Vietkö vapaapäivänäsi lapset hoitoon? Entäs kun menet iltavuoroon?
Vietkö silloin jo aamusta vai vasta töihin mennessäsi?
Kommentit (13)
jos menevät hoitolasten kanssa johonkin retkelle tms. tapahtumaan. Iltavuoroon mennessä vien lapsen päiväruualle. Poikkeustapauksia on esim. jos itse olen kipeä, niin vien hyvällä omalla tunnolla lapsen hoitoon ja poden yksin kotona. Mites muut?
Joskus on vapaapäivinä semmoisia menoja, että vien lapset hoitoon. Parempi niiden siellä on (ovat jo ihan isoja tarhalaisia) kuin roikkua äidin mukana pankkiasioilla ja lääkärin vastaanotolla. Jos mitään menoja ei ole, pidän tietenkin lapset kotona, sillä muutenhan näen heitä vähemmän. On kurjaa toisinaan kun viikonloppuna näkee lapsia lauantaiaamupäivänä ja seuraavan kerran sunnuntaina iltapäivällä.
Iltavuorossa pidän usein lapset aamun kotona, eli syödään kaikessa rauhassa aamupala kotona, saatetaan ulkoilla hetki ennen kuin mennään tarhaan n. klo 10.30
hakee heti klo 16 jälkeen, eli päivästä ei tule pitkä.
Ja vapaapäivänä samoin vien jos on lääkäri tai muita menoja.
paitsi ehkä noin kerran vuodessa lääkärin tms. takia. Iltavuoroon mennessä vien 11:ksi syömään, koska muuten pitäisi viedä kesken päiväuniajan.
vien lapsen tarhaan klo 9 ja mies hakee lapsen heti 14 jälkeen....
Jos vapaapäivä olisi buukattu täyteen ohjelmaa, niin kyllä veisin normaalisti hoitoon. Jos kävisin säännölliseti vaikka 3 iltaa ja 2 aamua/vk, niin veisin varmaan myös, jotta lapsen rytmi pysyisi suunnilleen samana. Vaikea sanoa kyllä, koska en ole vuorotyössä.
Oma lapsemme on kyllä yleisesti ottaen aina mahdollisimman vähän aikaa hoidossa. Nyt 3v täytettyään on 6-7h/pv päivähoidossa ja vähintään kerran kuussa pidetään lorvipäivä, eli lapsi ei mene hoitoon vaan viettää toisen vanhemman kanssa vapaata. Tietenkin lisäksi sitten viikonloput.
Joskus jos on pitkä vapaaputki olen vienyt lyhyeksi päiväksi jonakin vapaapäivänä. Iltavuoroon vien yleensä klo 11 syömään, samoin kuin pari muutakin vastaajaa, sillä muuten päiväunien säätäminen olisi tosi hankalaa. Mutta joskus kun on monta työpäivää putkeen ja tuntuu, ettemme näkisi muuten juuri ollenkaan, niin olen koittanut viedä myöhemmin ja hoitaa ne päiväunet sitten jotenkin kotona. Olen yksinhuoltaja, joten omia vapaahetkiä ei kauheasti ole, siksi joskus vien vapaapäivänä hoitoon.
Vapaapäivinä veisin jos on itsellä hoideltavia asioita, lapsella hoidossa jotain erityistä kivaa, lapsen rytmille katsotaan hyväksi säännöllisyys tai lapsi itse kovin hoitoon haluaa.
Iltavuoroon mentäessä, sekin vähän riippuu. Jossainhan henkilökunta toivoo että lapset tuotaisiin vähän aiemmin ja silloin voisin ajatella näin toimivani. Muuten haluaisin viettää lapsen kanssa rauhallisen aamun yhdessä.
Siinäpä palstan täydelliset mammat vetäkää aamukahvit henkeen.
Saatte tämän päivän kauhistella ja ylistää itseänne, kuinka ette koskaan ja milloinkaan mene lääkärille tai asioille yksin. Kuinka gynelläkin kaikki 5 lastanne istuvat kauniisti odottamassa kun äiti makaa jalat levällään ja lääkäri tutkii.
Minä tyttö se vain laiskottelen ja hoidatan lapset lomallakin päiväkodissa.
Vapaapäivänäni vien ainoastaan tosi harvoin jos on joku lääkärikäynti tms. enkä saa sovittua muuta hoitajaa (esim. kaverin luo leikkimään siksi aikaa), mutta en vie hoitoonkaan silloin kuin siksi aikaa kun tarvitaan (eli haen pois kun itsekin pääsen ellei sitten satu olemaan päiväuniaika, jolloin haen sen jälkeen).
Iltavuoroja minulla ei ole, mutta siihen voinee verrata meidän liukumaa eli jos mulla on (eri paikassa kuin normaali työ) kokous esim. vaikka vasta klo 9 tai 10 niin usein en mene töihin vaan suoraa kokoukseen niin silloin lapsi syö aamupalan kotona ja menee hoitoon sitten kun äitikin lähtee. Meillä on yksityinen pph, joten hänen kanssaan on helppo sopia eri rytmistä.
Jos olisi iltavuoroja niin sitten järjestettäisiin niin, että isä ehtii kotiin (vapaa työaika) ennenkuin mun pitäisi lähteä.
Kahteentoista kun menen töihin (meidän duunin iltavuoro) niin lapsen vien hoitoon puoli yhdeksitoista ruokailemaan ja päiväunille.
Mies päivätöissä joten lapset ovat muutaman tunnin kotosalla mummin kanssa.