Miten edetään, kun lasten isä ei suostu tulemaan lastenvalvojalle?
Jossa sovitaan elatusmaksusta? Ollaan siis erottu ja mies ei haluaisi maksaa senttiäkään.
Kommentit (47)
Menet sinne lastenvalvojalle yksin ja selität tilanteen. Itselleni varattiin sitä kautta aika oikeusaputoimistoon ja hommat etenivät. Toki aikaa meni yli vuosi, mutta ainakin saatiin oikeuden päätös.
Elatusmaksut ovat ulosottokelpoisia.
Menet sinne valvojalle yksin, eiköhän he osaa opastaa sinua tässä teidän tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeuden päätös tarvitaan maksusta, Kela maksaa sulle ja karhuaa eksältäsi.
Ex voidaan todeta myös maksukyvyttömäksi ja yhteiskunta kuittaa.
Tässä tapauksessa ei ole maksukyvytön vaan maksuhaluton.
Ap
Sinä et sitä maksukykyä määrittele vaan oikeuslaitos. Mun sairastui masennukseen pitkän oikeusprosessin aikana.
Tiedän erittäin hyvin paljonko mies tienaa ja paljonko on kuluja. Jos et ymmärtänyt, niin olen hetki sitten asunut tämän ihmisen kanssa samassa taloudessa.
Ap
Niin, tiesin minäkin. Se ei paljoa auttanut kun mies joutui lataamoon, eikä pystynyt elättämään enää edes itseään.
Miksi vaadit häneltä mahdottomia?
Vierailija kirjoitti:
Käräjät. Ex sai pitkitettyä prosessia lähes kaksi vuotta. Senttiäkään en ole häneltä saanut. Kela maksoi takautuvasti 3kk ja nyt ne tulee kelasta. Ei varmaan tarvi kertoa ettei ex tapaa lastaan?
Tuo on kyllä kurjaa.
Minun ystäväni mies lähti, kun lapsi oli noin 2kk vanha. Todella ihmeteltiin sitä lähtöä, kun ei ollut sen tyylinen mies, että lähtisi. Siihen mieheen ei saanut kukaan yhteyttä siis kaverit jne. Kun oli sitten lastenvalvojalle aika mihin ystävä meni ja lähdin hänen mukaan sinne tueksi. En päässyt sinne huoneeseen kylläkään.
Hän tulee sieltä huoneesta kalpeana ulos ja olin mitvit?. Sen mies oli toimittanut sinne dna todistuksen ettei se lapsi ole hänen. Siinä sitten ihmettelin ja ymmärsin miksi se mies oli vaan lähtenyt eikä ole ilmottainut mitään jne. Se oli teettänyt dna. Kukaan ei ole tiennyt ystäväni syrjähypystä, koska ei ole kertonut kellekkää. Sen exä epäili.
Tää nainen silti luulee, että sen joutuu exä maksaa elatuksia. Hän ei ymmärrä sitä ettei se mies maksa mitään, kun ei se ole se lapsi ja se on todistettu. Elatustoimiston tyypitkin sanoi hänelle ettei häneltä voi maksuja hakea.
177,xx euroa on minimi mitä on pakko maksaa. Lastenvalvoja ei voi tehdä sitä alempaa sopimusta. Mun ex tarjosi 150, silloin lastenvalvoja sanoi ettei tästä toimistosta poistuta alle 177( ja risat). Lopulta laskettiin tuloero tarkasti ja hänen pitäisi maksaa yli 500€/kk. Sovittiin kuitenkin 350€/kk. Lapden ikä vaikuttaa elatusavun tarpeen määrittämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräjät. Ex sai pitkitettyä prosessia lähes kaksi vuotta. Senttiäkään en ole häneltä saanut. Kela maksoi takautuvasti 3kk ja nyt ne tulee kelasta. Ei varmaan tarvi kertoa ettei ex tapaa lastaan?
Tuo on kyllä kurjaa.
Minun ystäväni mies lähti, kun lapsi oli noin 2kk vanha. Todella ihmeteltiin sitä lähtöä, kun ei ollut sen tyylinen mies, että lähtisi. Siihen mieheen ei saanut kukaan yhteyttä siis kaverit jne. Kun oli sitten lastenvalvojalle aika mihin ystävä meni ja lähdin hänen mukaan sinne tueksi. En päässyt sinne huoneeseen kylläkään.
Hän tulee sieltä huoneesta kalpeana ulos ja olin mitvit?. Sen mies oli toimittanut sinne dna todistuksen ettei se lapsi ole hänen. Siinä sitten ihmettelin ja ymmärsin miksi se mies oli vaan lähtenyt eikä ole ilmottainut mitään jne. Se oli teettänyt dna. Kukaan ei ole tiennyt ystäväni syrjähypystä, koska ei ole kertonut kellekkää. Sen exä epäili.
Tää nainen silti luulee, että sen joutuu exä maksaa elatuksia. Hän ei ymmärrä sitä ettei se mies maksa mitään, kun ei se ole se lapsi ja se on todistettu. Elatustoimiston tyypitkin sanoi hänelle ettei häneltä voi maksuja hakea.
Olisi se kyllä kohtuullista exältä maksaa edes hieman elatusta eikä jättää tuollalailla pulaan äitiraukkaa.
No tulihan se sieltä bravoo! Aattelinkin että eikö yhtään länkyttäjää ole skarppina.