman romahtaminen vaikuttaa talouteen vielä pitkään, Nordnetin talousasiantuntija Martin Paasi povaa Talouselämän haastattelussa.

Lama vasta alkaa keväällä kun työttömyys räjähtää käsiin ja stagflaatio pääsee kunnolla jylläämään.

Vierailija
115/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ap:lta vaan puuttuu huumorintaju.

Vierailija
116/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alettava keittää pontikkaa, kuten nuorena. Nyt sitä vaan joutaa myyntiin. Kolmesti kirkastettu korven kyynel!

Vierailija
117/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kuule niin nollavalitusta kuin vain voi olla.

Vierailija
118/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siirtynyt elämään 80- luvulle. Ei uusia vaatteita, ruuaksi perunaa, porkkanaa ja jauhelihakeittoa. Ei huvituksia, lenkkeily ja tv:n katsominen harrastuksena. Toisaalta aika rauhoittavaa.

Tervetuloa. Aikasiirtymän lait vaativat kuitenkin, että luovutat myös läppärisi sekä puhelimesi säilöön.

Tilalle saat Commodore kuusnelosen ja lankapuhelimen.

Palaisin kyllä silti anyday.

Vierailija
119/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa elää euron bissellä.

Vierailija
120/480 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en minä tykkää tästä asioiden jauhamisesta olen ihan kyllästynyt ja haluaisin jo käyttää energiaani muuhun kuin taustalla mieltä painaviin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan