Oletteko käyttäneet klinikoiden omia terapeutteja..
...tai käynyt muualla puhumassa asiasta?
Mä niin usein mietin että haluais puhua jonkun kanssa, ku lähellä ei ole ketään jolla olis samanlainen ongelma, vaikkakin pari kenen kanssa asiasta voin puhua. On mulla kyllä ollu ennen tätä lapsettomuuttakin sama olo, että on selvittämättömiä asioita, jotka haluaisin selvittää varsinkin ennen kun saan oman lapsen! Pieniä asioita joista voi kasvaa isoja jos niitä ei käsittele liittyen osalta omaan lapsuuteen, omaan avioliittoon ja läheisen sairauteen!
Onko kukaan käynyt fertinovan riitan juttusilla? Kyseinen henkilö ainakin tuntuu erittäin mukavalta, mutta kynnys varata " oikea" aika on tosi korkea. Sitä onkin varmaan koitettu madaltaa just sillä, että siellä käydessä joutuu yleensä riitan huoneen kautta syystä tai toisesta!
Mielellään kuulisin muiden kokemuksia tai suosituksia henkilöistä ja siis helsingissä tai espoossa!! Riitta ainakin on seksuaaliterapeutti mutta ei mielestäni tarvitsis olla kun tavallinen terapeutti joka kuitenkin tietää myös lapsettomuudesta...
-Nea
Kommentit (2)
Olen itse käynyt Espoon perheneuvolan terapeutilla ja siellä sain ainakin erittäin hienoa ja ymmärtävää palvelua. Tämäkin terapeutti (Minna ..?) jäi vain äitiyslomalle, mutta varmaan hänellä on sijainen.
Maiju Tokolaa (?) voi suositella. Hän oli todella kiva, fiksu ja ymmärtävä tyyppi, toimii myös PeLassa adoptiopsykologina.
Maiju tosin itse jäikin syksyllä äitiyslomalle (ironista), että jos heti nyt haluaisit terapiaan, niin hän ei varmaan käy.
On aina hyvä, että joku on suositellut, sillä terapeuteissa on kyllä monenlaista hiihtäjää. Jos olet pk-seudulla, Hgin VL:lla on uusi psykologi, ehkä voisit meilata Maijulle ja kysyä hänen mielipidettään uudesta tyypistä? Maijun yhteystiedot saa varmasti VL:sta.
Rohkeasti vaan varaamaan aikaa, se on niin tavallista nykyään käydä terapiassa, että turhaan kärvistelet yksin!