Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulut nousee ja rahat ei vaan riitä

Vierailija
05.01.2023 |

Inflaation takia ennenkin tiukassa olleet rahat eivät riitä. Onko muilla samoja ongelmia? Tämä tilanne vain pahenee, jos lainojen korot nousevat entisestään. Mistä sitten karsia? Vaikka säästäisin miten, tuntuu silti siltä, että menot vain kasvavat - ja nyt myös sähkön hinnan nousu painaa taskuissa. Onko kellään vinkkejä siihen, miten selvitä tästä tilanteesta?

Kommentit (480)

Vierailija
1/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä ei tarvitse olla aina +25 astetta lämmintä. Laita takki päälle ja sisälämpötilaksi 10 astetta.

Vierailija
2/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tulot riitti ruokaan ja asuntoon ennen vanhaan. Palataan yhdessä 1950 luvulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sovittelen tässä vesikielellä ostohousuja jalkaan ja odottelen, että kohta tulee isoa kivitaloa ulosoton kautta pakkomyyntiin puoli-ilmaiseksi ja vedän hillot välistä 🙂 t. grynderi

Vierailija
4/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan selvää että velan varaan rakennetut korttitalot romahtaa

Vierailija
5/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palkat yms väistämättä jossain vaiheessa nousee, nyt pitää vaan vähän aikaa sietää matalampaa elintasoa.

Vierailija
6/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä palkat yms väistämättä jossain vaiheessa nousee, nyt pitää vaan vähän aikaa sietää matalampaa elintasoa.

Silloinhan inflaatio vaan nousee lisää

Vierailija
7/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Minne? Keräämään käpyjä? Keräämään risuja? Muuten vain savottaan?

Vierailija
8/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on hieman onnea siinä, että palkkani nousee hieman. Se ei ole paljon, mutta se tasoittaa tilannetta. Lisäksi minulla on mahdollisuus saada edullinen laina työnantajani kautta, joten voin siirtää muut lainani sinne. Päätän myös lopettaa yhden pankkitilini ja korttini, jotta säästän lähes 100 euroa vuodessa poistamalla turhia maksuja. Kannattaa miettiä, miten voisi vähentää pankkikuluja.

Vierailija
9/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien tulot riitti ruokaan ja asuntoon ennen vanhaan. Palataan yhdessä 1950 luvulle!

Minun ei tarvitse edes palata mihinkään. Tämä talo on rakennettu 1951 ja alkuperäisessä kunnossa. Vetää ovista ja ikkunoista ja vähän seinienkin läpi mutta ei muuta kuin puuta uuniin. 40 mottia talvessa. Eipähän ole lainoja maksettavana mihinkään suuntaan, kun tämä on perintö talo.

Vierailija
10/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samoja ongelmia. Sähkön hinnan lukitsin 2 vuodeksi heinäkuun alusta lähtien. Vuokra nousi vain 2% . Ruuan hintakaan ei ole ollut mikään ylitsepääsemätön. Autoa en omista. Rahaa on hieman säästössä.

Vierailija
11/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossa tilanteessa ei kannata enää alkaa säästämään mistään, jos kaikkialta on jo säästetty. Itse sain apuja tulojen kasvattamiseen ilmaiseksi tuolta https://1stman.info/

Ihan hyviä vinkkejä näytti olevan eikä niitä "kerää pulloja" ja "myy turhat tavarat kirpputorilla" sontaa.

Vierailija
12/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on ja rahani riittää.

Vierailija
13/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda mukavuus ja helppous ja vaihda raskaaseen työhön kun yleensä niistä maksetaan paremmin

Vierailija
14/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talous on jo nollakorkojen ja lähes ilmaisen sähkön aikana ollut tiukoilla niin selvähän se on että huonosti siinä nyt käy. Olette tehneet liian kalliita valintoja. Valinnoissa on kuitenkin se hyvä puoli että niitä voi tehdä aina uusia.

Vierailija
15/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi teen kahta työtä, muutoin ei fyrkat riitä.

Joulukuun sivuduunista nettosin 1400 euroa tekemällä pyhät töitä.

Vierailija
16/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut dieetille. Syön vain kymmenen perunaa illalla. Työpäivän ja aamun olen syömättä. Pahaltahahan se maistuu, mutta on vain kestettävä. t. tulot kuussa 1400€/kk

Vierailija
17/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää nyt vaan on se hinta mikä pitää maksaa pakotteista. Take that putin!

Vierailija
18/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, ei elatusvelvollisuutta, ei autoa.

Vierailija
19/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan selvää että velan varaan rakennetut korttitalot romahtaa

Kuka käski velkaa ottaa...

Vierailija
20/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossa tilanteessa ei kannata enää alkaa säästämään mistään, jos kaikkialta on jo säästetty. Itse sain apuja tulojen kasvattamiseen ilmaiseksi tuolta https://1stman.info/

Itse olen kasvattanut tulojani ostamalla osakkeita jotka maksaa osinkoa. Löytyy niin keskoa kuin anoraa ja harviaa. Saan näillä sen 6-8 kertaa vuodessa osinkoja eri kuukausina