Tätini haukkui lapseni nimeä ja pahoitti mieleni :-(
Tätini, joka asuu ulkomailla, soitti. Kysyi sitten, minkä nimen esikoiseni sai. Kerroin nimen. Tätini sanoi heti: " Hyvänen aika, kuinka sillä niin ruma voi olla?!?!" Sanoin, että tällaiseen nimeen päädyimme jne. " En oo kyllä ennen noin rumaa nimeä lapsella kuullutkaan."
Kyllä tuli paha mieli :-(
Oikeasti poikamme nimi on ihan tavallinen suomalainen nimi.
Ois pitänyt sanoa jotain takaisin, mutta olen vaan niin kiltti.
Kommentit (14)
Kaikkia ei voi miellyttää ja teidän pojallahan on teidän mielestä se kaikkein kaunein nimi!
Ehkä tädin oma maailma on vähän pieni, ja kateus nuorten onnea kohtaan iski?! Älä sinä välitä!
T: -se joka kyseli pojan nimeä-
Voisin antaa Riston poikani nimeksi.
t.8
No Risto on kyllä hemmetin ruma ja tyhmä nimi!
Mitä pahaa poikasi teki, että rankaisitte häntä noin pahasti?
Mielestäni hölmö nimi vauvalle. Toki täti olisi voinut kertoa mielipiteensä kauniimminkin.
miellyttää tässä Janicojen maailmassa. Ja varmasti niistäkin tulee muutaman vuoden päästä hittinimiä.
Ehkä pystyt antamaan tädillesi anteeksi kun ymmärrät, että onnellinen ja itsensä kanssa sinut oleva ihminen ei kommentoi tuolla tavoin. Tädilläsi (kuten parilla tähän ketjuun osallistuneellakin) on ilmiselvästi jollain tapaa paha olla joka sitten purkautuu näin. Sääli tätiäsi, hänellä ei ole hyvä olla.
Risto on hyvä nimi, paras nimi teidän aarteellenne! Saat olla ylpeä sekä nimestä että sen kantajasta.
Nyt pää pystyyn ja hymy huulille!
Oli suunniteilla pojallemme, mutta tyttö tuli.
Vaikka Risto ei kauhian kaunis nimi olekkaan.
Tai ehkä ajattelen niin siksi, koska tunnen yhden Riston, ja se on henkisesti sairas.
Tätisi oli tahditon ja loukkaava. Olisi pitänyt mielipiteensä omana tietonaan. Minusta voisit sukutapaamisissa sanoa ihan avoimesti muillekin sukulaisille, että pahoitit mielesi tädin möläytyksestä. Niin saisit asian mielestäsi eikä se paisuisi todellista suuremmaksi.
Heitä ap sillä tädin mielipiteellä vesilintua. Hyvän nimen annoitte!
" Sehän on Virossa miehen nimi."
Anoppi ihan soitti kertoakseen tämän kommentin mulle. Mä siihen, että sano kuule ihan sille Pekalle, että kaikki a-loppuset nimet on Ruotsissa ja Norjassa naisen nimiä...
Älä välitä. Joillakin ei tahdikkuutta aina ihan riitä.
Pakko kyllä kysyä että mikä nimi pojallanne on, kun tuollaisen reaktion sai aikaan?