Mitä mieltä mustasta keittiöstä?
Kommentit (88)
Kummitätini hommasi sellaisen. Aivan kauhea. Höynäyttivät vanhaa ihmistä.
Sonja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua väittää, että mustassa näkyisi lika pahemmin kuin valkoisissa ovissa!
Minä väitän, että mustissa ovissa näkyy lika pahemmin kuin valkoisissa.
Olenko minä nyt hullu?
Et, sillä meillä on keittiössä molempia ja onneksi niitä mustia on vähemmin ja ovat valoihin nähden siten, ettei valo osu suoraan niihin. Rasva näkyy paljon selvemmin ja pöly myös.
Toki, jos ei koskaan siivoa, niin pöly alkaa peittää niitä sormenjälkiä🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on musta keittiö ja tykkään :) saarekkeessa vaalea kivipinta tasossa, keittiön muut tasot vaaleaa puuta. Iso kokonaisuus. Mihinkään pikkukeittiöön ei mielestäni sovi.
Meillä on iso ja valoisa avokeittiö, valkoinen lattia ja mustat kaapistot, niissä pinta, johon ei jää sormen jäljet. Saarreke ja osa ovista tammea sekä mustat timanttihiotut kivitasot. Ei tee tilasta yhtään tummaa :)
Meillä myös mustat kivitasot, jotka ihan hanurista. Jokainen leivänmuru ja pölyhiukkanen näkyy.
Olen rätti kourassa koko ajan.🤮
Tämän hetken hurmos, edelliset hurmokset olivat sairaalavalkoiset keittiöt ja seuraava trendi on sitten luultavasti lämpiät sävyt, 90-luvulla olivat mm. pyökkikeittiöt olivat pop. En siis huolisi mustaa keittiötä paitsi keittotaso (ind), ne taitavat olla yksistään mustia.
Jos laadukkaita ettei mitään Ikeaa niin tuo vaan.
Vierailija kirjoitti:
Pystypinnastahan pöly luistelee pois, mutta tasossa kyllä riittää siivoamista. Olen nähnyt hyvin tummanruskean lattian ja kyllä emäntä huokaili, miten kauhea siivottava se on. Tietysti jos ei käytä keittiötä tai tykkää siivoamisesta, niin mikäpäs siinä.
Kannattaa tehdä pikku testi, laitta vaikka kaapin päälle palat pahvia, musta ja valkoinen ja katsoa miltä näyttää viikon-kahden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystypinnastahan pöly luistelee pois, mutta tasossa kyllä riittää siivoamista. Olen nähnyt hyvin tummanruskean lattian ja kyllä emäntä huokaili, miten kauhea siivottava se on. Tietysti jos ei käytä keittiötä tai tykkää siivoamisesta, niin mikäpäs siinä.
Kannattaa tehdä pikku testi, laitta vaikka kaapin päälle palat pahvia, musta ja valkoinen ja katsoa miltä näyttää viikon-kahden päästä.
Ne levypinnat on tosi sähköisiä ja pöly ei luistele mihinkään.
Ihan keittiökaupassa töissä olleena tämä havaittu.
Mikä sitten on perinnetalo. Eihän tuon tyylisellä keittiöllä ole mitään tekemistä ainakaan suomalaisen sisustusperinteen kanssa, mutta hieno se on. Minusta vanhassa talossa (jos se nyt on sen perinnetalon määritelmä, 100v tai yli) voi olla ihan modernin tyylinen/minimalistinen tai miksi tuota lookkia haluaakaan kutsua, keittiö ja pesutilat. Ne keittiöt jotka on alunperin olleet vanhoissa taloissa ei vaan toimi nykypäivän käyttövaatimuksissa. On tullut jos jonkinlaista kodinkonetta, ihan perus jääkaapista lähtien. Pesutilojahan ei sisällä ole ollutkaan, ehkä just ja just silloin 20-luvulla alkoivat tulemaan isompien kaupunkien kerrostaloihin.