Lähtisitkö Alpeille mieluummin kesällä vai talvella?
Jos et lähtisi ollenkaan, niin ei ole pakko vastata :)
Itse en osaa päättää, mutta kesä ehkä houkuttelee vielä enempi.
Kommentit (42)
Alpit siis ihana matkakohde kesällä. Terveyteni ei kestä hellettä joten jos haluan matkustaa heinäkuussa niin valintani on Itävalta, Irlanti tai Islanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä Alpeilla on ihana. Murmelit on niin söpöjä ja niitä pörräilee siellä enemmänkin.
Söpöjä? Vihaisen näköisiä kimeästi kirkuvia pirulaisia.
Höh, ihania ne olivat. Söpöt hampaat, ei lainkaan vihaisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa lähtisin.
En ole ikinä ollut syksyllä. Millainen sää on silloin?
Vierailija kirjoitti:
Alpit siis ihana matkakohde kesällä. Terveyteni ei kestä hellettä joten jos haluan matkustaa heinäkuussa niin valintani on Itävalta, Irlanti tai Islanti.
Olen ollut Itävallan Alpeilla monta kertaa heinäkuussa, ja kyllä sielläkin on usein silloin hellettä. Jos muu elämä sallii, niin ihanteellisin matkustusaika sinne on syyskuun alkupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtohissit kesäisin ovat ihan hauskoja ja eikä ruuhkia suksipellejen kera.
Hiihtohissit ovat tosiaan käteviä. Niistä on osa toiminnassa kesäisinkin ja niillä voi säästää osan ylös-alaskulkemisesta. Voi aloittaa patikoinnin suoraan ylhäältä kauniiden maisemien keskeltä.
Tämä on hyvä esim polvivaiselle. Kävellen ylös ja alas hissillä. Hississä voi sitten ihailla maisemia.
Talvella en lähtisi koska vihaan lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä Alpeilla on ihana. Murmelit on niin söpöjä ja niitä pörräilee siellä enemmänkin.
Olisi kivaa nähdä murmeli :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Itävallan Alpeilla monta kertaa heinäkuussa, ja kyllä sielläkin on usein silloin hellettä. Jos muu elämä sallii, niin ihanteellisin matkustusaika sinne on syyskuun alkupuoli.
Ainakin viime heinäkuussa oli hellettä mutta ei painostava. Ja viileyttä löytyy heinäkuussa ylemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa lähtisin.
Erinomainen patikointisää. Lämpötila 10-20 astetta (ei siis liian kuuma), ja sataa vähemmän kuin keskikesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostimme viimeksi murmeli-pehmolelun. Harmi kun osaa laittaa tänne kuvaa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtohissit ovat tosiaan käteviä. Niistä on osa toiminnassa kesäisinkin ja niillä voi säästää osan ylös-alaskulkemisesta. Voi aloittaa patikoinnin suoraan ylhäältä kauniiden maisemien keskeltä.
Tämä on hyvä esim polvivaiselle. Kävellen ylös ja alas hissillä. Hississä voi sitten ihailla maisemia.
Talvella en lähtisi koska vihaan lunta.
Minä olen ihan tervejalkainen, mutta menen silti mielelläni hissillä ainakin toiseen suuntaan ja kävelen sitten pidemmän lenkin ylhäällä, jossa maisemat ovat yleensä paremmat kuin alempana, jossa polut tyypillisesti kulkevat metsän keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa lähtisin.
Erinomainen patikointisää. Lämpötila 10-20 astetta (ei siis liian kuuma), ja sataa vähemmän kuin keskikesällä.
Jep heinäkuussa voi sataa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostimme viimeksi murmeli-pehmolelun. Harmi kun osaa laittaa tänne kuvaa:)
Mulle vihellettiin enemmän yhden Alppien lomaviikon aikana kuin muuten koko elämäni aikana😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella en lähtisi koska vihaan lunta.Minä olen ihan tervejalkainen, mutta menen silti mielelläni hissillä ainakin toiseen suuntaan ja kävelen sitten pidemmän lenkin ylhäällä, jossa maisemat ovat yleensä paremmat kuin alempana, jossa polut tyypillisesti kulkevat metsän keskellä.
Samoin. Hissillä ylös ja sitten kävelee siellä tai kävelee myös alas. Kerran kävelin ylös eikä se ollut mikään miellyttävä kävelykokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella en lähtisi koska vihaan lunta.Minä olen ihan tervejalkainen, mutta menen silti mielelläni hissillä ainakin toiseen suuntaan ja kävelen sitten pidemmän lenkin ylhäällä, jossa maisemat ovat yleensä paremmat kuin alempana, jossa polut tyypillisesti kulkevat metsän keskellä.
Mä olen siis polvivaivainen mutta ja tykkään ylöspäinkävelystä kun ei tunnu pahalta polvissa mutta alaspäin tuleminen on perhanan kivuliasta. Nämä hiihtohissit Alpeilla on itselle unelma kun voi kerrankin liikkua.
Walesista ja Madeirasta tykkäsin silloin kun olin terve. Siis patikoimisen suhteen. Garda myös mukava.
Talvella tottakai. Usein ollut Itävallan, Sveitsin, Ranskan ja Italian alpeilla. Ja taas menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Hissillä ylös ja sitten kävelee siellä tai kävelee myös alas. Kerran kävelin ylös eikä se ollut mikään miellyttävä kävelykokemus.
Wilder Kaiserin alueella Itävallassa (mm. Söll) on useita vuoria peräkkäin. Hissillä voi mennä yhden vuoren huipulle, patikoida sieltä toisen tai kolmannen vuoren huipulle ja tulla toisella hissillä alas. Kylien välillä kulkee bussi (sesonkiaikana noin puolen tunnin välein), jolla pääsee takaisin lähtöpisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Talvella tottakai. Usein ollut Itävallan, Sveitsin, Ranskan ja Italian alpeilla. Ja taas menossa.
En ole ikinä ollut Ranskan Alpeilla. Kiinnostaa 5/5. Onko idyllisiä pikkukyliä joihin on hyvä pääsy julkisilla?
Onko mitään kylää mitä suosittelet? Kesällä siis.
Millainen huhtikuu on Alpeilla? Saksa, Ranska ja Itävalta kiinnostaa. Miksei Italiakin.
Kesä näytti saavan paljon ääniä, eli kesä on loistoaika mennä Alpeille.