Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret perheet ja yksinhuoltajat putoamassa köyhyysloukuun

Vierailija
05.01.2023 |

KULUTTAJAHINTOJEN nousu ajaa nyt ahdinkoon ennen kaikkea pienipalkkaisia, työssä käyviä ihmisiä, Aamulehti uutisoi.

Tämä on todella ikävä tilanne, joka kohdistuu siihen työtä tekevään suhteellisen pienituloiseen väkeen, joka on tähän asti pärjännyt itsekseen, Tampereen yliopiston sosiaali- ja terveyspolitiikan professori Juho Saari sanoi lehdessä.

Saaren mukaan Suomessa suojataan hyvin työelämän ulkopuolella olevat ryhmät, viime kädessä toimeentulotuen kautta.

Väliinputoajana on pienituloisten työssä käyvien ryhmä, jonka liikkumavara on hyvin pieni. Niukkuutta on erityisesti nuorien vanhempien ja yksinhuoltajien perheissä.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä hyvätuloisena yh:na mihinkään köyhyysloukkuun ole putoamassa.

Vierailija
2/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tämä vasta on tajuttu? Kuka oikeasti viitsii enää tehdä noita perusduuneja kun elää huonommin kuin tuilla? Se onko ratkaisu sitten tukien pienentäminen vai palkkojen nosto on toinen juttu, mutta jotain pitäisi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaa tukien leikkaus työhaluttomalta porukalta. Tuet ei saa olla houkuttelevampi vaihtoehto kuin pienipalkkainen työ.

Vierailija
4/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin tilanteeksi voi muuttua. Voit jäädä työttömäksi tai sairastua ja menettää työkykysi.

Vierailija
5/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti itsellisten äitien määrä kasvaa. Hankalaa on yksin lapsesta huolehtia.

Vierailija
6/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yksinhuoltajia on moneen lähtöön. Itsellänikään ei ole mitään hätää. Mutta jännä miten lähipiirilläkin saattaa olla sellainen käsitys että mulla olisi jotenkin erityisen haastavaa. Miesystävä yrittää tyrkyttää rahojaan kaikissa tilanteissa eikä meinaa mennä millään jakeluun että en halua enkä edes tarvitse hänen rahojaan.

Vierailija
7/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, aloitukseen. Vaikka ei voi elää kaikin puolin niin kuin aikaisemmin ei olla mihinkään loukkuun putoamassa.

Vierailija
8/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äidit vois tehdä only fans videoilla lisätuloja.

Vierailija
9/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö tämä vasta on tajuttu? Kuka oikeasti viitsii enää tehdä noita perusduuneja kun elää huonommin kuin tuilla? Se onko ratkaisu sitten tukien pienentäminen vai palkkojen nosto on toinen juttu, mutta jotain pitäisi tehdä.

Hallitus vaihtuu jospa leikkaavatctukia jotta saadaan työhalukkuutta joillekin.

Vierailija
10/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän auttaa tukien leikkaus työhaluttomalta porukalta. Tuet ei saa olla houkuttelevampi vaihtoehto kuin pienipalkkainen työ.

Heh, oletko oikeasti noin naiivi, että tämä kansan osa menisi töihin jos tukia leikataan?  Kun taloudellinen epätasa-arvo kasvaa, niin rikollisuus lisääntyy. Jos lisääntyvään rikollisuuteen vastataan vain kovemmilla otteilla tekemättä taloudelliselle epätasa-arvolle mitään, niin ollaan jatkuvassa kierteessä. Jossain tulee vastaan raja, jossa ainoa vaihtoehto on poliittisesti johdettu poliisivaltio tai peräti diktatuuri, jossa virallisesti ei ole mitään ongelmia.

Vierailija
11/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saaren mukaan Suomessa suojataan hyvin työelämän ulkopuolella olevat ryhmät, viime kädessä toimeentulotuen kautta"

Naurattaa suorastaan. Mun miehellä on just tällainen yh:n pieni palkka ja hänen oletetaan elättävän sillä koko perheen. Olen itse työmarkkinatuella. Kylläpä hyvin suojataan. Ainoa joka suojaa on mies ja kyllä eletään äärimmäisen pienillä tuloilla. Hyppisin ilosta jos saisin työkyvyn takaisin ja töitä.

Vierailija
12/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin tilanteeksi voi muuttua. Voit jäädä työttömäksi tai sairastua ja menettää työkykysi.

Jutussahan just sanottiin että työelämän ulkopuolella olevista huolehditaan kyllä.

Vierailija
13/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs me opiskelijat? Me ollaan aivan pulassa. Lainaa ei saa nostaa enemmän, mutta korot nousevat. Työtäkään ei pysty niin paljon opintojen kanssa tekemään.

Vierailija
14/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikä hyvät ajat olekaan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? 

Vierailija
15/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saaren mukaan Suomessa suojataan hyvin työelämän ulkopuolella olevat ryhmät, viime kädessä toimeentulotuen kautta"

Naurattaa suorastaan. Mun miehellä on just tällainen yh:n pieni palkka ja hänen oletetaan elättävän sillä koko perheen. Olen itse työmarkkinatuella. Kylläpä hyvin suojataan. Ainoa joka suojaa on mies ja kyllä eletään äärimmäisen pienillä tuloilla. Hyppisin ilosta jos saisin työkyvyn takaisin ja töitä.

No tehän kuulutte juuri tuohon pienituloisten väliinputoajien joukkoon, kun toinen on töissä. Jos olisitte molemmat työttömiä, saisitte tt-tukea.

Vierailija
16/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on pulaa päivätyötä tekevistä lasten- ja lähihoitajista. Miksi nähdä vaivaa käydä pienipalkkaisessa työssä matkakuluineen ja eväineen, kun saman saa kotisohvalle menettämättä kallisarvoista aikaa?

Vierailija
17/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tragikoomista. Kaikki on suunnilleen kuolemassa kylmyyteen ja nälkään kun puhutaan sähkölaskusta, mutta nyt kaikki hehkuttaa miten paljon heillä on sitä rahaa. 

Vierailija
18/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussahan just sanottiin että työelämän ulkopuolella olevista huolehditaan kyllä.

Tämä koskee vain täysin varattomia ja raha-asiansa sössineitä henkilöitä.

Vierailija
19/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs me opiskelijat? Me ollaan aivan pulassa. Lainaa ei saa nostaa enemmän, mutta korot nousevat. Työtäkään ei pysty niin paljon opintojen kanssa tekemään.

Opiskelut on väliaikaista.

- opiskelija

Vierailija
20/84 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tragikoomista. Kaikki on suunnilleen kuolemassa kylmyyteen ja nälkään kun puhutaan sähkölaskusta, mutta nyt kaikki hehkuttaa miten paljon heillä on sitä rahaa. 

Ne "kaikki" lienee eri ihmisiä kuitenkin. Ei meillä ole nähty nälkää tai oltu kuolemassa kylmään enkä ole missään sellaista valittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä