Mitä mieltä mustasta keittiöstä?
Kommentit (88)
Hullua väittää, että mustassa näkyisi lika pahemmin kuin valkoisissa ovissa!
Vierailija kirjoitti:
Tai sormenjäljet... terveisiä valkoisten korkeakiiltokaappien ja rosterikodenkoneiden keskeltä 😩😩
Vierailija kirjoitti:
Minä väitän, että mustissa ovissa näkyy lika pahemmin kuin valkoisissa.
Olenko minä nyt hullu?
Raskaannäköinen ja epäkäytännöllinen.
Voisin tykätä, mutta vaatisi todella ison ja valoisan tilan, ettei näytä synkältä. Nykyiseen avokeittiöön en ottaisi, erottuisi liikaa ja pimentäisi muuten valoisan ja avaran huoneen.
Jos teet itselle ja tykkäät mustasta ja olet tuollaisia katsellut, niin laita. Ovista ehkä kannattaa kokeilla fyysisesti jossain myymälässä, onko kuinka sormenjälkiehrkkä jos haluat pitää kliinisenä ja pienikin lika haittaa, mutta tuskinpa se on sen kummempaa kuin muissakaan väreissä. Matta antaa varmaan enemmän anteeksi kuin kiiltävä pinta, mutta ei ole varsinaista kokemusta. Valaistus on varmaan asia, johon kannattaa kiinittää huomiota.
Jos taas ihan vaan trendin takia mietit, niin mieti uudestaan. Keittiöstä kannattaa tehdä sellainen kuin itse haluat. Meillä on ylikorkeat tasot, koska olemme pitkiä ja värikin on sinertävän vihreä, ihan vaan siksi koska pidämme tuosta väristä. Siis kaukana kaikista trendesitä...
Vierailija kirjoitti:
Ei kiva ja ei todellakaan kestä aikaa. Puun luonnolliset sävyt on ajattomia
Kommentti tuohon "puun luonnolliset sävyt on ajattomia"; Muistelkaamme mäntyisiä keittiön kaappeja, tai valkoisia kaapin ovia, joissa oli puunväriset listat. Kaikki näyttää juuri sillä hetkellä ajattomilta. En myöskään ole mustien keittiöiden ystävä. Kuten arvata saattaa, minulla on nyt ei niin trendikäs valkoinen keittiö. 2 vuotta sitten uusittu, eli oli jo ostettaessa pois muodista. 20 vuotta olin niitä puisia ovia sietänyt. Olivat kyllä värillisiksi petsatut, eivät luonnollisen sävyiset.
Vierailija kirjoitti:
YÖK
Inhoan kaikkea mustaa!
Samma här.
Olisi melkeinpä viimeinen vaihtoehto, minkä keittiööni ottaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään jos se on sellainen missä on sitä vaaleaa puuta lisäksi (tammi?) Vaikka tasot ja seinä tms. Hienon näköisiä.
Kannattaa muistaa, että puu tummuu vanhetessaan. Tammi muuttuu tummemmaksi, Koivu kellastuu. Esim. uusi koivuinen Artekin pöytä on hyvin vaalea, oma vanha pöytäni on hunajanväriseksi tummunut. Voi siis iän myötä muuttua tunkkaiseksi yhdistelmäksi tuo musta/vaalea tammi
Vanhanaikainen, eiks noita ollut paljon joskus viime vuosikymmenellä?
Mustan keittiönkin voi toteuttaa niin monella tavalla. Kuten joku mainitsikin, niin vaalean puuhun sopivasti yhdistettynä voi olla hieno. Minusta suurin virhe mustissa keittiöissä on se, että on valkoiset seinät ympärillä (ja ehkä valkoiset tasot, kaakelit jne). Liian suuri ja kova kontrasti. Eli mustien kaappien kaveriksi tarvitaan jotain muuta sävyä lähelle, esim. harmaata seiniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään jos se on sellainen missä on sitä vaaleaa puuta lisäksi (tammi?) Vaikka tasot ja seinä tms. Hienon näköisiä.
Kannattaa muistaa, että puu tummuu vanhetessaan. Tammi muuttuu tummemmaksi, Koivu kellastuu. Esim. uusi koivuinen Artekin pöytä on hyvin vaalea, oma vanha pöytäni on hunajanväriseksi tummunut. Voi siis iän myötä muuttua tunkkaiseksi yhdistelmäksi tuo musta/vaalea tammi
Mutta puun voi hioa uudelleen vaaleaksi, tai käsitellä vaaleammaksi, tummemmaksi, värilliseksi tai maalata halutessaan peittoon. Levypaskoja huomattavasti huonommin, monia ei ollenkaan.
Minusta se musta muoti on jo menneen talven lumia.
Joissain kuvissa kivannäköinen, mutta en todellakaan haluaisi itselle. Tykkään valkoisista kaapeista. Vetimillä. Meidän keittiötä varjostaa terassi ja huonekorkeus on alle 250cm, joten mustien kaappien kanssa tuntuisi aivan liian pimeältä. Valkoiset kaapit ja mustat kivitasot ovat klassisen kaunis yhdistelmä, joka kestää aikaa. Jos jotain väriä kaipaa, niin sitä voi tuoda muilla keinoin.
Toki tämä on minun mielipide.
Jos on oikein iso tila, niin ei se nyt niin kauhealta näytä. Itse tykkään vaaleammista sävyistä, mutta olen nähnyt aika kivan mustankin keittiön. Siinä oli tosin neliöitä n. 60 ja isot ikkunat kahteen suuntaan ja muutenkin hyvä valaistus. Itselle en silti ottaisi, mutta onhan se toisaalta sellainen turvallinen ja pienentää tosiaan tilaa kodikkaammaksi, kun niitä neliötä on järjettömän paljon.
Minä tykkään kyllä mustasta, jos vaan sopii asuntoon.
Meillä mattavalkoinen ja kyllä siinäkin näkyy sormenjäljet tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiva ja ei todellakaan kestä aikaa. Puun luonnolliset sävyt on ajattomia
Kommentti tuohon "puun luonnolliset sävyt on ajattomia"; Muistelkaamme mäntyisiä keittiön kaappeja, tai valkoisia kaapin ovia, joissa oli puunväriset listat. Kaikki näyttää juuri sillä hetkellä ajattomilta. En myöskään ole mustien keittiöiden ystävä. Kuten arvata saattaa, minulla on nyt ei niin trendikäs valkoinen keittiö. 2 vuotta sitten uusittu, eli oli jo ostettaessa pois muodista. 20 vuotta olin niitä puisia ovia sietänyt. Olivat kyllä värillisiksi petsatut, eivät luonnollisen sävyiset.
Vähän kauhulla oon katsellut tätä luonnollisen puun trendiä, kun muutama vuosi sitten purettiin 70-luvun talosta niitä "luonnollisia mäntypintoja" pois... Oli kattopaneelia ja seinäpaneelia ja ovia ja lattiakin mäntyparkettia (sitä ei poistettu). Oli puupintaa kerrakseen ja varmasti ollut laitettaessa viimeistä huutoa (ja kallista, varsinkin ne oksattomat seinäpaneelit), mutta ei todellakaan ollut kellastuneena ja kulahtaneena enää upea näky. Ei tosiaan tee mieli laittaa mitään luonnollista puupintaa nyt takaisin, olkoon miten trendikästä tahansa :D
Tummat värit tekee kodin kodikkaaksi ja pesämäiseksi. Vaaleat kodit on usein kolkkoja kun valaistuskaan ei ole kunnossa kun luotetaan siihen vaalean sisustuksen valoa tuovaan voimaan.