Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulut nousee ja rahat ei vaan riitä

Vierailija
05.01.2023 |

Inflaation takia ennenkin tiukassa olleet rahat eivät riitä. Onko muilla samoja ongelmia? Tämä tilanne vain pahenee, jos lainojen korot nousevat entisestään. Mistä sitten karsia? Vaikka säästäisin miten, tuntuu silti siltä, että menot vain kasvavat - ja nyt myös sähkön hinnan nousu painaa taskuissa. Onko kellään vinkkejä siihen, miten selvitä tästä tilanteesta?

Kommentit (480)

Vierailija
41/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt sitä vihreää siirtymää

Vierailija
42/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt sitä vihreää siirtymää

Iloitaan ja riemuitaan, kun tavallisilla palkansaajilla ei ole enää varaa mihinkään ja ei tule hiilidioksidia. Hurraa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sovittelen tässä vesikielellä ostohousuja jalkaan ja odottelen, että kohta tulee isoa kivitaloa ulosoton kautta pakkomyyntiin puoli-ilmaiseksi ja vedän hillot välistä 🙂 t. grynderi

Hyvä suunnitelma. Kokonaisia rivi- jakerrostaloja saa halvalla!

Vierailija
44/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen meistä vanhemmista tekee hiukan lisätyötunteja ensi viikosta alkaen (nyt 26 h/vko, ensi viikosta eteenpäin 32 h/vko).

Ei reissata ulkomaille eikä paljon kotimaassakaan tänä vuonna, yleensä ollaan oltu viikko laskettelmassa Lapissa ja sukulaisten luona Euroopassa käyty.

Siivottiin jo kesällä kuukausittaisia kuluja n. 250 e/kk vähemmäksi (suoratoistopalvelut, vakuutusten kilpailutus, puhelinliittymien kilpailutus, kuntosalikortin vaihtaminen työpaikan kuntosaliin)

Kesään mennessä saadaan autolaina ja autotallilaina maksettua, se helpottaa taas 300 euroa kuukaudessa. Samoin lapsen päivähoitomaksu alenee ensi syksynä ja se on taas 200 e/kk vähemmän maksettavaa kuukaudessa.

Pakko oli nämä muutokset tehdä kun asuntolaina halutaan maksaa suunnitellussa aikataulussa pois eikä tyytyä siihen että nyt menisi joitain vuosia minimaalisella pääoman lyhennyksellä (ja isolla korko-osuudella). Näillä muutoksilla laina lyhenee entistä jopa nopeammin ja voidaan elää samalla lailla kuin aikaisemminkin lomamatkoja lukuunottamatta.

Vierailija
45/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto öyhötys hallitus on pilannut monen elämän. 

Vierailija
46/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta kadulla näkyy kylttejä: pilu 50e

Vierailija
47/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan ja Ranskan inflaatio hidastui odotettua enemmän,eiköhän hintojen nousu ala olla ohi jo.Kahvi ja makaroni halventunut jo.

Vierailija
48/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri asuntolainan maksettua, silti saa olla tarkkana rahojen kanssa. Ostan vain sitä, mitä oikeasti tarvitsen.

Säästöönkin menee vähän rahaa joka palkasta.

Vierailija
49/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko ei ole tänne lapsia tehdä ja vaatia yhteiskuntaa maksamaan ne jos ei ole itsellä varaa elättää niitä. Minkään uskonnollisen aatteen takia ei tarvitse tehdä eikä ihmisten lopun pelon takia niin että ihmiset loppuu sen takia ettei synnytä. 

Pitäisi vanhempien katsoa ettei lapsista tule kiusaaja kakaroita sillä ne tuhoaa niiden kiusattujen koko elämän heti vaurioittaen ihan kaikki alun niin ettei siitä toivu tai toipumiseen menee koko loppu ikä. 

Minua kiusasi yksi poika ja häpäisi ala- asteella ja se olisi jatkunut jos emme olisi muuttaneet pois ja se oli pelastukseni. 

Minä vihaan yli kaiken sellaisia vanhempia jotka tekevät tänne sellaisia lapsia jotka kiusaavat ja tuhoovat toisten elämää. 

Aikuisena kykenen laittamaan ihan kaikki kiusaajat kuriin sillä vihaan heitä. 

Vierailija
50/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja! Tienaan monta kymmentä senttiä päivässä kun kävelen 20 000 askelta

Vierailija
51/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää pulloja! Tienaan monta kymmentä senttiä päivässä kun kävelen 20 000 askelta

Miksi et opiskele jotain ammattia niin ei tarvitse kävellä ja pulloja kerätä. 

Vierailija
52/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lainaa eikä töitä. Rahaa on ja se riittää kyllä. Ahneet työläiset haluaa kaiken kerralla. Ottavat lainaa  autoon ja asuntoon ja tyttöystävään ja sitten kaikki kallistuu niin ovat kusessa

Vierailija
53/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuossa tilanteessa ei kannata enää alkaa säästämään mistään, jos kaikkialta on jo säästetty. Itse sain apuja tulojen kasvattamiseen ilmaiseksi tuolta https://1stman.info/

Kiitos oli hyvä ekirja

Vierailija
54/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole hirveesti enää ole mitään mistä tinkiä. Kohta varmaan lopetetaan syöminen ja aletaan peruna dieetille kuten joku mainitsikin.

Joka toinen suomalainen on ylipainoinen eli kyseinen dieetti ei tee kenellekään huonoa. 

Monivitamiinitabletti (riittävästi etenkin deetä) pitää ottaa vielä siihen sivuun. Mutta megapakkauksissa kappalehinta ei tule niin kovasti.

Arvostan sitä, että kerrotaan konkreettisia ratkaisuja omasta elämästä. Niistä on hyvä ottaa meidän muiden mallia, jos on samanlaisessa tilanteessa.

Vierailija
55/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy pyllyä

Vierailija
56/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myy seksiä ja tienaa sillä ihan kivasti. Työ siinä missä muutkin.

Vierailija
57/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni myy seksiä ja tienaa sillä ihan kivasti. Työ siinä missä muutkin.

Kaiken lisäksi voimaannuttavaa

Vierailija
58/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita onlyfans ja tienaa +10k/kk

Vierailija
59/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut dieetille. Syön vain kymmenen perunaa illalla. Työpäivän ja aamun olen syömättä. Pahaltahahan se maistuu, mutta on vain kestettävä. t. tulot kuussa 1400€/kk

Joululta jäänyttä punakaalilaatikkoa ja perunoita, ihan hyvää. 

Vierailija
60/480 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan. Mulla nousee tulot.